اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بخشش دیركرد جرایم رانندگی تا پایان 89


براساس بند 65 قانون بودجه سال جاری مصوب مجلس شورای اسلامی، رانندگان انواع وسایل نقلیه شخصی و عمومی كه جرایم آنها به علت عدم پرداخت در موعد مقرر دو برابر شده، دیركرد این جریمه ها تا پایان سال گذشته مشمول بخشودگی است

براساس بند 65 قانون بودجه سال جاری مصوب مجلس شورای اسلامی، رانندگان انواع وسایل نقلیه شخصی و عمومی كه جرایم آنها به علت عدم پرداخت در موعد مقرر دو برابر شده، دیركرد این جریمه ها تا پایان سال گذشته مشمول بخشودگی است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام كرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، دیركرد جرایم رانندگی تا پایان سال 89شامل بخشودگی شد.

سردار سرتیپ'اسكندر مومنی' افزود: براساس بند 65 قانون بودجه سال جاری مصوب مجلس شورای اسلامی، رانندگان انواع وسایل نقلیه شخصی و عمومی كه جرایم آنها به علت عدم پرداخت در موعد مقرر دو برابر شده، دیركرد این جریمه ها تا پایان سال گذشته مشمول بخشودگی است.

وی تاكید كرد: رانندگان وسایل نقلیه و مالكین خودروها فقط تا 19 آذر ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به دفاتر خدمات پلیس + 10 برگه صورت وضعیت خودروی خود را دریافت و برای پرداخت اصل جریمه اولیه اقدام كنند.

مومنی اظهار داشت: مهلت تعیین شده قابل تمدید نیست و در صورت عدم پرداخت در زمان مقرر، جریمه ها دوباره به صورت سیستمی به میزان قبلی ( دو برابر) افزایش خواهد یافت.

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
جرایم رانندگی تو جیب کی میره؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل پایان درگیری به خاطر رانندگی خطرناک



قتل پایان درگیری به خاطر رانندگی خطرناک

دوپسر جوان که در جریان درگیری بر سر رانندگی مرتکب قتل شده بودند پس از محاکمه به پرداخت دیه محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 17 و 31 دقیقه 30 مهر سال 86 ماموران پلیس از قتل مرد جوانی در بلوار سردار جنگل با خبر شدند. ماموران پس از حضور در محل متوجه شدند ، مقتول حسین نام داشته که در جریان درگیری با دو پسر جوان با ضربه های مشت و لگد آنها به قتل رسیده است.

در ادامه با تجسس های گسترده هویت متهمان به نام های محمد و حمیدرضا شناسائی شد و ماموران آنها را دستگیر کردند. دو پسر جوان پس از دستگیری مدعی شدند، شب حادثه ما خیلی با سرعت رانندگی می کردیم. در یک لحظه نزدیک بود با مقتول تصادف کنیم. به همین خاطر او اعتراض کرد و در بلوار سردار جنگل سد راه ما شد.او با آچار به طرفمان حمله کرد و ما مجبورشدیم از خود دفاع کنیم.

پس از تحقیقات پرونده به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که قضات دادگاه پس از شنیدن اظهارات متهمان قتل را غیرعمد تشخیص داده و هر کدام از متهمان را به پرداخت نصف دیه محکوم کردند.

با اعتراض اولیای دم پرونده به شعبه 11 دیوان عالی کشور فرستاده شد کف قضات دیوان عالی کشور با توجه به اظهارات شاهدان و متهمان که مدعی بودند در دفاع از خود مرتکب قتل شده اند ، حکم را تائید کردند./مهر