اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بدترین فرودگاه جهان معرفی شد


دولت فیلیپین روز پنجشنبه پس از آنكه فرودگاه اصلی این كشور به عنوان بدترین فرودگاه جهان انتخاب شد، وعده داد تا وضعیت این فرودگاه را بهبود بخشد. دولت فیلیپین روز پنجشنبه پس از آنكه فرودگاه اصلی این كشور به عنوان بدترین فرودگاه جهان انتخاب شد، وعده داد تا وضعیت این فرودگاه را بهبود بخشد.


 گزارشات متعددی مبنی بر دزدی، كثیف بودن سرویس های بهداشتی و نیز نشت آب و فرو ریختن سقف فرودگاه اصلی فیلیپین در مانیل پایتخت این كشور دلیل انتخاب آن به عنوان بدترین فرودگاه جهان بوده است.

انتخاب ترمینال شماره یك فرودگاه 'نینو آكینو' مانیل به عنوان بدترین فرودگاه جهان بر اساس نظر سنجی از بازدید كنندگان یك وب سایت راهنمای گردشگری صورت گرفته است.

'مانوئل روكساس' وزیر حمل و نقل فیلیپین در واكنش به این انتخاب وعده داد وضعیت این فرودگاه كه 30 سال از عمر آن می گذرد، با تلاش و مساعدت دولت بهبود یابد.

منبع: ایرنا



ویدیو مرتبط :
فرودگاه جزیره سینت مارتن یکی از خطرناکترین فرودگاه های جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بدترین اقتصادهای جهان معرفی شدند



بدترین اقتصادهای جهان معرفی شدند

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود کشورهای سودان،کنگو، بلاروس، مقدونیه و ژاپن را به ترتیب بدترین اقتصادهای جهان از نظر رشد، درآمد سرانه،تورم، بیکاری، و بدهی ها معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان ان، از نظر رشد اقتصادی سودان بدترین رشد تولید ناخالص داخلی در جهان را در اختیار دارد . رشد اقتصادی این کشور در سال 2012 میلادی بیش از 7.3 درصد کاهش خواهد یافت .

جنگهای داخلی طی دهه های اخیر تاثیر منفی شدیدی بر ساختارهای اقتصادی سودان داشته است . جدایی سودان جنوبی موجب شده است تا 70 درصد ذخایر نفت خام سودان به سودان جنوبی منتقل شود . به همین علت پیش بینی می شود رشد اقتصادی این کشور امسال با کاهش 7.3 درصدی روبرو شود . رشد اقتصادی سودان سال گذشته نیز بیش از 4.5 درصد کاهش یافته بود .

بر این اساس از نظر شاخص در آمد سرانه نیز کنگو بدترین وضعیت را دارد . در آمد سرانه کنگو امسال به کمتر از 231.51 دلار خواهد رسید . علی رغم در اختیار داشتن منابع طبیعی غنی ، جمهوری دموکراتیک کنگو با خشونتهای داخلی فقر و مفاسد مالی گسترده روبرو است . این کشور در سال 1960 میلادی توانست استقلال خود را از بلژیک بگیرد .

کنگو علی رغم در اختیار داشتن منابع غنی الماس و سنگ آهن با تولید ناخالص داخلی پایینی به ارزش 25 میلیارد دلار روبرو است . با توجه به جمعیت 73 میلیون نفری این کشور در آمد سرانه کنگو به کمتر از 231 دلار می رسد .

از نظر شاخص نرخ تورم نیز بلاروس با 65.9 درصد بدترین کشور جهان به شمار می رود . آلکساندر لوکاشنکو از سال 1994 میلادی تا کنون در بلاروس حکومت می کند و آخرین دیکتاتور اروپا به شمار می رود .

بر اساس برآوردهای صندوق بین المللی پول نرخ تورم بلاروس امسال به بیش از 65.9 درصد خواهد رسید . نرخ تورم بلاروس سال گذشته به بیش از 109 درصد رسیده است .

مقدونیه بدترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای جهان در اختیار دارد . نرخ بیکاری مقدونیه در سال 2012 میلادی به بیش از 31.2 درصد خواهد رسید . پایین بودن رشد اقتصادی مهمترین عامل افزایش چشمگیر نرخ بیکاری این کشور به شمار می رود .

ژاپن بالاترین میزان بدهی را در بین کشورهای جهان در اختیار دارد میزان بدهی های این کشور معادل 235.8 درصد تولید ناخالص داخلی تا پایان سال 2012 خواهد بود ./فارس