اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برادرکشی به‌خاطر ارثیه



 اخبار حوادث  -  برادرکشی به‌خاطر ارثیه

مردی که متهم است برادرش را به‌دلیل اختلاف بر سر ارثیه به قتل رسانده در زندان، منتظر حکم قضات دادگاه است.

کارآگاهان جنایی استان فارس، رسیدگی به این پرونده را سال گذشته همزمان با اعلام خبری مبنی بر وقوع قتل آغاز کردند و وقتی به محل حادثه رفتند متوجه شدند مردی جوان به نام هوشنگ هدف ضربه چاقو قرار گرفته و جانش را از دست داده است.

 

جنازه مقتول به پزشکی‌قانونی منتقل شد و ماموران سعی کردند با پرس‌وجو از اعضای خانواده و بستگان متوفی سرنخی از عامل این جنایت به‌دست بیاورند. آنها فهمیدند هوشنگ از مدتی قبل با برادر خود به نام تورج اختلاف داشت به همین دلیل به تورج ظنین شدند و وقتی برای دستگیری وی اقدام کردند فهمیدند او متواری شده است.


فرار متهم دلیل دیگری بود که بر دخالت او در قتل صحه می‌گذاشت. به این ترتیب تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری تورج آغاز شد و وی سرانجام به دام افتاد. متهم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به ارتکاب قتل اعتراف کرد و گفت: «من و هوشنگ از مدتی قبل بر سر ارثیه با هم اختلاف داشتیم و دعواهای ما روزبه‌روز شدیدتر می‌شد تا اینکه روز حادثه بار دیگر با هم مشاجره کردیم.

 

در آن لحظات من به شدت عصبانی شدم طوری که هیچ کنترلی روی خودم نداشتم، در همان حالت چاقویم را بیرون کشیدم و با آن ضربه‌ای به برادرم زدم البته به هیچ‌وجه قصد نداشتم او را بکشم و از کاری که کرده‌ام به‌شدت پشیمان هستم.»

 

متهم به قتل در ادامه، صحنه جنایت را بازسازی کرد و پس از آن قرار مجرمیت و کیفرخواست علیه او صادر شد. این در حالی بود که اولیای‌دم مقتول رضایت خود را اعلام کرده بودند. در نهایت متهم هفته پیش در دادگاه کیفری استان فارس پای میز محاکمه رفت.

 

در این جلسه نماینده دادستان شکایت خود را مطرح کرد،  سپس تورج در جایگاه قرار گرفت. او ضمن اعتراف مجدد به قتل برادرش گفت: «برادرم به مواد مخدر اعتیاد داشت و همین مساله موجب اختلاف ما شده بود در این میان بحث ارثیه هم پیش آمد و دعواها شدیدتر شد تا اینکه روز حادثه وقتی با هم درگیر شدیم ضربه‌ای به او زدم.

 

در آن لحظات به قدری عصبانی بودم که اصلا نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم.» بنا بر این گزارش، هیات قضات بعد از شنیدن اظهارات متهم ختم جلسه را اعلام کردند و برای صدور رای وارد شور شدند.
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
بخش اول فیلم برادرکشی ایرج بهمن مفید ویدیوهای سعیدs

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برادرکشی به خاطر اختلاف مالی



برادرکشی به خاطر اختلاف مالی

یک مرد جوان که برادرش را قربانی اختلاف مالی کرد، دیروز در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

حوادث - به گزارش فرهیختگان، در نشست رسیدگی به این ماجرا که به ریاست قاضی «محمدسلطان همتیار» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان پایتخت، کیفرخواست را خواند. «صالحی» اظهار داشت: مدرک‌های موجود نشان می‌دهد شامگاه بیست و یکم خرداد ۱۳۹۱ «محسن- ه» ۴۲ ساله در خیابان «شریفی» مارلیک با برادر ۳۶ ساله‌اش «رحیم» درگیر شد و وی را با ضربه‌های چاقو از پا درآورد.

سپس همسر «رحیم» که قیم فرزند خردسالش است در جایگاه ویژه ایستاد و اظهار داشت: از طرف فرزندم تقاضای قصاص دارم.

نوبت دفاع به «محسن» که رسید سر به پایین انداخت و گفت: باور کنید برادرم را دوست داشتم و پس از مرگش حتی یک شب هم راحت نخوابیده‌ام. من و «رحیم» مغازه‌ای در بازار روز «مارلیک» اجاره کرده بودیم و با هم کار می‌کردیم اما به خاطر مسائل مالی، اختلاف پیدا کردیم. شامگاه بیست‌ویکم خرداد ۱۳۹۱ برای تسویه‌حساب به خانه برادرم رفته بودم که دعوا بالا گرفت. در آن گیرودار «رحیم» چاقو کشید و ضربه‌ای به دستم زد.

من هم که کنترل اعصابم را از دست داده بودم چاقو را به زور از دستش گرفتم. باور کنید نمی‌خواستم برادرم را به قتل برسانم.

«محسن» در حالی که اشک می‌ریخت ادامه داد: اگر به من فرصت بدهید با پرداخت دیه، رضایت خانواده را جلب می‌کنم.

در پایان این نشست، هیات قضایی وارد شور شد و با درخواست «محسن» موافقت کرد. به این ترتیب مرد عصیانگر برای جلب رضایت شاکیان خصوصی دو ماه مهلت گرفت./فرهیختگان