اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بخوانید از جاذبه های گردشگری عسلویه


عسلویه علاوه بر صنعت و تجارت، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار ارزشمندی است و به ویژه در ایام نوروز شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران و مهمانان نوروزی در این شهرستان هستیم.

عسلویه علاوه بر صنعت و تجارت، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار ارزشمندی است و به ویژه در ایام نوروز شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران و مهمانان نوروزی در این شهرستان هستیم.

منطقه عسلویه از مناطق مهم و تاثیرگذار در کشور است و در حوزه صنعت نفت جایگاه خاصی دارد.

عسلویه علاوه بر صنعت و تجارت، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار ارزشمندی است و به ویژه در ایام نوروز شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران و مهمانان نوروزی در این شهرستان هستیم.

تاریخ و جغرافیای عسلویه

موقعیت شهر عسلویه شامل عرض جغرافیایی 27درجه 49 دقیقه و 94 ثانیه طول جغرافیایی 52 درجه 62 دقیقه و 19 ثانیه ارتفاع از سطح آب‌های آزاد 18 متر (62 فوت) است و  بر اساس اسناد تاریخی، بندر عسلویه سابقه بسیار دیرینه‌ای دارد.

بندر عسلویه از بنادر اولیه خلیج فارس به شمار می‌آید که آن زمان بیش از پنج بندر فعال نبوده است که عبارتند از بوشهر، بصره، سیراف، عسلویه و کنگ که این مسئله حکایت‌گر آن است که در دوره ساسانیان قبل از آن این بندر بوده و بعضی‌ها قائل هستند 4 هزار سال قبل از اسلام بندر عسلویه به‌وجود آمده است.

بخش مرکزی عسلویه از دو شهر عسلویه و نخل تقی و 21 روستا از جمله بندو، سهمو، چاه مبارک، زبار، بیدخون، اخند، خره، خیارو، هاله، بساتین، عسکری، صفیه، بستانو، کلات، کنارخیمه، دهنو، بزباز، مروع و سواحل تشکیل شده است.

جاذبه‌های گردشگری عسلویه

پارک ملی دریایی نای‌بند با مساحت 50 هزار هکتار در دو استان بوشهر (شهرستان عسلویه) و هرمزگان (شهرستان پارسیان بخش کوشکنار) قرار دارد.

مجموعه پارک ملی دریایی زیر نظر اداره کل محیط زیست شهرستان عسلویه است؛ حدود ۲۷ هزار هکتار این منطقه دریایی و بقیه خشکی است؛ بخش شمال غربی پارک دریایی نای‌بند محدود به روستای «بیدخون» و تاسیسات سمّی عسلویه‌است و بخش شرقی آن در قسمت خشکی «کوشکنار» و در قسمت خشکی–آبی جنوب بندر «تِبن» است.

پارک ملی، دریایی نایبند که در جنوب بوشهر قرار دارد، از مجموعه  باارزش و کم‌نظیر گیاهی و جانوری تشکیل شده و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن وجود سواحل متنوع حفره‌ای، ماسه‌ای، مرجانی و جنگلی است.

سواحل ماسه‌ای نایبند، محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های عظیم دریایی است و جنگل‌های متراکم آن محل مناسبی برای پرندگان مهاجر و آبزی در فصل زمستان است.

پوشش گیاهی در پارک ملی دریایی نایبند بسیار متنوع و این منطقه رویشگاه حرا است؛ از دیگر گیاهان منطقه می‌توان کنار، کهور ایرانی، انجیر معابد، انار شیطان، استبرق، صبر زرد و انواع گیاهان شور پسند را نام برد.

 جنگل‌ها و درختان حرا

حرا در واقع گونه‌ای از جامعه گیاهی مانگرو است که گونه دیگر آن نیز چندل است.

کلمه مانگرو اسم مرکبی است معرف اکوسیستم خاص در مناطق استوایی، حاصل از تجمع بسیار ویژه‌ای از گیاهان و جانوران در سواحل پست خورها، دلتاها، برکه‌ها و سواحل دریاها و در عین حال نشانگر و معرف درختان و درختچه‌های این گونه اکوسیستم‌ها نیز است؛ این گیاهان در گروه گیاهان شوره‌زی قرار دارند.

حرا، گیاهی از تیره شاه پسند است؛ دانه آن روی درخت مادر می‌روید و نهال تولید می‌کند؛ سپس از درخت جدا می‌شود و داخل مرداب می‌افتد؛ جنگل حرا بر دریا و آب شور قرار دارد و این سازش با آب شور و شرایط نامناسب، از حرا یک گیاه استثنایی ساخته‌است.

گیاهان حرا برگ‌هایی با ظاهر بیضی شکل و قاعده‌ای باریک است و پشت برگ‌ها نیز سفید یا خاکستری رنگ است؛ طول این برگ‌ها حدود ۵ تا ۵/۷ سانتی متر است.

میوه حرا، بادامی شکل است و به یک خامه باریک منتهی می‌شود؛ ریشه‌های زانویی، شکل منظمی ندارند، اما گل حرا که از فرط کوچکی ناپیدا و غیر محسوس است؛ گلی به رنگ طلایی با 4 گلبرگ که هر گلبرگ بیشتر از چند میلی متر طول ندارد با عطری شیرین و خنک، که تا شعاع چند متری اطراف آن پراکنده می‌شود.

حرا در حقیقت نام درختی است در اندازه‌های 3 تا 6 متر با شاخ و برگ‌های سبز و روشن که در آب‌های شور زندگی می‌کند و نام علمی‌اش (Avicennia Marina) منسوب به حکیم ابوعلی سینا دانشمند ایرانی است.

