اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بدهکارترین کشور جهان چقدر بدهی دارد؟



اخبار,اخبار اقتصادی , بدهکارترین کشورجهان

پایگاه خبری آمریکایی بدهکارترین کشورجهان و میزان بدهی این کشور را منتشر کرده است

به گزارش فارس به نقل از ای بی سی نیوز، بدهی های عمومی ایالات متحده در روز 27 فوریه سال جاری به 18155.854هزار میلیارد دلار رسید.

با این حجم بدهی این کشور بزرگ ترین بدهکار در جهان محسوب می شود.

به دلیل این حجم بالای بدهی های عمومی کاخ سفید، در حال حاضر هر شهروند آمریکایی بیش از 57 هزار دلار بدهی دارد.

از اوایل سال 2015 میلادی بدهی های عمومی آمریکا به بیش از 18 تریلیون دلار افزایش یافته اند.
اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
بدهی کشور های جهان(مهم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام دلایل ورشکستگی 10 ایرلاین کشور/بدهی ایرلاین های ورشکسته چقدر است؟



اخبار,اخبار اقتصادی,رحمت‌الله مه‌آٌبادی

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور می گوید:ایرلاین‌ها به ازای هر مسافر داخلی ۵ هزار تومان و به ازای هر مسافر خارجی ۲۵ هزار تومان بابت عوارض فرودگاهی در زمان خرید بلیت از مردم به امانت دریافت می‌کنند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه بدهی ایرلاین ها در ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان رشد داشته است، گفت: سهم مطالبات شرکت فرودگاه‌ها از شرکت‌های هواپیمایی تنها ۳ درصد هزینه‌ آنها است.

رحمت‌الله مه‌آٌبادی شب گذشته 22 شهریور در برنامه تلویزیونی تیتر امشب که با موضوع «چالش مدیریتی و افزایش تاخیر پروازها» از شبکه خبر پخش شد، گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور ۵۴ فرودگاه کشور را تحت مالیکت دارد؛ کل فضای سرزمینی کشور تحت کنترل و پایش کنترلر‌های مرکز کنترل ترافیک هوایی قرار دارد به طوریکه حدود ۱۱۵ راه هوایی در داخل کشور مدیریت می‌شود و شبانه روز حدود ۱۷۰۰ پرواز داخلی، بین‌المللی و عبوری با دقت کنترل خواهد شد و ایمن‌ترین فضای پروازی را در منطقه داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه بیش از ۴۳ میلیون مسافر بین فرودگاه‌های کشور جابجا می شوند افزود: شرکت فرودگاه‌های کشور یک شرکت درآمد- هزینه‌ای است و تمام عایدی شرکت صرفا باید برای ارائه خدمات هوانوردی، فرودگاهی و ناوبری هزینه شود و اگر سودی حاصل شود ۷۵ درصد آن در قالب مالیات و سود سهام مجدد به دولت پرداخت می‌شود ضمن اینکه اجازه هیچگونه فعالیت تجاری و بنگاه داری نداریم و باید با درآمدهای خود شرکت، فرودگاه‌های کشور را اداره کنیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه متاسفانه خدماتی که ارائه داده می‌شود در فرودگاه‌ها برای مردم رضایت بخش نیست به هزینه‌های شرکت فرودگاه‌ها و منابع ارزی این شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور بر خلاف ایرلاین‌ها امکان استفاده مستقیم از منابع ارزی خود را ندارد به طوری که این منابع باید ابتدا به خزانه دولت واریز شود و معادل ریالی آن را با نرخ دولتی تحصیل کنیم بنابراین توان مالی شرکت فرودگاه‌ها در این شرایط برابر کمتر از توان مالی ایرلاین‌ها است.

مه‌آبادی درباره ادعای ایرلاین‌ها مبنی بر افزایش ۵۰۰ درصدی هزینه ایرلاین‌ها طی ۳ سال اخیر گفت: به عنوان مثال اگر یک مسیر پروازی تهران- سنندج با هواپیمای ام دی را در نظر بگیریم برای یک سیکل پروازی (رفت و برگشت) باید یک میلیون تومان به شرکت فرودگاه‌های کشور پرداخت شود.

وی افزود: شرکت فرودگاه‌ها علاوه بر خدمات خود حدود ۳۰ نهاد دیگر را برای ارائه خدمات به ایرلاین‌ها باید پشتیبانی کند که تمام این هزینه‌ها را باید از محل درآمدهای حاصل از پرداخت شرکت‌های هواپیمایی تحصیل کنیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم و درآمدهای ما صرفا از ایرلاین‌ها تامین می‌شود گفت: در گذشته مطالبات شرکت فرودگاه‌ها از ایرلاین‌ها ۴ درصد از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی را شامل می‌شد که اکنون این رقم به ۳ درصد تقلیل یافته است.

