اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بخشنامه‌ بهزیستی برای جمع‌آوری فطریه‌



اخبار,اخبار اجتماعی , جمع‌آوری فطریه‌

 

اخبار اجتماعی - بخشنامه‌ بهزیستی برای جمع‌آوری فطریه‌

وی افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یک واسطه عمل کرده و کفاره و فطریه روزه‌داران را به دست نیازمندان می‌رساند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کلیه پایگاه‌های بهزیستی، مراکز دولتی و خیریه‌های تحت نظر این سازمان برای دریافت زکات و فطریه‌ روزه‌داران آماده هستند، گفت: علاوه بر این صندوق‌های جمع‌آوری فطریه بهزیستی در محل برپایی نماز عید سعید فطر در تمام شهرهای کشور مستقر می‌شوند.

دکتر همایون هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، از آمادگی سازمان بهزیستی برای استقرار صندوق‌های جمع‌آوری فطریه در تمام شهرهای کشور و در محل اقامه نماز عید سعید فطر خبر داد و اظهار کرد: بخشنامه‌ای به ادارات بهزیستی سراسر کشور ابلاغ کردیم تا با فراهم کردن سازوکارهای لازم، فطریه‌های دریافتی بلافاصله به دست نیازمندان برسند.

وی افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یک واسطه عمل کرده و کفاره و فطریه روزه‌داران را به دست نیازمندان می‌رساند.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، کلیه پایگاه‌های بهزیستی، مراکز دولتی و خیریه‌های تحت نظر این سازمان نیز آمادگی دریافت فطریه‌های مردم را دارند. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
روند جمع آوری و هزینه پولهای جمع شده در صندوق صدقات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار درباره کلاهبرداری به بهانه جمع‌آوری فطریه



اخبار,اخباراجتماعی ,جمع‌آوری فطریه

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا هشدار داد با نزدیک‌شدن به عید سعید فطر، در فضای مجازی به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی شاهد انتشار فراخوان‌هایی با عناوین جمع‌آوری فطریه، کفاره روزه، زکات، کمک به نیازمندان یا آزاد‌سازی زندانیان نیازمند و...، خواهیم بود، که بسیاری از این فراخوان‌ها جعلی و از سوی افراد شیاد در شبکه‌های اجتماعی یا فضای سایبر بارگذاری می‌شوند.

سرهنگ علیرضا آذردرخش تصریح کرد: پلیس فتا از شهروندان درخواست دارد مراقب این فراخوان‌ها باشند. در سال‌های گذشته کلاهبرداران با عنوان جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای افراد آسیب‌دیده در حوادث طبیعی ازجمله زلزله، فعالیت‌های مجرمانه‌ای داشتند که پلیس فتا این شیادان را دستگیر کرد.

 

وی افزود: هم‌وطنانی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک یا سایر روش‌هایی که به‌تازگی باب شده است و از طریق فضای مجازی انجام می‌شوند پرداخت کنند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته‌شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی خود می‌کنند، بپردازند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

 

سرهنگ آذردرخش ادامه داد: شهروندانی که تمایل دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت‌بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت فطریه یا کفاره روز خود کنند، دقت داشته باشند در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی‌ای چون آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl را نادیده نگیرند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با راه‌اندازی سایت‌هایی در قالب مؤسسه خیریه، قصد جمع‌آوری فطریه و وجوهات شرعی شهروندان را دارند، گفت: شهروندان و کاربران قبل از پرداخت فطریه خود به‌صورت مجازی از اصالت و صحت مؤسسه یا خیریه مطمئن شوند. سرهنگ آذردرخش از هم‌وطنان خواست در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوکی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با پلیس در میان بگذارند.

 

 اخبار  اجتماعی  -  شرق