اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بخشش میلیاردی در آخرین جلسه دولت احمدی‌نژاد



اخبار,اخبارسیاسی,دولت احمدی‌نژاد


 اخبار سیاسی - بخشش میلیاردی در آخرین جلسه دولت احمدی‌نژاد

نهاد ریاست‌جمهوری مجاز است از محل اعتبارات هزینه‌ای سال 1392 به منظور حمایت و مساعدت‌های لازم در توسعه امور مربوط به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به موسسات ذی‌ربط حداكثر تا سقف مبالغ مندرج در جدول پیوست كه تایید شده به مهر دفتر هیئت‌دولت می‌باشد به عنوان كمك پرداخت نماید.

1- هیئت وزیران در جلسه مورخ 9/5/1392 بنا به پیشنهاد نهاد ریاست‌جمهوری و به استناد اصل یكصد و سی‌وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:


نهاد ریاست‌جمهوری مجاز است از محل اعتبارات هزینه‌ای سال 1392 به منظور حمایت و مساعدت‌های لازم در توسعه امور مربوط به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به موسسات ذی‌ربط حداكثر تا سقف مبالغ مندرج در جدول پیوست كه تایید شده به مهر دفتر هیئت‌دولت می‌باشد به عنوان كمك پرداخت نماید.

2- مصوبات هیئت وزیران با كد و اندیكس مشخص پس از تصویب، شماره‌ می‌خورد و برای اجرا تحت چنین شماره‌‌هایی ابلاغ می‌شود كه طی آن برای حداقل 14 دستگاه اجرایی دیگر طی رونوشتی ارسال می‌گردد كه یكی از این مراجع رئیس مجلس است اما مصوبه فوق هیچ رونوشتی ندارد كه هیچ بلكه از آن هیچ سابقه‌ای هم در دفتر هیئت دولت نگهداری نمی‌شود. این مصوبه با كد 44444 اندیكس می‌شود.

3- جدول پیوست این مصوبه حاكی از بار مالی 5/367 میلیارد ریال وجهی است كه به عنوان كمك به هشت دستگاه اجرایی مطابق جدول زیر از محل اعتبارات هزینه‌ای سال 92 كه معلوم نیست از سرجمع اعتبار كدام دستگاه اجرایی تامین شده، تصویب شده است.

4- ارقام و عناوین جدول فوق نشان می‌دهد میلیاردها ریال تحت عنوان كمك به دیگر دستگاه‌ها اختصاص یافته و پرداخت شده بدون آنكه دیگر دستگاه‌های مسئول طی رونوشتی از مفاد آن آگاهی داشته باشند و یا بشود مصرف آن را در مورد معین یا غیرمعین به مبلغ مقرر توسط دستگاه‌ نظارتی رصد كنند.

5- یك نمونه‌ای كه رصد شد ردیف 5 جدول فوق است كه از 20 میلیارد تومان مبلغ 16 میلیارد تومان آن پیگیری و برگشت شد كه موضوع شكایت آقای بقایی از دادستان دیوان به كمیسیون اصل 90 مطروحه در سایت‌های خبری است كه اطلاع‌رسانی شده اما در مورد بقیه چطور؟ در مورد روزنامه ایران چه باید كرد؟

6- قانون محاسبات می‌گوید مصوبات هیئت دولت كه جنبه مالی داشته باشد هنگامی قابل طرح در هیئت وزیران است كه قبلا نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی را گرفته ‌باشد. این مصوبه‌ای كه هیچ سابقه‌ای در دفتر هیئت دولت ندارد و نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی را نیز طبعا نگرفته‌ و اصلا معلوم نیست آیا در جلسه‌ای كه هیئت وزیران در آن حضور داشته‌اند یا نه، طرح و تصویب شده باشد در هر حال مغایر قانون محاسبات است.

7- بررسی‌های به عمل آمده حكایت از آن دارد كه از این جنس مصوبات با كد 5 تا چهاری همه ساله وجود داشته كه می‌توان به حداقل سه نمونه شناسایی شده‌اش در سنوات 88 و 89 و 92 كه هیچ سابقه‌ای در دفتر هیئت دولت از آن نیست به شرح زیر اشاره كرد:

20559/44444 مورخ 25/12/89
10661/44444 مورخ 9/5/92
2452/44444 مورخ 26/12/88


آیا به غیر از سه مورد فوق موارد دیگری هم از مصوبات دولت با این كد هست كه هیچ سابقه‌ای از آن به گواهی دبیر محترم هیئت دولت در دفتر هیئت دولت وجود نداشته باشد.

8- اما آنچه مایه تعجب و تامل و یادآوری آن توصیه مقام معظم رهبری است این است كه دولت یازدهم كماكان در حال تكرار رویكرد دولت قبل در همین مورد است بدین معنا كه كد مورد استفاده دبیر هیئت دولت یازدهم در پاسخ به چرایی موضوع همان كد پنج تا چهاری می‌باشد!

9- بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد كه در سال 89 مبلغ 000/000/680/172 به 35 دستگاه اجرایی از این طریق وجوه تحت عنوان كمك پرداخت شده (جدول پیوست مصوبه) و در سال 88 به 90 دستگاه جمعا به مبلغ 000/000/146261 ریال از این طریق و بر این منوال كمك شده است كه نمونه‌هایی از عناوین كمك به شرح زیر است:

1- شورای ایرانیان خارج از كشور 000/000/030/85 ریال
2- پرسپولیس و استقلال و شیرین‌فراز 000/000/500/13 ریال
3- روزنامه ایران 000/000/000/90 ریال
4- فیلم خرس 000/000/70 ریال
5- فیلم مرگ در برلین 000/000/500 ریال

10- اكنون پرسش این است كه آیا كمك كردن به یك باشگاه یا یك شورا یا یك روزنامه یا حتی یك فیلم كه معلوم نیست چه‌كسی آن را می‌سازد و كجا نمایش داده خواهد شد، نبایستی قانونمند باشد؟ هریك از این 133 شخصیت حقیقی و ‌حقوقی كه مبلغ 541/686 میلیارد ریال كمك را با كد مصوبه پنج تا چهاری دریافت كرده‌اند حتماً زیر مجموعه یك وزارتخانه میباشند كه اهداف و وظایفشان قابل رصد است به چه دلیل به رعایت ماده 55 قانون محاسبات این گونه كمك به پیشنهاد نهاد و وزیر مربوطه و پس از طرح در هیئت وزیران حتی كمك‌‌هایی صورت نگرفته است؟

دولت قبلی كه رفت و دستگاه‌های نظارتی موظف به پیگیری و رصد این‌گونه كمك‌ها به رعایت قانون موضوعه هستند. اما دولت فعلی چه؟ آیا همان راه دولت قبلی را در مورد كمك‌ها با این‌گونه مصوبات پنج تا چهاری ادامه می‌دهد یا نه؟ نیم نگاهی به استفاده از این كد در نامه دبیر هیئت‌دولت فعلی، امید به رفع این ایراد را نه تنها قوت نمی‌بخشد بلكه تداوم ایراد مذكور را نشان می‌دهد.


  اخبار اقتصادی - رسالت


ویدیو مرتبط :
افشای رانت 7هزار میلیاردی در دولت احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد در آخرین جلسه هیت‌دولت در سال ۹۱: همه را از ته دل بخشیدیم/مرا حلال کنید



اخبار,محموداحمدی‌نژاد,جلسه هیت‌دولت

اخبار سیاسی - احمدی‌نژاد در آخرین جلسه هیت‌دولت در سال ۹۱: همه را از ته دل بخشیدیم/مرا حلال کنید

رئیس‌جمهور در آخرین سخنرانی در جمع همکارانش در دولت هم از «کارشکنیهای خارجی» سخن گفت و هم از «حرف و حدیث‌های مختلف داخلی».

محمود احمدی‌نژاد در آخرین جلسه هیات دولت در سال 91 گفت: امسال سالی بسیار پرکار، پرتلاش و به ظاهر سخت بود و فشارها به طور همزمان از داخل و خارج به دولت وارد می‌شد و ما هیچ دولتی را سراغ نداریم که چنین تحت فشار نا نوشته‌ای از داخل و خارج کشور قرار گرفته باشد.

