اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بختیاری‌زاده: ایران شانسی برای صعود ندارد


سهراب بختیاری زاده مدافع اسبق تیم ملی که سابقه بازی و گل زدن در جام جهانی را دارد معتقد است که ایران در برزیل شانسی برای صعود ندارد.

خبرآنلاین: سهراب بختیاری زاده مدافع اسبق تیم ملی که سابقه بازی و گل زدن در جام جهانی را دارد معتقد است که ایران در برزیل شانسی برای صعود ندارد.

بختیاری زاده ابتدا در خصوص اظهار نظر بعضی ها که از صعود تیم ملی حرف زده اند می گوید:«آنهایی که می گویند تیم ملی صعود می کند فوتبال را نمی شناسند و در فوتبال ما از این آدم ها زیاد است.ما از لحاظ فوتبالی و منطق فوتبال هیچ شانسی برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی نداریم و البته فقط باید به یک چیز امیدوار باشیم.اینکه دلخوش به اتفاقات،شانس،توانایی فردی بازیکنان و تجربه کروش باشیم تا جام جهانی را آبرومندانه ترک کنیم.»

او ادامه می دهد:«برای صعود در جام جهانی باید کار ریشه ای انجام دهیم که چند سال زمان می برد.ما مثل آنهایی هستیم که شب امتحان یادمان می آید فردا امتحان داریم.شما می بینید که تیم هایی مثل ژاپن و کره سال ها برنامه ریزی می کنند که میزبانی جام ملت ها را به دست آورند و به راحتی قهرمان جام ملت ها می شوند.ما 40 سال است قهرمان جام ملت ها نشدیم و حالا می خواهیم آرژانتین و نیجریه را ببریم؟ما در همین مقدماتی جام جهانی هم به سختی صعود کردیم در ضمن معتقدم باید یک سری افکار پوسیده در ایران را از بین ببریم.»

سهراب در خصوص سوژه شدن مسی و توهین ایرانی ها به او هم اینطور حرف می زند:«مردم ایران با فرهنگ هستند و این موضوع ربطی به فرهنگ ندارد.در اکثر کشورها بازی با تیم های بزرگ و تقابل با ستاره هایی مثل مسی یک تفریح است ولی بازی کردن جلوی آرژانتین و ستاره ای مثل مسی برای فوتبال ما بسیار سنگین است.ما هنوز عادت به این مسائل نداریم و نتیجه اش همین چیزهایی می شود که پسندیده نیست.»


ویدیو مرتبط :
صعود علی برات زاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ کی‌روش به صعود شانسی تیم ملی ایران به جام جهانی:برخی بیشتر قول می‌دهند و دستاورد کم‌تری دارند



کی روش,تیم ملی فوتبال

هیچ وقت شادی مردم پس از رفتن به جام جهانی را فراموش نمی‌کنم
کی روش: فرقی ندارد از اصفهان، شیراز یا آمریکا بازیکن دعوت کنم/ بارسلونا و رئال مادرید هم بیشتر مورد توجه هستند

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: به هیچ عنوان شادی مردم در کوچه و خیابان‌های ایران بعد از رفتن به جام جهانی را فراموش نمی‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص دعوت بازیکنان دو رگه جدید مانند بیت‌آشور از لیگ آمریکا به لیگ ملی گفت: من سرمربی تیم ملی هستم و برایم هیچ فرقی ندارد از اصفهان، شیراز، اهواز و یا آمریکا به تیم ملی بازیکن دعوت کنم. برای من مهم این است که تیم ملی ایران موفق شود و مطمئن باشید سعی می‌کنم هر بازیکن که حقش است به لباس تیم ملی برسد.

وی افزود: هیچ وقت شادی مردم ایران در کوچه و خیابان‌ها را پس از رفتن به جام جهانی فراموش نمی‌کنم و دوست دارم باز هم در جام جهانی اتفاق خوب برای ایران بیفتد. من دوست ندارم تعداد اندکی که شاید خوشحال از این اتفاق نشدم باز هم این اتفاق برایشان بیفتد.

کی‌روش یادآور شد: شاید در خصوص وضعیت استقلال و پرسپولیس حرف زده باشم اما حتی بارسلونا و رئال مادرید هم بعضی اوقات مورد توجه سرمربی تیم ملی کشورشان کمی بیشتر قرار می‌گیرد. بالاخره این مسئله طبیعی است اما من همیشه سعی می‌کنم همه چیز را به دقت زیر نظر داشته باشم تا تیمی را جمع کنم که بتواند با اتحاد موفق شود. حتی برای من فرقی ندارد یک بازیکن 16 یا 32 سال داشته باشد. مهم فاکتورهایی است که باید یک بازیکن داشته باشد.

کی‌روش در پایان خاطر نشان کرد: من در سفرم به برزیل از کمپ‌ها، هتل‌ها دیدن کرده‌ام و رایزنی‌های خوبی هم داشتم. ما صعود خوبی به جام جهانی داشتیم و دوست دارم همیشه مثل پس از پیروزی مقابل کره جنوبی فوتبال دوستان ایرانی را شاد ببینم. به همین دلیل من خیلی دوست دارم تا در بازی‌های آینده نیز همه تیم ملی ایران را حمایت کنند. تا باز هم آنها را شاد کنیم این اتحاد به تیم ملی ایران هم کمک خواهد کرد.

پاسخ کی‌روش به صعود شانسی تیم ملی ایران به جام جهانی 2014
برخی بیشتر قول می‌دهند و دستاورد کم‌تری دارند/من سعی می‌کنم کم‌تر قول بدهم و بیشتر دستاورد داشته باشم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: عده‌ای هستند که بیشتر قول می‌دهند و دستاورد کم‌تری دارند، اما من به این نتیجه رسیده‌ام که کم‌تر قول بدهم و بیشتر دستاورد داشته باشم.

به گزارش خبرگزاری فارس،کارلوس کی‌روش در ابتدای تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران در مورد شرایط اردو گفت: من از همه خبرنگاران تشکر می کنم و اینجا هستم که پاسخگوی همه سوالات باشم. همانطور که شما می دانید این اولین اردوی ما بعد از پیروزی مقابل کره جنوبی است و هدف ما برد مقابل تایلند است تا به جام ملت ها صعود کنیم. فرصت خوبی دست داد تا بازیکنان را دور هم جمع کنیم و چند بازیکن جدید به تیم ملی دعوت کنیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.ما می خواهیم برای دیدار با تایلند آماده شویم و البته باید به دور تر هم نگاه کنیم چون برای جام جهانی هم باید آماده شویم.

وی در مورد نحوه انتخاب بازیکنان به تیم ملی و رویکرد خود که باعث ایجاد ذهنتی شده، افزود: معیارها همان معیارهایی است که در ابتدای حضورم در ایران در نظر گرفته بودم همکارانم تک تک بازی ها را مورد بررسی قرار می دهند و پس  از بررسی ها بازیکنان را دعوت می کنیم.

کی روش در خصوص دعوت 6 لژیونر به اردوی تیم ملی و اینکه چه برنامه ای برای این موضوع دارد که نفرات حاضر در لیگ بیشتر به اردو دعوت شوند، عنوان کرد: اگر این مطلب گفته شود که فقط بازیکنان از خارج از ایران بیایند از نظر ریاضی درست نیست چون من باید 28 بازیکن را دعوت کنم. وقتی می خواهم بازیکنی را دعوت کنم برایم فرقی نمی کند پیراهن باشگاهش چه رنگی است یا می خواهد پسر چه شخصیتی باشد مهمترین معیار این است که تاثیر مثبتی داشته باشد و از لحاظ فوتبالی به ما کمک کند او باید تعهد کامل داشته باشد و به ما کمک کند.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه با دعوت از جهار مهاجم لژیونر نشان داده لیگ ما در این مورد دچار ضعف است، ادامه داد: اینطور که شما می گوئید نیست چون ما مهاجمانی مثل انصاری فرد کریمی و شهباز زاده و کریمی از لیگ ایران دعوت شدند نمی توانم 10 مهاجم دعوت کنم و باید تعادل را رعایت کنم.

کارلوس کی‌روش در ابتدای تمرین تیم ملی در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه حضور تماشاگران چقدر در دیدار با تایلند موثر خواهد بود، گفت: نه تنها تماشاگران انگیزه زیادی می دهند بلکه مسئولیت زیادی بر دوش ما می گذارندو همه طرفداران توقع دارند ما بهترین عملکرد را داشته باشیم و افتخار آفرینی کنیم باید با شخصیت بالا از جام جهانی برگردیم.

خبرنگاری پرسید چمن کمپ تیم ملی چطور است،‌که کی‌روش پاسخ داد: شرایط ما از لحاظ اردویی خیلی خوب است به جز بیت آشور بقیه نفرات به ما اضافه شدند و او هم اضافه خواهد شد.

بازیکنان همگی سخت تمرین می کنند و سعی می کنند رقابت را در تیم ایجاد کنند همه در پست های مختلف می جنگند تا به جایگاه خود برسند اما مسئله مهم این است که جام جهانی یک رویداد مهم و چالش بر انگیز است که باید به آن توجه کنیم.

وی افزود: سطح جام جهانی از لحاظ فشار و ریتم بازی ها بسیار بالا است و باید بازیکنان را به آن سطح برسانیم. نکته کلیدی اینجا است که سطح تمرینات و آماده سازی ما به شکلی باشد که همه آماده شوند و حتی سطح بازی های دوستانه هم باید اینطور باشد. یک مباحث کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت داریم که بازی با تایلند بخش کوتاه مدت ما است.

 سرمربی تیم ملی  تأکید کرد: ما فرصت خوبی داریم همانطور که مثل قبل از بازی با کره جنوبی دست به دست هم دادیم بازهم دوباره باید از تیم ملی حمایت کنیم تا یکبار دیگر همه را خوشحال کنیم تا باعث شادی همه مردم شود. پس از همه رسانه ها دعوت می کنم که از هواداران دعوت کنند تا از ما حماتی کنند و سه شنبه به تیم ملی کمک کنند.

 وی در مورد دعوت بیت آشور گفت: او امشب به تهران می رسد. بازیکنی است که بیش از یکسال است او را بررسی کردیم و در چند ماه گذشته در لیست ما بود اما متاسفانه مصدوم شد و حالا این فرصت را داریم که او را دعوت کنیم.

 کی روش در خصوص اینکه آیا تیم ملی شانسی به جام جهانی رفت، اظهارداشت:  (باخنده گفت) نمی خواهم نظر خاصی در این خصوص بگویم اما در فوتبال دو نوع افراد را داریم یک عده افراد هستند که قول های زیاد می دهند و دستاورد کمی دارند و افراد دیگری هستند که قول کمتری می دهند و دستاورد بیشتری دارند. این مسئله در قبل حال حاضر و آینده اتفاق می افتد اما به شخصه به این نتیجه رسیدم که کمتر قول دهم و دستاورد بیشتری داشته باشم.
فارس