اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بدن شما واقعا چقدر پیر است؟


دانشمندان در بریتانیا می‌گویند راهی را یافته‌اند که نشان می‌دهد بدن هر فرد با چه سرعتی پیر می‌شود.

فرارو: دانشمندان در بریتانیا می‌گویند راهی را یافته‌اند که نشان می‌دهد بدن هر فرد با چه سرعتی پیر می‌شود.

ممکن است در آینده با استفاده از این تست بتوان زمان مرگ یا احتمال ابتلا به آلزایمر را پیش‌بینی و برای دوران بازنشستگی یا پایان عمر برنامه‌ریزی کرد.

این تحقیق که در نشریه زیست شناسی ژنوم منتشر شده، در باره اینکه چطور می توان روند پیری را کند کرد توصیه‌ای ارائه نکرده است.

در این روش، دانشمندان برای تعیین سن واقعی (بیولوژیک)، به جای سن تقویمی، "ردپای پیری" را ارزیابی می‌کنند، یعنی عملکرد ۱۵۰ ژن را در بدن می سنجند.

این ۱۵۰ ژن پس از بررسی فعالیت ۵۴ هزار ژن در افراد سالم ۲۵ و ۶۵ ساله که زندگی کم‌تحرکی داشتند، به عنوان نشانگرهای اصلی در نظر گرفته شدند.

بین سن تقویمی و سن زیستی ممکن است تفاوت زیادی وجود داشته باشد.

محققان سپس این شیوه را برای پیش بنی پیری گروهی مرد هفتاد ساله سوئدی به آزمایش گذاشتند و توانستند پیش بینی کنند چه کسانی به سرعت دارند پیر می‌شوند و چه کسانی در چند سال آینده خواهند مرد.

محققان می‌گویند دو مفهوم سلامت و پیری را نباید با هم اشتباه گرفت و روند پیری می‌تواند روند سالمی باشد و جوانی را هم نباید مترادف با سلامتی در نظر گرفت.

پروفسور جیمی تیمونز از دانشگاه کینگز کالج در لندن به بی‌بی‌سی گفت: "ردپای پیر شدن سالم در تمام بافت‌های بدن ما هست که به نظر می‌رسد می‌تواند از طول عمر و سلامت ذهنی و شناختی به ما پیش آگهی بدهد."

"به نظر می رسد بعد از چهل سالگی، شما می‌توانید افراد را از نظر اینکه روند پیری‌شان چقدر خوب پیش می رود راهنمایی کنید."

پژوهشگران می گویند که ترکیب سن واقعی و سبک زندگی تخمین بسیار دقیقتری از سلامت ارائه می‌دهد تا سن تقویمی.

قرار است از این شیوه به صورت آزمایشی در پیوند عضو استفاده شود تا بفهمند آیا کسانی که از نظر تقویمی پیر هستند، اما سن بدنی آنها جوان است می‌توانند عضو اهدا کنند یا نه.

از این تست همچنین می‌توان برای پیش بینی احتمال ابتلا به دمانس و آلزایمر یا بیماریابی سرطان استفاده کرد.

پروفسور تیمونز می گوید: "شناسایی افرادی که در ده تا بیست سال آینده به شدت در معرض خطر هستند نیازی جدی است و ما فکر می‌کنیم تحقیق ما در این زمینه اثرگذار بوده است."

حدود شش ماه پیش، نظام بهداشت و درمان بریتانیا (NHS) یک محاسبه‌گر اینترنتی را راه اندازی کرد که به افراد امکان می‌دهد احتمال ابتلای خود به سکته قلبی یا مغزی را در ده سال آینده ارزیابی کنند.


ویدیو مرتبط :
واااااااااای ببین خمسه چقدر پیر شده!!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید نفت ایران واقعا چقدر است؟



 

نفت ایران , قیمت نفت

 

انرژی - مطابق تازه ترین گزارش اوپک، تولید نفت ایران براساس آمارهای غیررسمی، به 3 میلیون و 138 هزار بشکه در روز رسیده اما مقامات رسمی نفت ایران این میزان را 3 میلیون و 760 هزار بشکه اعلام می کنند.

آذرجزایری: این آمار در شرایطی منتشر می شود که بانک مرکزی ایران نیز آمار نفتی ها را رد می کند و البته مدیرعامل شرکت ملی نفت معتقد است که آمار این بانک مستند نیست.

به هرحال آمارها با هم تفاوت چشمگیری دارند بانک مرکزی آماری منتشر می کند که نشان می دهد در پایان سال گذشته تولید نفت ایران به 3 میلیون و 536هزار بشکه نفت در هر روز رسیده با اینحال قلعه بانی با زیرسوال بردن این آمار تولید نفت خام را نزدیک به 4 میلیون بشکه در روز می داند.

براساس آمار رسمی نفت ایران به اوپک تولید نفت کشور طی سال 2010 تا 2012، تقریبا ثابت مانده و بین 3 میلیون و 544 هزار بشکه تا 3 میلیون و 760 هزاربشکه متغیر بوده است.

این درحالی است که به نظر می رسد آمار نفتی مسوولان ما به اوپک دچار مشکلاتی است چراکه آمار نشان می دهد در سال 2010 تولید نفت خام ایران حدود روزانه 3 میلیون و544 هزار بشکه بوده اما تا خردادماه سالجاری این میزان به 3 میلیون و 760 هزار بشکه رسیده است.

 

 

نفت ایران , قیمت نفت

 

 

این درحالی است که مدیرعامل شرکت ملی نفت تاکید داشته در سال گذشته (2011)، تولید نفت خام ایران 20 هزار بشکه کاهش یافته بنابراین به نظر نمی رسد در چنین شرایطی افزایش 216 هزار بشکه ای تولید نفت خام کشور نزدیک به واقعیت باشد.

در این بین بالاترین میزان تولید نفت خام اوپک مربوط به عربستان است که آمار غیررسمی نشان می دهد که آماررسمی این کشور صحت ندارد و در حال حاضر ریاض بیش از رقم رسمی تولید دارد.

آمار غیررسمی اوپک بر تولید روزانه 9 میلیون و 917 هزار بشکه عربستان تاکید می کند در حالیکه گزارش این کشور از تولیدش حدود 9میلیون و 807 هزار بشکه را هدف گرفته است.

آمار رسمی عراق از میزان تولید نفت خام خود 2 میلیون و 915 هزار بشکه است در حالیکه تولید غیررسمی آنها 2 میلیون 952 هزار بشکه اعلام می شود.... / خبرآنلاین