مه‌آبادی با بیان اینکه برای کنترل تورم و عدم افزایش هزینه‌ها نرخ تعرفه عوارضی برای ایرلاین‌ها را حدود ۳۵ درصد تعدیل کردیم گفت: از این بابت ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیارد تومان به زیان شرکت فرودگاه‌های کشور شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۸۶ میزان بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها بسیار زیاد شده بود که در آن زمان حدود ۴۵ میلیارد تومان به ایرلاین‌ها تخفیف دادیم که بتوانیم مطالبات خود را وصول کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها از دو منبع تامین می‌شود که بخشی از آن توسط خود مردم و همراه با خرید بلیت پرداخت می‌شود به طوریکه ایرلاین‌ها به ازای هر مسافر داخلی ۵ هزار تومان و به ازای هر مسافر خارجی ۲۵ هزار تومان بابت عوارض فرودگاهی در زمان خرید بلیت از مردم به امانت دریافت می‌کنند تا به دولت پرداخت کنند که سهم این رقم در بدهی‌های شرکت‌های هواپیمایی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است که به صورت نقدی از مردم در زمان فروش بلیت دریافت می کنند.

وی ادامه داد: وقتی پروازی انجام می شود صورتحساب آن پانزدهم ماه بعد برای شرکت‌های هواپیمایی ارسال می‌شود که به طور میانگین ۴۵ روز بعد از انجام پرواز این صورتحساب برای ایرلاین ارسال می شود. شرکت های هواپیمایی یک هفته فرصت دارند نسبت به صورتحساب اعتراض کنند که به این اعتراضات رسیدگی می شود و اصلاحیه مجدد برای شرکت ها ارسال خواهد شد و یکماه فرصت دارند نسبت به پرداخت سهم شرکت فرودگاه‌ها بابت ارائه خدمات فرودگاهی اقدام کنند.

مه آبادی درباره انتشار اخباری در رسانه‌ها مبنی بر ایجاد محدودیت از طرف فرودگاه‌ها برای شرکت های هواپیمایی توضیح داد: شعار دولت یازدهم «تدبیر و امید» است حال اگر برای وصول این مطالبات مردم را تحت فشار قرار دهیم نه تدبیر است نه امید؛ اینکه در اصطلاح موضوع گروکشی شرکت فرودگاه‌های از ایرلاین‌ها بابت وصول مطالبات خود مطرح می شود تنها در جرائد نقل شد که به هیچ وجه اینگونه نبود.

وی ادامه داد: به طور قاطع اعلام می کنم هیچ پروازی بابت وصول مطالبات خود از شرکتهای هواپیمایی دچار تاخیر نشده است ضمن اینکه هیچ محدودیتی در خدمات فرودگاهی برای ایرلاین‌ها ایجاد نکرده ایم اگر یک پرواز با تاخیر مواجه شود سایر پروازها نیز با تاخیر مواجه می شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور درباره آخرین اقدامات انجام شده برای وصول مطالبات شرکت فرودگاه ها از شرکتهای هواپیمایی گفت: تا کنون با ایرلاین‌ها تعامل کرده‌ایم اما با گذر زمان برای وصول مطالبات خود از دستگاه‌های نظارتی پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: با ایرلاین‌ها تعامل می کنیم، صورتجلسه تهیه می شود و چک از شرکت های هواپیمایی دریافت می کنیم اما چک آنها وصول نمی شود. البته ما به مشکلات شرکت های هواپیمایی واقف هستیم و این اتفاقات ناشی از این است که صنعت هوانوردی مورد بی توجهی قرار گرفته است.

مه آبادی با بیان اینکه بدهی ایرلاین‌ها در ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان رشد داشته است، گفت: بیش از ۱۰ ایرلاین کشور ورشکست شدند که بدهی آنها همچنان پابرجاست و در حساب ما مغفول مانده اگر ایرلاین نمی‌تواند خدمات دهد فعالیت خود را متوقف کند چون ادامه فعالیت در عملکرد شرکت فرودگاه‌ها نیز خلل ایجاد می کند. 

بر اساس این گزارش، بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور در حال حاضر حدود ۶۵۰ میلیارد تومان است که این بدهی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به ایرلاین‌ها در ۵۴ فرودگاه کشور است.

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین