اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بدهکارترین کشورهای جهان کدامند؟


افزایش تعداد کشورهای بدهکار و کاهش رتبۀ اقتصادی آمریکا تبعات منفی بدی برای اقتصاد جهانی خواهد داشت.

افزایش تعداد کشورهای بدهکار و کاهش رتبۀ اقتصادی آمریکا تبعات منفی بدی برای اقتصاد جهانی خواهد داشت.

اقدام موسسه استاندارد اند پورز در کاهش رتبۀ اعتباری موسسات مالی آمریکا هرچند به زعم مقامات آمریکایی قابل جبران است اما باید آن را مهمترین رخداد در تاریخ اقتصاد بین الملل بعد از جنگ جهانی دوم دانست.

کاهش رتبه اقتصادی ایالات متحده آمریکا قابل مقایسه با سایر کشورهای بحران زده اروپایی همچون یونان و اسپانیا نیست. بعد از جنگ جهانی دوم از آنجایی که آمریکا کمترین خسارات را از جنگ متحمل شده بود، جهان، اقتصاد خود را بر پایۀ اقتصاد آمریکا بنا کرد و دلار نیز به عنوان پول اولیه و پایه در مبادلات جهانی در نظر گرفته شد.

اما مدت زمانی است که موتور اقتصاد جهانی از حرکت بازایستاده و امروز حتی جایگاه و رتبه اقتصادی خود را از دست داده است.این مسئله می تواند اقتصاد جهانی را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. اقتصاد آمریکا به عنوان مطمئن ترین و قابل اعتمادترین اقتصاد جهان در نزد کشورها شناخته می شد، اما با کاهش رتبۀ اقتصادی آمریکا، دیگر اعتمادی برای سرمایه گذاری در این کشور از سوی سرمایه گذاران وجود ندارد و این مسئله حتی می تواند همانند یک دومینو به سایر کشورها نیز سرایت پیدا کند.

 از سوی دیگر در مقطع فعلی چه کشوری می تواند جای آمریکا را پرکند؟ شاید باور نکنید که فرانسه نیز به رغم آنکه رتبه AAA را در نزد موسسات اعتباری دارد اما میزان بدهکاری های این کشور نیز تقریبا شبیه آمریکاست و در حدود 94 درصد از تولید خالص داخلی کشور را تشکیل می دهد و رشد اقتصادی این کشور چشم انداز روشنی ندارد.

 بدهکارترین کشورهای جهان از سوی صندوق بین المللی پول(درصد به تولید خالص داخلی)



ویدیو مرتبط :
چاق ترین فوتبالیست های جهان کدامند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بدهکارترین کشورهای جهان کدامند؟+ جدول



اخبار ,اخباراقتصادی,بدهکارترین کشورهای جهان

 

اخبار اقتصادی - از سوی صندوق بین المللی پول اعلام شد:
بدهکارترین کشورهای جهان کدامند؟+ جدول

صندوق بین المللی پول به تازگی به معرفی کشورهایی که بیشترین بار بدهی را بر دوش می کشند پرداخته که در این فهرست 32 کشور به همراه میزان بدهی آنها آورده شده است.

در این فهرست نام 32 کشور عنوان شده که بیشترین میزان بدهی را دارند. نام این کشورها بدین ترتیب است :

1. ژاپن با 4. 245 درصد؛ بیشترین بدهی را در جهان به خود اختصاص داده علت این میزان بدهی رکوردار بازار املاک از آغاز دهه 1980 است. اگر چه مسئولان این کشور که دومین اقتصاد بزرگ جهان است با کاهش قیمتها توانسته اند به رشد اقتصادی خود رونق دهند.

2. یونان با 5. 179 درصد ؛ بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که این کشور بدون کمک های مالی نمی تواند از زیر بار بدهی هایش رهایی یابد. اگر چه صندوق بین المللی پول نیز اعلام کرده تنها با ایجاد اصلاحات و جهش اقتصادی نمی توان یونان را از بدهی هایش رها کرد.

3. ایتالیا با 6. 130 درصد ؛ برای این کشور میزان متوسط بدهی 100 درصدی امری معمول است و با اقتصاد ضعیف آن به نظر نمی رسد که طی سالهای آینده وضعیت بدهی های این کشور تغییر چندانی کند.

4. پرتغال با 3. 122 درصد ؛ این کشور نیز یکی از کشورهای بحران زده اروپاست که از چتر حمایتی اروپا باید بهره مند گردد . به گفته صندوق بین المللی پول پرتغال در سال آینده با بالاترین میزان بدهی هایش مواجه خواهد شد.

5. ایرلند با 122 درصد ؛ هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایرلند با رشد میزان بدهی ها مواجه نبوده به طوریکه این میزان از 25 درصد در سال 2007 پس از  واگذاری صندوق های مالی و مراکز اعتباری به بخش دولتی به این میزان بدهی رسیده است اما بنابر پیش بینی کارشناسان IWF به تدریج میزان بدهی های این کشور طی سالهای آینده کاهش خواهد یافت.

6. سنگاپور با 2. 108 درصد ؛ شاید برای بسیاری قرار گرفتن این کشور آسیائی در فهرست بدهکارترین کشورهای جهان اندکی عجیب باشد. اما کاهش مبادلات بین المللی ، باعث شده که میزان بدهی های سنگاپور افزایش یابد.

7. آمریکا با 1. 108 درصد ؛ میزان بدهی های آمریکا در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپائی بالاتر است. علاوه بر اینکه در این کشور هنوز بر سر تعیین سقف بدهی ها درگیری و نزاع وجود دارد.

8. بلژیک با 3. 100 درصد ؛ این کشور بالاترین میزان بدهی را در میان دیگر کشورهای اروپائی دارد. اما علت آن ناآرامی ها و مشکلات اقتصادی نیست بلکه ثروت شخصی بالای افراد است .

9. انگلیس با 6. 93 درصد ؛ میزان بدهی های این کشور پادشاهی در سال 2007 ، 43 درصد بود و طی سالهای اخیر این میزان بیش از دو برابر شده است. توسعه اقتصادی ضعیف نیز باعث خواهد شد که در سال آینده بهبود چندانی در  این امر صورت نگیرد . به طوریکه صندوق بین المللی پول اعلام کرده تا سال 2016 این میزان به 100درصد برسد.

10. فرانسه با 7. 92 درصد ؛ این کشور در میزان بدهی ها با وجود بحران اقتصادی خوب عمل کرده است. اگر چه مسئولان آنها با رشد اندک اقتصادی و سیاست های ریاضتی در اصلاحات مواجه هستند.

در ادامه فهرست 20 کشور دیگر بدهکار جهان به همراه میزان بدهی در جدول زیر آورده شده است:

 

اخبار ,اخبار اقتصادی,بدهکارترین کشورهای جهان

اخبار اقتصادی - بازار خبر