اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برادرزاده ناخلف عمو را به قتل رساند



اخبار حوادث - برادرزاده ناخلف عمو را به قتل رساند

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور از دستگیری مرد جوانی که در پی درگیری با عموی خود او را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، خبر داد.

سرهنگ حسن حسینی فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی اعلام یک مورد نزاع و درگیری در یکی از روستاهای شهرستان نیشابور بلافاصله ماموران کلانتری 12 این شهرستان جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل و تحقیقات به عمل آمده مشخص شد برادرزاده به همراه دوستش به دلیل اختلافات قبلی با عموی خود پس از درگیری لفظی درگیر شده که در این نزاع عموی 25ساله براثر اصابت چاقو به شدت مجروح و سریعا به بیمارستان انتقال یافت که متاسفانه بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت می کند.

سرهنگ حسینی گفت: در پی اعلام مشخصات هر دو نفر از سوی مصدوم در لحظات اولیه ماموران کلانتری 12 تحقیقات خود را جهت دستگیری آنها آغاز و موفق شدند در همان ساعات اولیه متهم اصلی که برادرزاده مقتول بود را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل کنند.

وی افزود: در پی دستگیری متهم اصلی نفر دوم که به یکی از شهرهای مجاور متواری شده بود با میانجی گری بزرگان روستا خود را نیز به کلانتری معرفی کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: متهمان جهت تکمیل پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند که متهم به قتل که برادرزاده مقتول و حدود 26سال سن داشت در مقابل عدله و مستندات پلیس به قتل عموی خود با چاقو اعتراف کرد.

با اعتراف صریح متهم پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
داعش ۸۱مرد را به قتل رساند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ندا آقاسلطان را مأمور MI6 انگلیس به قتل رساند



 

ندا آقاسلطان را مأمور MI6 انگلیس به قتل رساند

 

جواد لاریجانی:

ندا آقاسلطان را مأمور MI6 انگلیس به قتل رساند

دبیر ستاد حقوق بشر ایران نشست رای گیری کمیته سوم مجمع سازمان ملل برای پیش نویس یک قطعنامه ضد ایرانی را به جلسه محاکمه کشورهای غربی در مسئله حقوق بشر تبدیل کرد.

دکتر محمد جواد لاریجانی که عصر پنجشنبه در مخالفت با به رای گذاشتن پیش نویس یک قطعنامه ضد ایرانی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می کرد، اظهارداشت: اصلی ترین نقض کنندگان حقوق بشر به شکل گسترده در سراسر جهان کشورهای غربی و علی الخصوص آمریکا و اسرائیل هستند اما همه اعمال ظالمانه و ضد بشری آنها نادیده گرفته می شود.

دبیرستاد حقوق بشر ایران با بیان اینکه پیشنها دهنده این قطعنامه یعنی کانادا، زشت ترین سوابق در نقض حقوق بشر، از جمله جنایت در حق بومیان کشورخود را داراست، به قرار گرفتن نام رژیم دهشت افکن اسرائیل در کنار نام دیگر بانیان غربی پیش نویس این قطعنامه اشاره کرد و گفت : اسرائیل که خود کارنامه سیاهی در جنایت و تروریسم و نقض حقوق بیشر دارد از بانیان این پیش نویس شده است.

لاریجانی در حالی که با اظهارات مستدل و افشاگرانه خود سکوتی معنی دار را بر جلسه حکمفرما کرده بود این سوال جدی را مطرح کردکه به راستی ایران چه جنایتی مرتکب شده که اینگونه موستوجب دشمنی و کینه توزی کشورهای غربی و از جمله آمریکاست؟ جرم ما این است که کپی دموکراسی امریکا نیستیم. ما نمی خواهیم مانند دموکراسی کشورهای غربی بشویم .

وی در بخش دیگری از این سخنرانی که در پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر منتشر شده، به بخش های از مفاد قطعنامه ضد ایرانی تحت عنوان وضعیت حقوق بشر در ایران اشاره کرد و گفت  این پیش نویس بشدت غیر حرفه ای و پر از مسائل بی اساس و اتهامات غیر قابل اثبات و اظهارات شیطنت آمیز است.

مشاور امور بین الملل رییس قوه قضاییه خاطر نشان کرد کانادا خود را از بانیان این قطعنامه می داند اما اجازه بدهید که بگویم آمریکا اصلی ترین تهیه کننده این پیش نویس  قطعنامه است .

وی افزود: این متن هیچ ارتباطی با حقوق بشر و ارتقاء  آن ندارد، بلکه صرفا در خدمت همان سیاست های خصمانه و سلطه طلبانه امریکا علیه ایران است.

لاریجانی اظهارداشت: نماینده کانادا مدعی است که کشورش نگران نقض حقوق بشر در ایران است ولی این اعضای محترم اگاه هستند که زمانی که قطعنامه ای برای محکومیت اسرائیل در کشتار مردم بیگناه غزه در جریان بود همین کانادایی که نگران بشریت است به آن رای منفی داد . کدام  نگرانی درباره حقوق بشر؟ چشم بستن روی کشته شدن صدها مرد و زن بیگناه فلسطینی در غزه؟

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: از ابتدا استاندارد دو گانه موجود در این پیش نویس نمایان بود. نماینده کانادا گفت که ایران حقوق اقلیت ها را رعایت نمی کند اما همه  کسانی که در اینجا جمع شده اند می  دانند که کانادا چه جنایت هایی درخصوص بومیان و اقلیت های کشور خود روا داشته است. چه کسی می تواند موضوع بومیان کانادا را فراموش می کند؟

وی افزود: یکی از نشانه های غیرحرفه ای، شیطنت آمیز و بی اساس بودن این پیش نویس قطعنامه این است که اتهامات غیر قابل اثباتی در آن مطرح شده که  ثابت کردن هریک از آنها سال ها وقت لازم دارد.

لاریجانی در ادامه گفت: اجازه بدهید که مثالی برای شما بزنم لطفا توجه کنید. در پاراگراف دوم این پیش نویس آمده که ایران برای جرم محاربه که هیچ تعریف دقیقی ندارد و به معنی جنگ با خداست، حکم اعدام صادر می کند. آقایان و خانم ها همین ادعای بی اساس نشان می دهد که همه این ها یک فریب است.

وی افزود: این درحالی است که مفهوم محاربه هسته اصلی و قانونی مبارزه با تروریسم است که همه کشورها خود را موظف به انجام آن می دانند و این جای تعجب دارد که چگونه برخی از کشورها خودشان را محق می دانند که با نام جنگ با تروریسم به جنگ سراسری با سایر کشورها بروند اما جمهوری اسلامی ایران را که در خط مقدم مبارزه با تروریسم است زیر سوال ببرند.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: ناراحت کننده ترین قسمت ان، این حقیقت است که امریکا و اعضای نام آور اتحادیه اروپا اصلی ترین حامیان گروهک های تروریستی مخوف و خطرناک مانند منافقین( مجاهدین خلق), پژاک و دارودسته ریگی هستند که همه نوع کمکی از امریکا فرانسه و المان دریافت می کنند.

مشاور امور بین الملل رییس قوه قضاییه اظهارداشت: رهبران این گروهک های تروریستی که مسوول کشتار صدها زن و مرد وکودک ایرانی هستند پیوسته با اعضای مجالس آمریکا، المان و فرانسه در ارتباط هستند و مهمتر از همه اینکه دولت های این کشورهای اروپایی چگونه بشردوستانی هستند که به آنها پناه می دهند و از آنها حمایت و پذیرایی می کنند.

لاریجانی گفت :یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در 30  سال گذشته این بوده است که یک دموکراسی مبتنی بر عقلانیت اسلامی در این کشور پدید آورده است که اسباب پیشرفت جامعه ما را در همه ابعاد پدید آورده است.

وی افزود: این دستاوردها در کمتر از سه دهه ما را به یکی از بزرگترین دموکراسی های منطقه تبدیل کرده است. کشور ما هم اینک مانند خود کانادا توانایی غنی سازی سوخت برای رآکتور را پیدا کرده، ما یکی از کشورهایی شده ایم که توانایی راهیابی به فضا و قرار دادن ماهواره در مدار را به دست آورده است. این انقلاب ایران را به کشور شماره یک در بحث سلول های بنیادی و شبیه سازی تبدیل کرده است.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در ادامه تشریح دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران گفت : این انقلاب برای زنان ما تحصیلات عالیه به همراه آورده است به گونه ای که هم اینک بیش از 65 درصد از دانشجویان و دانشگاهیان ما را زنان تشکیل می دهند. همین دموکراسی بود که سبب شد بی سوادی از کشورمان ریشه کن شود. حال سوال این است که ما چه جنایتی مرتکب شده ایم؟ جرم ما این است که کپی دموکراسی امریکا نیستیم. ما نمی خواهیم مانند دموکراسی کشورهای غربی بشویم .

وی سپس به بخشی از جملات شیطنت آمیز این پیش نویس قطعنامه اشاره و اظهارداشت:  چگونه است که اعتراضات در کشور ما از نظر شما دموکراسی را نابود می کند اما در کشورهای این طور نیست؟ اگر وجود اعتراض نشانه نبود دموکراسی است، پس این اعتراضات گسترده ای که ما هر روز در امریکا و انگلیس شاهد آن هستیم چیست؟ این اعتراضات گسترده ای که گاه و بیگاه  در فرانسه روی میدهد و در تنها یکی از آنها  هزاران نفر دستگیر شدند و حتی عده ای کشته شدند چیست؟ هدف شما از همه غوغا و آشوب چیست؟

وی خاطرنشان کرد: در همین اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری با تحقیقات گسترده ای که توسط دولت جمهوری اسلامی بعمل آمد بسیاری از حقایق روش شد. اما غربی ها از این حقایق خرسند نشدند چرا که معلوم شد کشورهای غربی به شدت روی این اعتراضات سرمایه گذاری کرده بودند و حتی اموزش داده بودند و اردوگاه هایی را در کشورهای همسایه ما ایجاد کرده بودند تا به معترضان یاد بدهند که چگونه ساختمان ها را منفجر کنند , مکان های عمومی را آتش بزنند و چگونه مردم را تحریک کنند که علیه دولت ایران اعتراض و اشوب کنند.

لاریجانی گفت: ما دریافته ایم که آمریکا در این امر تنها نبوده بلکه دولت انگلیس، فرانسه و آلمان نیز در آن سهیم بوده اند. به عنوان مثال دولت انگلیس نه تنها از طریق رسانه ها علیه ایران تبلیغ می کرد بلکه به صورت عملی نیز در اعتراضات و اغتشاشات وارد شده بود. یک نکته  غم انگیز اینکه یک مامور ام ای 6 انگلیس که من می توانم اسم او را افشا کنم، در یک روز دوشنبه به ایران می ایدو در همان روز در یک خیابان خلوت ندا اغا سلطان این دختر مظلوم  را می کشد و در همان روز به انگلیس بازمی گردد و موجی از فتنه و ابهام را در کشورما می پراکند.

وی افزود: فرانسه نیز در این اغتشاشات دست داشته است. آنها کسانی را به دانشگاه های ما فرستادند تا به آنان یاد دهند که چگونه علیه دولت بشورند.  ما اسناد و مدارک از جمله فیلم و عکس هایی در اختیار داریم که نشان می دهد نماینده پارلمان المان نیز در دامن زدن به اغتشاشات و فروکش نکردن آنها دخالت داشته است و ما همه این مدارک  را می توانیم برای دولت المان ارسال کنیم .

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: این ها هیچکدام نگران مسائل حقوق بشری نیستند و من می توانم برای هر پاراگراف این پیش نویس دلایلی بیاورم که این ها همه اهداف شیطنت آمیز سیاسی دارند و در جهت اهداف سلطه طلبانه امریکا تهیه شده اند.

وی افزود: الان کاملا معلوم است که بانیان این قطعنامه از این تحقیقات ناراحت هستند. من تنها چند نمونه مثال زدم تا این ریاکاری و نفاق این کشورهای غربی نسبت به ایران مشخص شود.

مشاور امور بین الملل رییس قوه قضاییه ایران گفت: غربی ها از این عصبانی هستند که ایران نه تنها نمی خواهد یک کپی از دموکراسی امریکایی داشته باشد بلکه خودش یک نمونه منحصر به فرد دموکراسی خودش را ایجاد کرده است که بسیار موفق بوده و ایران را به آن مدارجی که اشاره کردم رسانده است.

لاریجانی در پایان با اشاره به اینکه این پیش نویس قطعنامه بسیار خطرناک، غیرسالم و دارای استاندارد دوگانه است تاکید کرد : درحالیکه موارد عدیده نقض حقوق بشر در گوشه و کنار جهان توسط کشورهای غربی نادیده گرفته می شود ایران با وجود پیشرفت های اساسی در بخش های مختلفی از جمله درمسئله زنان، کودکان، بهداشت و درمان، آموزش، مهاجران و تعامل سازنده با نهادهای بین المللی بازهم هدف دشمنی و کینه توزی کشورهای غربی به رهبری آمریکا می شود.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، عصر پنجشنبه و با تاثیر از فشار و لابی سنگین کشورهای غربی، قطعنامه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران با 80 رای از میان 192 عضو سازمان ملل به تصویب رساند. از میان 192 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل 112 کشور به این قطعنامه رای منفی یا ممتنع دادند...../تحلیل:تابناک