اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بخشنامه بانک مرکزی کویت در همراهی با تحریم ایران



 

بخشنامه بانک مرکزی کویت در همراهی با تحریم ایران

 

بانک مرکزی کویت به بانک ها و موسسات پولی - اعتباری این کشور دستور داد: حساب ها و دارائی های مرتبط با برنامه ها یا فعالیت های حساس هسته ای ایران را توقیف و از مبادلات مالی با آنها خودداری کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک ها، شرکت های سرمایه گذاری و صرافی های مستقر در کویت شامل این بخشنامه بانک مرکزی این کشور هستند.

براساس این دستور بانک مرکزی کویت، ایجاد شعبه ها یا دفاتر نمایندگی جدید بانک های ایرانی در کویت، اقدام بانک های ایرانی به راه اندازی طرح های مشترک جدید با بانک های دیگر در کویت، مشارکت با ایران در زمینه های فنی، مشورت و رایزنی های مالی و ارائه خدمات مالی با این کشور و  کمک به ایران در زمینه واردات تجهیزات نظامی منع می شود.

در این بخشنامه همچنین تاکید شده:در تعامل با موسسات و شرکت های ایرانی به ویژه موسسات تحت نظر سپاه پاسداران و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، جانب احتیاط را رعایت کنید.

بانک مرکزی کویت همچنین افتتاح شعبه یا دفتر نمایندگی بانک ها و موسسات پولی و مالی کویت را در ایران ممنوع اعلام کرده است.

بانک مرکزی کویت در پی دریافت نامه ای از سوی وزارت خارجه این کشور، دست به این اقدام زد.

وزارت خارجه کویت در نامه خود تاکید کرده تحریم های شورای امنیت علیه ایران، الزام آور است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه ژوئن گذشته با تصویب قطعنامه شماره1929، تحریم ها علیه ایران را تشدید کرد.

براساس این قطعنامه، کشورهای عضو سازمان ملل متحد از تعاملات بانکی و مبادلات بازرگانی با 41 شخصیت حقیقی یا حقوقی مرتبط با برنامه هسته ای و موشکی ایران منع شده اند.

کویت تاکنون بارها بر اجرای کامل و بی نقص تحریم های شورای امنیت علیه ایران تاکید کرده است.

همچنین فرودگاه بین المللی کویت نیز از مدتی پیش از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی خودداری می کند.

اکثر مسیرهای پروازی ایران به کویت، نزدیک هستند ولی طولانی ترین پرواز میان دو کشور، کویت - مشهد است.

اقدام فرودگاه کویت در توقف سوخت رسانی به ایران، اجرای تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران به شمار می رود.

علاوه بر فرودگاه کویت، فرودگاه های لندن، استکلهم، کلن و آمستردام نیز از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی خودداری می کنند.

ایران و کویت هم اکنون روابط خوبی دارند و تاکنون چندین بار سخن از سفر امیر کویت به تهران به میان آمده است.

پیش از این، بانک مرکزی امارات دیگر کشور منطقه نیز در دستور مشابهی، بانک ها و موسسات مالی فعال در این کشور را از تعامل با 41 شخصیت حقیقی یا حقوقی ایرانی منع کرده بود.

مقامات دبی نیز قبل از این 40 شرکت مستقر در این منطقه را به دلیل نقض تحریم های ایران، تعطیل کرده بودند.



ویدیو مرتبط :
اجرای بخشنامه بانک مرکزی از پنجشنبه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریم مستقل آمریکاعلیه بانک مرکزی ایران



 

 

 

تحریم های مستقل آمریکاعلیه بانک مرکزی ایران

 

تحریم های مستقل آمریکا علیه بانک مرکزی ایران، وزیر دفاع و فرماندهان سپاه

وزیر خزانه داری آمریکا گفت که اقدامات بیشتری برای افزایش فشارهای مالی علیه ایران در هفته های آینده اتخاذ خواهد شد.

آمریکا از اعمال تحریم های مستقل علیه بانک مرکزی، پست بانک، فرمانده کل سپاه و فرماندهان نیروی هوافضای این نیرو ، وزیر دفاع، فرمانده بسیج ، شرکت های مرتبط با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، بیمه ایران و 20 شرکت نفتی ایرانی خبر داد.

وزارت خزانه داری آمریکا دیروز چهارشنبه اعلام کرد تحریم های جدیدی را به صورت مستقل علیه ایران اعمال می کند. هدف از این تحریم ها مقابله با پیشرفت برنامه هسته ای تهران اعلام شده است.

