اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بخشنامه افزایش وام مسکن مهر ابلاغ شد



اخبار,اخبار اقتصادی , بانک مرکزی

 

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی مجوز افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر را به 6 بانک داده است، گفت: بررسی‌های ما هم نشان می‌دهد منابع در اختیار 6 بانک برای پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی به 500 هزار واحد مسکونی کافی است.

سید علی اصغر میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که چرا هنوز 6 بانک عامل پرداخت تسهیلات مسکن مهر، بخشنامه افزایش سقف تسهیلات تا 30 میلیون تومان را عملیاتی نکرده‌اند، اظهارداشت:‌ این بخشنامه به بانک مسکن و 5 بانک دیگر که در اوایل اجرای طرح مسکن مهر بانک عامل بوده‌اند، ابلاغ شده است.

وی افزود: بانک مرکزی مجوز افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر را به این بانک‌ها داده است و با توجه به اینکه منابع بانک مرکزی در اختیار بانک مسکن است و بررسی‌های ما هم نشان می‌دهد که منابع در اختیار این بانک برای پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی به 500 هزار واحد مسکونی کافی است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: به خاطر اینکه بانک‌های دیگر هم بتوانند سقف تسهیلات را افزایش دهند، منابع بازپرداخت شده تسهیلات مسکن مجددا نزد آنها باقی می‌ماند و می‌توانند براساس آن تسهیلات پرداخت کنند.
اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
افزایش 5 میلیونی وام مسکن مهر تا آخر هفته ابلاغ می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابلاغ افزایش نرخ مسکن مهر به شهرهای جدید/افزایش شامل کدام واحدها می‌شود؟



ابلاغ افزایش نرخ مسکن مهر به شهرهای جدید/افزایش شامل کدام واحدها می‌شود؟

قیمت تمام شده مسکن مهر پس از درخواست‌های مکرر انبوه‌سازان 5 تا 10 درصد افزایش یافت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

پس افزایش نرخ ارز و نوسانات آن و تاثیری که به گفته انبوه‌سازان بر قیمت مصالح ساختمانی و در نتیجه قیمت تمام شده ساختمان گذاشت، سازندگان مسکن مهر درخواست افزایش قیمت مسکن مهر را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند.

به دنبال این درخواست کمیته‌ای متشکل از مسوولان وزارت راه و شهرسازی و انبوه سازان و نیز کارشناسان امر و به دستور علی نیکزاد – وزیر راه و شهرسازی – تشکیل شد تا این تقاضا بررسی و در صورت نیاز به آن ترتیب اثر داده شود.

ایرج رهبر – رئیس انجمن کانون انبوه سازان کشور – در این باره گفته بود: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی نمی‌توان کار ساخت مسکن مهر با قیمت گذشته را ادامه داد.

وی با تاکید بر عملکرد کارشناسانه کمیته ویژه تشکیل شده در وزارت راه و شهرسازی تاکید کرده بود تنها با افزایش هزینه مسکن مهر می توان این پروژه ملی را ادامه داد.

و سرانجام روز گذشته افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت تمام شده مسکن مهر به مدیران عامل شهرهای جدید ابلاغ شد.

این تصمیم با توجه به اینکه واحدهای ساختمانی در چه مرحله‌ای از ساخت هستند، متفاوت است و میزان افزایش بر این اساس تعیین می شو 

مهدی هدایت – مدیرعامل شهر جدید پرند – با تایید افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت تمام شده مسکن مهر در کل کشور، گفت: این افزایش به ما ابلاغ شده و آن را اعمال خواهیم کرد.

افزایش مسکن مهر شامل آن دسته از واحدهایی می‌شود که در حال ساخت است و به واحدهای تحویل داده شده مربوط نمی‌شود. آن دسته از پیمانکارانی که اقساط دوم و سوم ساخت واحد‌های مسکن مهر را از بانک دریافت کرده‌اند، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صورت تصویب افزایش قیمت مسکن مهر، افزایش را در هزینه‌ی واحد‌های در دست ساخت اعمال می‌کنند. 

**افزایش قیمت مسکن مهر شامل 55 هزار واحد پرند می‌شود

در این باره مدیر عامل سابق شهر جدید پرند در مورد نظر وزیر راه و شهرسازی برای افزایش قیمت مسکن مهر گفته بود: پیمانکارانی که قسط چهارم ساخت واحد‌های مسکن مهر را از بانک‌ها دریافت کرده‌اند، قیمت واحد‌های در حال ساخت خود را افزایش نمی‌دهند و افزایش احتمالی قیمت مسکن مهر شامل حال آن‌ها نمی‌شود.

صابونی با بیان این‌که با توجه به سیر نزولی قیمت‌های مصالح هم‌چون میلگرد که پایین آمده بود، هرچند دوباره اندکی افزایش یافت، هنوز افزایش قیمت مسکن مهر قطعی نیست.

مدیر عامل سابق شهر جدید پرند ادامه داد: اگر سیل نزولی قیمت مصالح ادامه داشته باشد قیمت مسکن مهر افزایش نخواهد یافت.

وی با اشاره به آنکه 95 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند خواهد بود، گفت: در صورت تصویب افزایش قیمت مسکن مهر، 55 هزار واحد در شهر جدید پرند شامل افزایش قیمت خواهد شد./خبرآنلاین