اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بحرین، تنها روزنامه مستقل را نیز تعطیل کرد


مقامات بحرین در ادامه سیاست‌های سرکوبگرانه خود، انتشار تنها روزنامه مستقل این کشور را نیز متوقف کرد.

خبرگزاری فارس: مقامات دولت بحرین روزنامه «الوسط» تنها نشریه مستقل این کشور را به علت انتشار گزارش‌هایی درباره حقیقت تحولات داخلی و مصاحبه با برخی شخصیت‌های مخالف تعطیل کردند.

خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) در خبری با بیان اینکه «هیئت امور رسانه‌ها تصمیبم به توقف انتشار روزنامه الوسط تا اطلاع ثانوی گرفت»، مدعی شد: این تصمیم به علت نقض قانون و تکرار نشر مطالب تفرقه انگیزانه در جامعه و تاثیر گذار بر روابط پادشاهی بحرین با کشورهای دیگر، گرفته شد.

بر اساس این گزارش، گروه‌های فعال در زمینه دفاع از حقوق بشر این اقدام منامه را گام دیگری در راستای سرکوب مخالفان بحرینی توصیف کردند.

به گزارش وبگاه خبری تلویزیون «بی‌بی‌سی‌» عربی، روزنامه الوسط سال 2011 نیز در پی شعله ور شدن اعتراضات مردمی، مجبور به توقف انتشار شده بود. «کریم فخراوی» مؤسس این روزنامه نمیز به علت مواضع نشریه‌اش بازداشت و در زندان جان باخته بود. ناظران سیاسی معتقدند که فخراوی به علت شکنجه جان باخته است.

نظام بحرین از زمان آغاز موج جدید انقلاب فراگیر مردمی علیه خانواده حاکم در تاریخ 14 فوریه 2011 تا کنون از هیچ تلاشی برای سرکوب انقلاب مردمی دریغ نکرده و علاوه بر از کار بیکار کردن انقلابیون، صدها تن از معترضان را زندانی و ده‌ها تن دیگر را به کام مرگ کشانده است. هم اکنون ده‌ها تن از رهبران انقلاب بحرین در زندان‌های آل خلیفه به سر می‌برند

مردم بحرین برای تحقق اهدافشان با برپایی تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز ثابت کردند که تا تحقق دموکراسی به اعتراض های خود ادامه می دهند.


ویدیو مرتبط :
بحرین تعطیل شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صفارهرندی: در دولت‌های نهم و دهم هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد+جدول روزنامه‌های توقیف شده




 اخبار سیاسی - صفارهرندی: در دولت‌های نهم و دهم هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد+جدول روزنامه‌های توقیف شده

در حالی که صفار هرندی مدعی شده است «در دولت‌های نهم و دهم کمترین برخورد با مطبوعات شد به گونه‌ای که در هیات نظارت بر مطبوعات که وزارت ارشاد در آن نماینده داشت هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد و به تذکر و اخطار بسنده می شد»، شواهد نشان می‌دهد که «در دوره احمدی‌نژاد مطبوعات به بهانه‌های مختلف توقیف شدند و فعالان این حوزه، روزگار خوبی نداشتند.»

  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم گفت: دغدغه ها و نگرانی های مقام معظم رهبری درباره مسایل فرهنگی باید از سوی مسوولان و دست اندرکاران فرهنگی کشور جدی گرفته شود و در این ارتباط هیچ مسامحه ای قابل گذشت نیست.

 ˈمحمدحسین صفار هرندیˈ عصر روز یکشنبه در همایش ˈبازیگران عرصه فرهنگ و اقتصادˈ در دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری درخصوص مهندسی فرهنگی که در سال 1382 مطرح کردند، افزود: در همان دوران برخی در شورای انقلاب فرهنگی بدون توجه به روح موضوعˈ مهندسی فرهنگیˈ مسایل حاشیه ای را مطرح کردند و از کنار دغدغه های ایشان به راحتی گذشتند.

وی گفت: خوشبختانه در دولت نهم و دهم موضوع ˈمهندسی فرهنگیˈ جامعه مورد توجه جدی قرار گرفت و هم اکنون این مقوله مهم دارای چشم انداز و برنامه درازمدت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم با بیان اینکه اساس توسعه و پیشرفت کشور، فرهنگ است و بی توجهی به آن ، کشور را با خسارت های جبران ناپذیری رو به رو می کند اظهار داشت: فعالیت فرهنگی دیربازده و غیرمحسوس است ولی در عین حال ثبات در حوزه فرهنگی امری لازم است و نباید با جابجایی دولت ها، روند فرهنگی کشور دچار خدشه و نابسامانی بشود.

صفارهرندی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی و گروه ها و عناصر ضدانقلاب و معاند پس از چند دهه ستیز با نظام اسلامی، به نتیجه دلخواه که همان ساقط کردن این نظام بود نرسیدند و مبارزه نرم و آرام را در پیش گرفته اند افزود: از سالها پیش هجمه فرهنگی به اعتقادات و ارزش های اسلامی و انقلابی همچون ˈاستقلال طلبیˈ در دستور کار بدخواهان نظام اسلامی قرار گرفته است و همچنان با این حربه ظریف ولی کارساز و موثر به جنگ با نظام و اعتقادات مردم مشغول هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر اینکه نباید به عناصری که اصولاˈ اعتقادی به مبانی نظام و ارزش های اسلامی ندارند اجازه داد با سوء استفاده از آزادی بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی را کم رنگ و کمک اثر جلوه دهندˈ افزود: در این ارتباط همه ما مسوول هستیم و نقش جوانان مومن و دانشجویان متدین و معتقد قطعاˈ در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان تاثیر گذار است.

به گزارش ایرنا،صفارهرندی با اشاره به اینکه دانشجویان ما قشری حق پذیر، آرمان گرا و معتقد به مبانی و ارزش های اصیل اسلامی و ملی هستند افزود: دانشگاهها از جمله اهدافی است که دشمنان روی آن حساب باز کرده اند از این رو دانشجویان باید هوشیار باشند و اجازه ندهند عناصر بدخواه و ناسازگار با نظام اسلامی در این جایگاه بسیار مهم نفوذ کنند و تیشه به ریشه نظام و کشور بزنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مقایسه کارها و فعالیت های فرهنگی دولت های نهم و دهم با دوره های پیش از آن اظهار داشت: در این دوره کارهای خوبی و ماندگاری انجام شد؛ کار در حوزه انتشار کتاب، نوسازی فضای سینماها، مباحث قرآنی و ترویج مبانی و ارزش های اسلامی از جمله کارهای برجسته دولت های نهم و دهم بود.

صفار هرندی در ادامه افزود: در دولت‌های نهم و دهم کمترین برخورد با مطبوعات شد به گونه‌ای که در هیات نظارت بر مطبوعات که وزارت ارشاد در آن نماینده داشت هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد و با وجود انتشار مطالب خلاف واقع و کاریکاتور توهین آمیز به شخص دوم کشور، به تذکر و اخطار بسنده می شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم با تاکید بر اینکه نباید جلوی آزادی بیان که حق شهروندان است گرفته شود افزود: مقوله آزادی بیان در همه کشورهای قیود و خطوط قرمزی دارد و نباید از آن این خطوط عبور کرد.
 
به گزارش خرداد، اظهارات صفار هرندی درباره آزادی بیان در دولت‌های نهم و دهم و عدم برخورد با مطبوعات در حالی است که در دوره احمدی‌نژاد اگر چه گفته شد که «از هیچ روزنامه‌ای شکایت نمی‌کنیم و حتی شکایات دولتی را پس می‌گیریم» اما نه تنها چنین نشد بلکه مطبوعات به بهانه‌های مختلف توقیف شدند و فعالان این حوزه، روزگار خوبی نداشتند.

 

با منتقدان برخوردهای سختی صورت می‌گرفت و سعی می‌شد تا آن‌ها به‌نحوی دست از نقد کشیده و از این عرصه کنار گذاشته شوند. در کل سیاست و نگاه مسئولان این دوره در حوزه مطبوعات و برخورد با منتقدان، مطلوب نبوده است. جدول زیر نشان‌دهنده وضعیت مطبوعات و رویکرد مسئولان به این حوزه در دولت‌های نهم و دهم است که جناب آقای صفار هرندی مدعی شده هیچ نشریه‌ای توقیف نشده است.

اخبار,اخبارسیاسی ,روزنامه‌های توقیف شد

اخبار سیاسی - ایرنا