جنگل حرا بر دریا و آب شور قرار دارد و این سازش با آب شور و شرایط نامناسب، از حرا یک گیاه استثنایی ساخته‌ است.

 عسلویه موقعیت ممتاز گردشگری دارد

معاون فرماندار عسلویه با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای گردشگران و مهمانان نوروزی اظهار داشت: عسلویه دارای شرایط ویژه‌ای است و علاوه بر تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی، دارای موقعیت گردشگری و توریستی نیز است.

علی رحمانی به اهداف ستاد ساماندهی خدمات سفر نوروزی اشاره کرد و افزود: با توجه به موقعیت خاص و طبیعت زیبای این شهرستان و عملکرد موفق شهرداری‌های شهرستان امیدواریم شاهد حضور مسافران نوروزی بیش از پیش در منطقه باشیم.

وی یادآور شد: با تشکیل کمیته‌ها و تعیین مکان جغرافیایی محل اسکان و همچنین شرح وظایف تمامی اعضا امیدواریم بتوانیم جوابگوی خیل جمعیت مسافران به این شهرستان باشیم و بنا داریم به گونه‌ای ستاد سفر نوروزی ساماندهی شود که تمام خدمات ارائه شده در طول سال تداوم داشته باشد تا مردم شریف منطقه و همچنین صنعتگران مقیم شهرستان نیز نهایت استفاده را از آن ببرند.
 
تلاش برای معرفی جاذبه‌های گردشگری عسلویه

شهردار عسلویه نیز بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی عسلویه از ابتدای تعطیلات تا پایان مسافرت‌های نوروزی در خدمت مردم است.

علی ماندگار افزود: تلاش برای معرفی جاذبه‌های گردشگری عسلویه و بهبود خدمات‌رسانی در دستور کار قرار دارد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی وارد عسلویه شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
مکان های گردشگری ، جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان!



 

در این کره خاکی افراد زیادی هستند از هیجان و ترس خوششان می‌آید و داستان‌ها‌ و فیلم‌ها‌ی ترسناک یکی از تفریحات مورد علاقه‌شان است. حال اگر مکان‌ها‌ی توریستی ترسناک و عجیب را به این افراد معرفی کنیم حتما خوششان می‌آید. پس اگر شما از جمله افرادی هستید که از هیجان خوشتان می‌آید و مکانهای توریستی معمولی برایتان کسل کننده هستند با ما همراه شوید.

 

در این لیست ما ترسناک ترین و عجیب‌ترین مکان‌ها‌ی توریستی جهان را به شما معرفی می‌کنیم؛ یکی ترسناک‌تر از دیگری....

 

 


موزه موتر تاریخ پزشکی، ‌فیلادلفیا

 

 

موزه موتر تاریخ پزشکی در ‌فیلادلفیا موزه پاتولوژی، شامل تجهیزات قدیمی‌ پزشکی و نمایش اقلام زیست شناختی است. شهرت اعظم این موزه به خاطر مجموعه عظیمی ‌از اسکلت‌ها‌ی انسان است.

 

 

تالاب ترانک، جزایر مایکرونیزیا

 

بخش زیادی از نیروی نظامی ‌ارتش ژاپن حالا در اعماق آب تالاب ترانک در مایکرونیزیا سمت جنوب غربی ‌ها‌وایی خوابیده است. در اعماق این ابهای آبی می‌توانیم لاشه کشتی‌ها‌ی جنگی و هواپیماها را ببینیم. اینها سال 1944 به عمق آب فرو رفتند و حالا برای توریست‌ها‌ نمایش داده می‌شوند.

 

 

ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان!


 

 


فروشگاه جادوگری سونارا در مکزیکو سیتی، مکزیک


بازار سونورا همه روزه میزبان مسافران و توریست‌ها‌یی است که از راه دور برای پیشگویی آینده‌شان و وعده زندگی بهتر به مکزیکو سیتی می‌آیند. مردم در اینجا جنس‌ها‌ی «ماوراءطبیعی» مثل خون مار زنگی یا مرغ مگس خشک شده را برای داشتن شانس در زندگی خریداری می‌کنند.

ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان!

 

 

 


جزیره ایستر، شیلی

 

یکی از مرموزترین مکان‌ها‌ی روزی زمین همین جزیره ایستر است، با مجمسه‌ها‌ی سنگی غول‌پیکری که درون آنها روح هزاران سال رشد کرده است. این مجسمه‌ها‌ به آسمان خیره شده اند، گویی که به خاطر برخی جنایت‌ها‌ی مرموز احساس گناه می‌کنند.

 

 

ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان!

 

 

 

 

مرداب مانچاک، لوزیانا

 

کشتی‌ها‌ی حامل توریستی در حالی روی این مرداب‌ها‌ شناورند که نور مشعل راهشان را روشن کرده و درختان سرو و رشته‌ها‌ی خزه که از درختان آویزانند آنها را احاطه کرده اند. مرداب مانچاک به نام «مرداب ارواح» نیز شهرت دارد.

 

 

ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان!

 

 

 

 

سرداب پاریس، فرانسه

 

استخوان‌ها‌ و اسکلت‌ها‌ی بسته بندی شده مثل اجناس داخل یک انبار در دو ضلع یک راهرو قرار گرفته‌اند. هوای اینجا خشک است و به همین دلیل میزان فساد و پوسیدگی در اینجا بسیار ناچیز است. همچنین نوشته‌ها‌یی به چشم می‌خورد که به طور کلی شامل تاریخ انقلاب فرانسه، افول دوران پادشاهی و اشراف‌زادگان است. این مکان حدود 187 کیلومتر از بخش زیرین کل شهر را دربرگرفته است و اما بخش ناچیزی از آن برای عموم قابل بازدید است.

تعداد نمایش ۱۴۹ بار

 

 

 

ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان!