اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بخشش 2 فرد محکوم به اعدام پای چوبه دار


مدیرکل زندان ها و اقدمات تامینی استان چهارمحال و بختیاری از بخشش دو زندانی محکوم به قصاص نفس پای چوبه دار خبرداد.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل زندان ها و اقدمات تامینی استان چهارمحال و بختیاری از بخشش دو زندانی محکوم به قصاص نفس پای چوبه دار خبرداد.
 
علی نظری افزود: یک زن 31 ساله متهم به قتل عمد که چهار سال در زندان شهرکرد تحمل حبس می کرد، در نهایت با پیگیری های مددکاران زندان و رضایت خانواده مقتول از مرگ نجات یافت.
 
وی گفت: در مورد دیگر، پیگیری های مددکاران سبب شد یک مرد 33 ساله متهم به قتل عمد پس از سه سال زندان در شهرکرد، با گذشت اولیای دم، دوباره فرصت زندگی یابد.
 
نظری اظهار داشت: این دو زندانی با مداخله معاون دادستان، قاضی ناظر، امام جمعه و فرماندار شهرستان، مدیر و مسوولان زندان مرکزی استان و گذشت اولیاء دم در پای چوبه دار به زندگی بازگشتند.
 
وی از خانواده مقتول و افرادی که برای کسب رضایت و بخشش تلاش کردند، قدردانی کرد.


ویدیو مرتبط :
بخشش پای چوبه ی دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بخشش فرد محکوم به اعدام پای چوبه دار


مادر سقزی پس از هفت سال بردباری در آستانه نوروز از خون فرزندش گذشت و قاتل را در پای چوبه دار بخشید.

خبرگزاری ایرنا: مادر سقزی پس از هفت سال بردباری در آستانه نوروز از خون فرزندش گذشت و قاتل را در پای چوبه دار بخشید.

 با پادرمیانی مسوولان و معتمدان شهر سقز، امسال چهارمین قاتل از پای چوبه دار پایین کشیده شد و این بار فراست رعدی مادر سقزی بود که از خون پسرش گذشت.

مادر مقتول دیاکو صالحی با حضور در زندان مرکزی سقز تصمیم به رضایت گرفت و نگذاشت قاتل فرزندش که تا پای چوبه دار رفته بود، اعدام شود.

وی در زمان بخشش که معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری ویژه شهرستان سقز، رییس دادگستری، دادستان و جمعی از مسوولان و معتمدان حضور داشتند، گفت: به خاطر رضای خدا و ادامه راه و روش سنت پیامبر(ص) و به خاطر پدر و مادر قاتل و تمام کسانی که برای جلب رضایت من تلاش کردند، از خون پسرم گذشتم.

این بانوی سقزی افزود: افراد زیادی از مسوولان و معتمدان سراغم آمدند تا رضایت دهم و امروز به خاطر رضای خدا و آرامش روح پسرم و احترام به این بزرگان، تصمیم به عفو گرفتم.

بهادر اسدی رییس دادگستری شهرستان سقز هم بیان کرد: گذشت از خون عزیزان، سخاوت می خواهد که مادر داغدار دیاکو صالحی امروز آن را برای رضای خدا و در راستای قدردانی از تمام کسانی که در این جلب رضایت سهیم بودند، به نمایش گذاشت و از قصاص فرزندش گذشت.

وی از جوانان خواست از هرگونه نزاع و درگیری خودداری کنند تا خدای نکرده این حوادث تلخ دامنگیر خانواده هایشان نشود.

سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.