براساس اعلام مقامات آمریکایی، این تحریم ها شامل بانک مرکزی ایران، شرکت های فعال به عنوان جایگزین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان نیروی هوافضای سپاه پاسداران می شود.

تحریم فرماندهان نیروی هوا وفضا سپاه به گفته وزارت خزانه داری آمریکا به دلیل پیشرفته سازی موشک های خودکار صورت می گیرد.

"استوارت لیوی" معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و تامین مالی آن در این باره گفت: سپاه پاسداران نقش روبه افزایشی را در اقتصاد ایران ایفا می کند و نباید جایگاهی را در نظام مالی جهانی داشته باشد.

بی بی سی نیز گزارش داد که محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، محمد رضا نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، احمد وحیدی وزیر دفاع و جواد کریمی ثابت مدیر شرکت انرژی نوین نیز شامل تحریم های جدید آمریکا شده اند .

این تحریم های آمریکا، مستقل از تحریم هایی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد چند روز پیش از این با تصویب قطعنامه 1929 علیه ایران اعمال کرد.

براساس تحریم های مستقل آمریکا، شرکت ها و سازمان های آمریکایی از تعامل با طرف های ایرانی موجود در فهرست سیاه آمریکا، منع می شوند.

همچنین اموال و دارائی های این طرف های ایرانی نیز توسط دادگاه های آمریکا توقیف می شود.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرد: پست بانک ایران نیز تحریم و در فهرست سازمان های کمک کننده به گسترش سلاح های کشتار جمعی قرار می گیرند.

با این اقدام، وزارت خزانه داری آمریکا تلاش می کند 16 بانک ایرانی را در تعاملات بین المللی بانکی منزوی کند.

معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و تامین مالی آن در این باره گفت: پس از تحریم بانک سپه ایران در سال 2007 ، پست بانک ایران به صورت مخفیانه و به نمایندگی از بانک سپه تعاملات بین المللی را انجام می دهد.

وی افزود: از میان این معاملات می توان به انتقال میلیون ها دلار به شرکت "هنگ کنگ الکترونیکس" اشاره کرد.

این شرکت پیش از این در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفته بود و در تلاش های ویژه کره شمالی در گسترش تسلیحات نقش آفرینی می کرد.

آمریکا همچنین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را از اطلاق نام جدید به کشتی های خود و انتقال آنها به زیرمجموعه شرکت های دیگر به عنوان اقدامی برای فرار از تحریم ها، منع می کند.

آمریکا، پنج شرکت از این دست و 27 کشتی را در فهرست سیاه خود قرار داده و فهرستی متشکل از 71 کشتی دیگر که نام آنها تغییر کرده بود را نیز به روز کرد.

"تیموتی گایدنر" وزیر خزانه داری آمریکا نیز در این باره اعلام کرد : اقدامات بیشتری برای افزایش فشارهای مالی علیه ایران در هفته های آینده اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: ما به روند هدف قرار دادن حمایت تهران از سازمان های تروریستی ، تمرکز بر سپاه پاسداران ایران و فاش کردن تلاش های تهران برای فرار از تحریم های بین المللی ادامه می دهیم.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین نام 20 شرکت فعال در زمینه نفت و پتروشیمی را به عنوان شرکت های زیرمجموعه دولت ایران اعلام کرد که با این اقدام این شرکت ها از دریافت پروژه هایی در آمریکا محروم می شوند.

همچنین دو شرکت بیمه نیز تحت تحریم های مستقل آمریکا قرار می گیرند که دفتر یکی از آنها در بریتانیاست.
بی بی سی نیز اعلام کرد که آمریکا بیمه ایران و نمایندگی این بیمه در بریتانیا را نیز تحریم کرده است.

تحریم های مستقل استرالیا و اتحادیه اروپا

وزیر خارجه استرالیا نیز روز سه شنبه گذشته از اعمال مجازات های مستقل و مضاعف این کشور علیه ایران خبر داد.

تحریم های مستقل استرالیا شامل بانک ملت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء وابسته به سپاه و فرمانده آن سردار قاسمی می شود.

همچنین سران کشورهای اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه در نشستی در لوکزامبورگ، اعمال تحریم های مستقل این اتحادیه علیه ایران را بررسی و به رای خواهند گذاشت.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه گذشته در نشستی در لوکزامبورگ ، این تحریم ها را تایید کرده بودند...../تحلیل:عصرایران