اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برآورد هزینه های حمله نظامی احتمالی به اوکراین



اخبار,اخبار بین الملل ,حمله نظامی به اوکراین

 

اخبار بین الملل - برآورد هزینه های حمله نظامی احتمالی به اوکراین

همزمان با اوج گرفتن تنشها در اوکراین و محتمل بودن بروز جنگ در شبه جزیره کریمه یک شبکه خبری به تحلیل هزینه های این جنگ احتمالی پرداخته است.

به گزارش مهر، الجزیره در این گزارش می نویسد : در میانه همه تحولات مربوط به اوکراین یک مرد ایستاده و آن "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه است. به نظر می رسد که پوتین تمام هزینه هایی که مداخله نظامی در کریمه برای روسیه به دنبال خواهد داشت، در نظر گرفته است. هزینه هایی که هم دارای ابعاد اقتصادی و هم ابعاد دیپلماتیک است.

افزایش احتمال جنگ در کریمه سبب شده تا به بازارهای روسیه 60 میلیارد دلار زیان وارد شده و ارزش سهام شرکتهای روسی برای سرمایه گذاران خارجی به شدت کاهش یابد و علاوه بر آن روبل (واحد پول روسیه) ارزش خود را در برابر ارزهای خارجی از دست داد که این مورد نیز زیان 12 میلیارد دلاری برای مسکو به دنبال داشت.

هر چند کشورهای غربی اقدام نسبتا متحدی را در واکنش به احتمال حمله روسیه به کریمه نشان دادند، اما این اقدام مشترک تاثیر چندانی بر مواضع کرملین در خصوص اوکراین نداشت.

در این میان آمریکا از توقف مذاکرات تجاری خود با روسیه خبر داد، اما با توجه به آنکه حجم مبادلات دو کشور فقط 38 میلیارد دلار است این موضوع چندان اهمیتی برای روسها نداشت چون حجم اقتصاد روسیه و آمریکا در مجموع 18 تریلیون دلار است.

در میان مسائل موجود تحریم یکی دیگر از گزینه های دیپلماتیکی است که غرب برای مقابله با روسیه انتخاب کرده است. این تحریمها شامل مواردی چون اعمال محدودیتهای بانکی، خودداری از صدور روادید، و مسدود شدن حسابهای بانکی می شود، اما این تحریمها هرگز قابل مقایسه با تحریمهای اعمال شده علیه ایران، کره شمالی و یا عراق نیستند.

بر همین اساس می توان گفت هیچ یکی از این اقدامات تاثیر چندانی بر اقتصاد روسیه ندارند و حمله احتمالی به کریمه هزینه چندانی برای کرملین به دنبال نخواهد داشت این در حالی است که پوتین در سخنرانی هفته گذشته خود موضوع مداخله نظامی در کریمه را در شرایط فعلی بعید دانسته بود.

اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
اوکراین: به کاروان نظامی روسیه حمله کردیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقرار نیروهای نظامی امریکا در جزیره ای در یمن برای حمله احتمالی به ایران



حمله به ایران , نیروهای نظامی آمریکا , انرژی هسته ای

 

وب سایت اسلام تودی مدعی استقرار نیروهای نظامی آمریکا در جزیره "سوکترا" در یمن برای حمله ی احتمالی به ایران شد.

این موضوع در حالی است که دولت بمن اعلام کرده بود که با پیشنهاد امریکا برای ایجاد پایگاه موقت نظامی در جزیره سوکترا موافقت نکرده است.

"سوکترا" در 80 کیلومتری شرق شاخ افریقا و 380 کیلومتری جنوب شرقی ساحل یمن به دریای عدن و سرخ واقع شده است.

به نوشته ی اسلام تودی، امریکا در سکوت کامل در حال ساخت پایگاه نیروی هوایی و دریایی در سوکوترا است.

امریکا این اقدمات را از سال 2010 اغاز کرده و در این پایگاه تجهیزات مختلفی از جمله زیردریایی، مرکز فرماندهی اطلاعاتی و مکانی برای فرود و پرواز هواپیماهای بدون سنرشین وجود دارد.

پایگاه مخفیانه امریکا در "سکوترا" در هیچ یک از لیست های پایگاه های ارتش امریکا در منطقه وجود ندارد. ارتش امریکا در جبل علی  و الضرفا در امارات، اریفجان در کویت و العدید در قطر پایگاه دارد.../عصرایران