اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بدرقه زندانیان با دستبندهای الکترونیکی


رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در مورد اجرای طرح دستبندهای الکترونیک در کشور، گفت: استفاده از این دستبندهای الکترونیک، امنیت بدرقه را افزایش می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در مورد اجرای طرح دستبندهای الکترونیک در کشور، گفت: استفاده از این دستبندهای الکترونیک، امنیت بدرقه را افزایش می‌دهد.

سردار تقی مهری در مورد استفاده از دستبند و پابندهای الکترونیکی که قرار است برای زندانیان در نظر گرفته شود، گفت: این دستبند برای جابجایی و بدرقه متهمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در راستای پیشگیری از فرار زندانیان در حین بدرقه است، گفت: این دستبندها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در آن یک سیستم الکترونیکی به کار گرفته که اگر زندانیان بخواهند فاصله خود را از یک مبدایی افزایش دهند، این دستبند هشدار می‌دهد.

وی با بیان اینکه استفاده از این دستبندها امنیت بدرقه را بیشتر خواهد کرد و بدرقه زندانیان راحت‌تر می‌شود، گفت: این طرح در دنیا استفاده شده و به عنوان یک تجربه مورد قبول همگان است.

به گفته مهری، استفاده از دستبندهای الکترونیکی برای زندانیانی که مرتکب جرایم خشن‌ شده‌اند، بیشتر استفاده می‌شود.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه پلیس از امکانات دیگری نیز برای بدرقه زندانیان استفاده می‌کند، گفت: استفاده از خودروهای حمل مخصوص متهم نیز یکی دیگر از روش‌های افزایش امنیت بدرقه است.

چندی پیش رییس سازمان زندان‌ها از اجرای طرح دستبند الکترونیک برای زندانیان خبر داده بود و گفت: برای ساخت نهایی این دستبندها با نمایندگی‌ها و صنعت داخلی رایزنی شده و در حال حاضر این طرح به مجلس تقدیم شده و عنوان کرد که این طرح در سال 92 اجرایی می‌شود.


ویدیو مرتبط :
کسب و کار الکترونیکی با رویکردی بر سیستم های اطلاعاتی بازاریابی الکترونیکی با رو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله به زندان ایلام هنگام ملاقات زندانیان



 

 

حمله به زندان ایلام هنگام ملاقات زندانیان

 

زندان ایلام روز گذشته مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت.فرماندار ایلام گفت: انفجار صبح دیروز (شنبه) حاشیه زندان مركزی این شهر تلفات جانی دربرنداشت.


نورالله ارجمندی در گفتگو با ایرنا افزود: فرد یا افرادی با استفاده از دو دستگاه خودروی سمند و پراید و شلیك یك گلوله آر.پی.جی به دیوار زندان باعث به بار آوردن خساراتی به واحدهای مسكونی اطراف و دیوار زندان شدند.



وی ادامه داد: عوامل این حادثه ضمن تخریب بخشی از دیوار بیرونی زندان، بلافاصله با استفاده از خودرو متواری می‌شوند.


او اظهار كرد: در این حادثه ۳ نفر از ماموران زندان مركزی شهر ایلام مجروح شدند كه توسط نیروهای امدادی به مراكز درمانی انتقال و تحت مداوا قرار گرفتند.


ارجمندی یادآور شد: هم‌اكنون اقدام‌های لازم برای دستگیری این فرد یا افراد از طریق مقامات انتظامی و قضایی در دست پیگیری است.



در پی این انفجار علاوه بر تخریب چندین دستگاه خودرو، شیشه پنجره واحدهای مسكونی در جوار زندان نیز تا شعاع ۵۰۰ متری شكسته شده است. همچنین گفته می‌شود این انفجار كه صبح دیروز در زمان ملاقات با زندانیان به وقوع پیوست منجر به زخمی شدن تعدادی از افراد حاضر در محل شده است.


● فرار ۸ زندانی

مدیركل حوزه ریاست و با تایید این خبر روابط عمومی سازمان زندان‌ها نیز بعدازظهر روز گذشته اعلام كرد: تهاجم یك گروه ناشناس باعث فرو ریختن دیوار زندان مركزی ایلام و فرار ۲ نفر از زندانیان این شهرستان شد.



به گزارش ایسنا، پورنبی افزود: ساعت ‌۳۰‌/‌۹ روز ‌۲۱/۱/۸۹ در پی انفجار مهیبی در ضلع خارجی زندان ایلام، ‌۸ نفر از زندانیان این شهرستان از محل سالن ملاقات متواری شدند كه بلافاصله با اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی از سوی یگان حفاظت و نیروهای امنیتی و انتظامی محل ضمن جلوگیری از فرار سایرین در اسرع وقت ‌۶ نفر از زندانیان فراری دستگیر و به زندان عودت داده شدند و تلاش برای دستگیری ‌۲ نفر دیگر ادامه دارد.



وی افزود: با تلاش‌های انجام شده دو دستگاه خودروی حاوی مقادیری مواد منفجره به جا مانده از مهاجمان شناسایی و توقیف شده و با به دست آمدن سرنخ‌هایی از مهاجمان و متهمان فراری، عملیات شناسایی و تعقیب آنها ادامه دارد كه گزارش تكمیلی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.



در این حادثه ‌۲۲ نفر مجروح شدند كه بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و ‌۲۰ نفر به صورت سرپایی درمان و ۲ نفر از سربازان در بیمارستان بستری شدند كه حال عمومی آنها رضایتبخش است. ..../ گزارش : جام‌جم آنلاین