وی با اشاره به تلاش بدخواهان برای فشار به کشور برای از هم پاشیدن شیرازه اقتصادی کشور گفت: آنها حق داشتند که با این حجم از کارشکنی‌ها و محدودیت‌هایی که ایجاد کردند تصور کنند که شیرازه اقتصادی کشور از هم بپاشد زیرا بر اساس محاسبات مادی باید این اتفاق به وجود می‌آمد. فشار زیادی به مردم وارد آمد اما امروز کشور ما سرپاست. اقتصاد قدرتمند است و علی‌رغم تمام فشارها ما رشد اقتصادی داریم، البته نمی‌گویم که ضعفی در کشور وجود نداشت اما کشور هم‌اکنون در شرایط بسیار مساعدی قرار دارد و من صمیمانه از شما به خاطر تلاش‌هایتان تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه تا زمانیکه خداوند هست و او بهترین قضاوت‌کننده محسوب می‌شود نیازی به تشکر هم نیست، گفت: در زمانیکه فشارها به دولت بسیار زیاد شده و حرف و حدیث‌های مختلفی بیان می‌شد و همه هم علیه دولت بود یکی از دوستان به من گفت فلانی چه خبر؟ من گفتم همه چیز عالی و بسیار خوب است، چرا بد باشد تا زمانی که خداوند به عنوان بهترین وعادلترین داوران هست چه جای نگرانی است؟

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت برداشته شدن فشارها از روی مردم گفت: البته برخی از اینها دست ما نیست و حتی از اراده ملت نیز خارج است. بالاخره بدخواهان به دنبال ایجاد مشکل هستند اما اکثریت اعضای دولت به دنبال خدمت صادقانه به مردم هستند و باید از خدا بخواهیم تا این فرصت خدمت را نصیب ما بکند.

احمدی‌نژاد گفت: به نظر من، باید در لحظه سال تحویل امام زمان را بخواهیم، خود امام را بخواهیم چرا که اگر هرچیزی را کمتر از آن از خدا بخواهیم به معنای خسران است.

کینه ها را کنار بگذاریم

وی در ادامه خطاب به اعضای هیئت دولت گفت: بیایید که در سال جدید تمام کینه‌ها را کنار بگذاریم و همدیگر را حلال کنیم، به خصوص بنده را، چرا که گاهی مواقع ظرفیت حل مشکلات و مسائل خارج از توان انسان است و بالاخره صدای آدم بالا می‌رود. من از شما می‌خواهم که مرا حلال بکنید. بالاخره ما کار اجرایی داریم،‌باید تصمیم بگیریم و بلافاصله آن را انجام دهیم، ما یک مؤسسه پژوهشی نیستیم و اگر کار پژوهشی نیز انجام می‌دهیم باید برای کار اجرایی باشد.

احمدی‌نژاد با اظهار امیدواری به اینکه سال جدید سالی پر از موفقیت باشد و هیچ یک از فشارهای بدخواهان کارگر نباشد گفت: امیدوارم سال آینده سال رسیدن به موعود و سال عزت و پیشرفت برای ملت ایران باشد.

افزایش حداقل 20 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان و تعطیلی چهارشنبه آخر سال

رئیس‌جمهور همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبه امروز جلسه هیئت دولت مقرر شد که حقوق تمام کارمندان و بازنشستگان دولت در سال آینده حداقل 20 درصد افزایش پیدا کند و همچنین مقرر شد تا چهارشنبه هفته جاری نیز تعطیل باشد و مدیران مجموعه‌ها و دستگاه‌های دولتی ساعت کاری را از اضافه‌کار کارمندان مستهلک کنند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چه پیامی برای ملت ایران در سال جدید دارید، گفت: انشالله سال آینده سالی خوب و خوش برای ملت ایران خواهد بود و این ملت در سال آینده کار بزرگی خواهد کرد و تمام بداخلاقی‌ها را کنار خواهد زد/خبرآنلاین