اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«بدترین فاجعه» در دریای مدیترانه +عکس


غرق شدن قایق حامل مهاجرانی که از شمال لیبی عازم اروپا بودند با مرگ ۷۰۰ نفر همراه شد و از سوی مقام‌های سیاسی و بین‌المللی به عنوان «بدترین فاجعه» در دریای مدیترانه توصیف شد.

خبرگزاری تسنیم: سازمان عالی امور پناهندگان ملل متحد و گارد ساحلی ایتالیا می‌گویند تنها 28 نفر از کسانی که در قایق بودند، نجات پیدا کرده‌اند. تخمین زده می‌شود که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون حدود 1500 مهاجر در دریا غرق شده اند.

بنا بر گفته نجات‌یافتگان این قایق ماهی‌گیری که برای قاچاق مهاجران از آن استفاده شده، تنها 20 متر طول داشته و دست‌کم 700 نفر در آن جا داده شده بودند.

روز یک‌شنبه 30 فروردین، مجموعا 17 قایق نیروهای امدادی در منطقه دست به عملیات جست‌وجو زده‌اند. اگر شمار کشته‌شدگان واقعه روز یک‌شنبه تائید شود، شمار مهاجران قربانی در دریای مدیترانه، در کم‌تر از 4 ماه در در سال میلادی 2015، به 1600 نفر می‌رسد.

«بدترین فاجعه» در دریای مدیترانه +عکس

«بدترین فاجعه» در دریای مدیترانه +عکس

«بدترین فاجعه» در دریای مدیترانه +عکس

«بدترین فاجعه» در دریای مدیترانه +عکس


ویدیو مرتبط :
ناو روسی عازم دریای مدیترانه شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناوهای ایران وارد دریای مدیترانه شدند+عکس


منابع آگاه عربی با اشاره به عبور دو ناو ایرانی از کانال سوئز در پنج شنبه گذشته از ورود این ناوها به دریای مدیترانه و پهلو گرفتن آنها در سواحل طرطوس خبر می دهند.

مهر:  منابع آگاه عربی با اشاره به عبور دو ناو ایرانی از کانال سوئز در پنج شنبه گذشته از ورود این ناوها به دریای مدیترانه و پهلو گرفتن آنها در سواحل طرطوس خبر می دهند.

خبرگزاری رویترز روز گذشته در گزارشی از عبور دو ناو ایرانی از کانال سوئز پس از انجام هماهنگیهای لازم با نیروهای مسلح مصر خبر داده بود.

در این گزارشها اعلام شده بود که مقصد این دو ناو ایرانی سواحل طرطوس در شرق سوریه است. روزنامه الیوم السابع مصر نیز امروز در گزارشی به نقل از منابع آگاه دریایی نوشت: دو ناو ایرانی که اخیرا از کانال سوئز عبور کرده بودند روز گذشته (جمعه) در سواحل طرطوس سوریه پهلو گرفتند.

این روزنامه مصری در ادامه به تدابیر در نظر گرفته شده برای عبور این ناوها از کانال سوئز طی همکاری میان مقامات نظامی ایران و مصر خبر داد و نوشت: ایران سال گذشته توافقی را با سوریه در زمینه همکاری در زمینه آموزشهای دریایی به امضا رسانده بود.



البته این روزنامه به سابقه عبور ناوهای ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرده و می نویسد: برای نخستین بار در روز 17 فوریه سال گذشته (6 روز پس از سقوط مبارک) دو ناو ایرانی برای نخستین بار پس از سال 1979 از کانال سوئز عبور کرده بودند.

خاطرنشان می شود خبر عبور ناوهای ایرانی از کانال سوئز علاوه بر پوشش از سوی خبرگزاریهای غربی همچون رویترز، در روزنامه های مصری الوفد و الیوم السابع، روزنامه الحیات چاپ لندن و شبکه خبری روسیا الیوم بازتاب داشته است.