اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بدعهدی آل سعود در نقض چندباره آتش بس علیه یمن



اخبار,اخبار بین الملل ,حمله عربستان به یمن

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه حمله عربستان به مردم مسلمان و مظلوم یمن، لکه ننگی در صفحات تاریخ دوران رژیم آل سعود است، گفت: تاریخ قطعا ملت‌ها در آینده در این رابطه قضاوت می کند، که چگونه مدعیان خادم الحرمین دست به کشتار گسترده مردم مسلمان یمن زده‌اند.

حسین سبحانی نیا در گفت‌وگو با خانه ملت،‌ با انتقاد از نقض چندباره آتش بس یمن و عربستان از سوی جنگنده‌های ارتش آل سعود، گفت: متأسفانه عربستان تاکنون به هیچ یک از تعهدات و معاهدات بین‌المللی درباره مسئله یمن عمل نکرده و علی رغم برقراری آتش بش، در چندین مورد این مسئله را نقض کرده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بدعهدی عربستان در مسائل منطقه‌ای به‌ویژه موضوع یمن واضح و شفاف است، افزود: ارتش آل سعود با تمدید حملات هوایی به یمن، به‌دنبال جلوگیری از پیشرفت میدانی ارتش و نیروهای مردمی یمن در مقابل با گروه‌های تروریستی است.

وی افزود: در شرایط کنونی مأموریت اصلی عربستان، نابودی تمامی زیرساخت‌های یمن و به شکست کشاندن مسیر انقلاب مردمی این کشور است، البته تمام مقامات عربستانی می‌دانند که این‌گونه اقدامات هیچ تأثیری بر اراده محکم مردم یمن ندارد و تنها چهره آل سعود در منطقه منفورتر از گذشته می‌شود.

سبحانی نیا ادامه داد: به طور حتم مردم همیشه در صحنه و انقلابی یمن به هیچ وجه از اهداف انقلاب خود کوتاه نمی‌آیند و اقدامات خصمانه آل سعود و کشورهای غربی هیچ خلل بر تصمیم آن‌ها نداشته و قطعا مردم تسلیم زیاده‌خواهی‌ها نمی‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه حمله عربستان به مردم مسلمان و مظلوم یمن، لکه ننگی در صفحات تاریخ دوران رژیم آل سعود است، تصریح کرد: تاریخ قطعا ملت‌ها در آینده در این رابطه قضاوت می کند، که چگونه مدعیان خادم الحرمین دست به کشتار گسترده مردم مسلمان یمن زده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، افزود: در شرایط کنونی سازمان‌های بین‌المللی به‌عنوان متولیان و دست‌اندرکاران برقراری آتش بس میان یمن و عربستان، باید به مسئله نقض آتش بس از سوی ارتش سعودی رسیدگی کنند.

اخبار سیاست خارجی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
پیروزی بزرگ دیگر ایران; آتش بس در یمن و شکست آل سعود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار انصار الله به آل سعود درباره نقض آتش بس



اخبار,اخبار بین الملل,حملات  عربستان به یمن

سخنگوی جنبش انصار الله یمن به مسئولان عربستان هشدار داد که ملت یمن به هرگونه نقض آتش بس و تجاوزگری دوباره ارتش سعودی به خاک یمن پاسخ خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصار الله یمن به ارتش سعودی و ائتلاف هم پیمانش درباره تجاوزگری دوباره به یمن هشدار داد و تاکید کرد: هرگونه تجاوزی (ائتلاف) را با قاطعیتِ تمام پاسخ خواهیم داد.

وی همچنین درباره هرگونه تجاوزگری و حملات مزدورانِ عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراریِ یمن و عناصر القاعده هم پیمان آنها در داخل یمن هشدار داد و گفت: هرگونه تجاوزِ گروه القاعده را نیز پاسخ خواهیم داد.

به نوشته پایگاه خبری النشره، محمد عبدالسلام تصریح کرد که هرگونه امدادرسانی به یمنی ها باید تحت نظر سازمان ملل صورت گیرد.

سخنگوی انصار الله یمن سپس برداشته شدن محاصره یمن را خواستار شد و گفت: نباید جلوی کمک هایی که به یمن می شود، گرفته شود.

محمد عبدالسلام در پایان تاکید کرد: کمک های بشردوستانه، باید در اختیار نهادهای رسمی یمنی قرار گیرد.


 اخبار  بین الملل -  سایت  العالم