اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بدهی بانکی ایران خودرو چقدر است؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,بدهی ایران خودرو به بانک ها

مدیر عامل ایران خودرو با اعلام اینکه این شرکت بزرگ‌ترین شرکت بدهکار بانکی نیست، گفت: این شرکت سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت که این رقم با کاهش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش تسنیم، هاشم یکه‌زارع امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه ساخت خودروهای هیبریدی و الکتریکی بین ایران خودرو و دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر، با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این شرکت اقدام به اجرای زیرساخت‌های لازم جهت تولید خودروهای هیبریدی و برقی نموده است اظهار داشت: ایران خودرو بعد از افزایش 70 درصدی حجم تولید در سال جدید نسبت به سال گذشته موضوع کیفیت، توسعه محصولات و صادرات آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه درسال 2050 حدود 60 درصد محصولات تولیدی دنیا به خودروهای هیبریدی و برقی اختصاص خواهد یافت، افزود: در این میان ایران نباید از این بازار غافل شده و تلاش خود را برای تولید این خودروها انجام دهد.

وی اضافه کرد: در بحث توان فنی استفاده از کارشناسان خارجی را نیز در دستور کار خود داریم تا بتوانیم محصولاتی با کیفیت‌تر و مطابق با استانداردهای جهانی را تولید کنیم البته زیرساخت‌های اساسی تولید خودروهای هیبریدی و برقی متوجه دولت است که امیدواریم این اقدامات انجام و ظرف سه سال آینده شاهد تولید انبوه این خودروها در سطح کشور باشیم.

یکه زارع در رابطه با هزینه اجرای این تفاهمنامه نیز گفت: تمام هزینه‌های این تفاهم نامه با ایران خودرو است و قرار شده 30 درصد از سود اجرای این طرح منوط به تولید تجاری آنها به دانشگاه‌ اختصاص پیدا کند.

وی با اعلام اینکه درسال 95 پلتفرم جدید ایران خودرو تولید خواهد شد گفت:خودروی هیبریدی نیز بر روی همین پلتفرم جدید تولید خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو در رابطه با میزان ارائه خدمات پس از فروش تعمیرگاه‌های مجاز که این روزها گله مندی زیادی را از سوی مردم به خود اختصاص داده است نیز گفت: با توجه به تأکیدات وزیر صنعت باید همزمان با افزایش حجم تولید میزان خدمات دهی تعمیرگاه‌های خود را نیز افزایش دهیم. به همین منظور ایران خودرو این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل ایران خودرو در رابطه با مشارکت با شرکت رنو نیز گفت: ما علاقه مند به مشارکت با شرکت‌های خودروساز برتر دنیا هستیم اما اگر قرار بر همکاری و تولید انبوه محصولات باشد باید شریک خارجی در ایران سرمایه گذاری کند. به عنوان نمونه با شرکت رنو در زمینه تولید خودروهای کپچر و کلیو 4 مذاکره کردیم.

 وی با بیان اینکه خودروی جدید ایکس 409 که هنوز نامگذاری نشده، اواخر امسال عرضه خواهد شد، خاطرنشان کرد: استراتژی ما در همکاری با شرکت‌های خارجی، انتقال تکنولوژی به قطعه‌سازان داخلی و سرمایه‌گذاری است که این موارد با رنو نیز مطرح شده است.

یکه زارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود ایران خودرو بزرگ‌ترین شرکت بدهکار بانکی است، اظهار کرد: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد.  این شرکت سه هزار و 700 میلیارد تومان بدهی داشت که این میزان اکنون با کاهش 1200 میلیارد تومانی به 2500 میلیارد تومان رسیده است. 

 

اخبار اقتصادی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
رسیدگی به پرونده بدهی بانکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان تولید ایران خودرو در چهارماه نخست امسال چقدر است؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,تولید در ایران خودرو

اخبار اقتصادی - افزایش 2.6برابری تولید در ایران خودرو

مقایسه آمار تولید ایران خودرو در چهارماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حكایت از رشد حدود2.6 برابری - 160 درصدی - تیراژ تولید دارد.

به گزارش ایكوپرس، با اجرایی شدن برنامه های جدید گروه صنعتی ایران خودرو، تیراژ تولید محصولات این شركت در تیرماه امسال به 53 هزار و 77 دستگاه انواع خودروی سواری رسید كه این عدد نشان دهنده رشد 125درصدی تولید نسبت به تیرماه سال گذشته است. تولید ایران خودرو در تیرماه سال گذشته 23 هزار و 571 دستگاه خودرو بوده است.

برپایه این گزارش، فراوانی تجمعی تولید در ایران خودرو در چهارماه نخست امسال 173 هزار و 89 دستگاه خودرو است كه مقایسه با فراوانی تجمعی در بازه زمانی مشابه در سال گذشته افزایش حدود 160 درصدی، یعنی 2.6برابری را به ثبت می رساند. فراوانی تجمعی تولید در چهار ماه نخست سال گذشته 66 هزار و 775 دستگاه خودرو بوده است.

لازم به ذكر است با تمهیدات انجام شده در زنجیره تامین، ایران خودرو از ابتدای سال 93 دیگر هیچ خودروی ناقص و بدون كسری تولید نمی كند.

این گزارش می افزاید، برقراری و تثبیت شرایط مطلوب در تامین قطعات و تولید ایران خودرو و تجاری سازی روزانه بیش از دوهزار و 300 دستگاه خودرو با برنامه ریزی دقیق و با تكیه بر منابع داخلی بوده است.

اخبار اقتصادی - ایكوپرس