اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بحران صندلی خالی در لیگ برتر


میانگین تعداد تماشاگران نیم فصل اول لیگ دوازدهم 7953 نفر در هر بازی است. این تعداد تماشاگر برای لیگی که گفته می شود چهارمین لیگ پرتماشاگر آسیا است، آماری مایوس کننده به شمار می رود.

تماشا: میانگین تعداد تماشاگران نیم فصل اول لیگ دوازدهم 7953 نفر در هر بازی است. این تعداد تماشاگر برای لیگی که گفته می شود چهارمین لیگ پرتماشاگر آسیا است، آماری مایوس کننده به شمار می رود. میانگین تعداد تماشاگران لیگ نسبت به سال گذشته حدود 2 هزار نفر کم شده است. عوامل زیادی در این مسئله دخیل هستند. از مشکلات اقتصادی و گرانی بلیت ها گرفته تا ساعت و روز نامناسب برگزاری و کیفیت پایین بازی ها باعث افت قابل توجه تعداد تماشاگران شده است. شکست های فوتبالی چند ماه گذشته هم در کاهش تماشاگران بی تاثیر نیست.

بهترین آمار مربوط به هفته های اول تا ششم است. یکی از دلایل ثبت این عدد، برگزاری این چند هفته در ماه رمضان بود. ساعاتی که در آن ادارات و مدارس تعطیل بود و تماشاگران زیادی را به استادیوم می آورد. بعد از اتمام ماه رمضان، بازی ها با افت زیاد تماشاگران همراه بود.

پرتماشاگرترین هفته لیگ، هفته سوم بود. جایی که پرسپولیس اولین بار در آزادی در حضور 65000 نفر مهمان گهر بود. استقلال در این هفته میزبان ذوب آهن در آزادی بودکه با استقبال 30 هزار نفری روبرو شد. تراکتور هم مقابل 30 هزار نفر در یادگار امام مقابل مس کرمان بازی کرد. فقط در این سه بازی 125 هزار نفر در استادیوم بودند.

بدترین هفته لیگ از نظر تعداد تماشاگر در هفته دهم اتفاق افتاد. در مجموع 27400 نفر 9 بازی این هفته را از نزدیک تماشا کردند. رقمی که شاید برای یک بازی به میزبانی استقلال، پرسپولیس یا تراکتور رقم جالبی نباشد اما در کل 9 بازی رقم خورده است.

فولادشهر بی رونق

شاید عجیب ترین نکته در مورد نتایج به دست آمده جایگاه سپاهان، قهرمان نیم فصل در این جدول باشد. پر افتخارترین تیم لیگ برتر، در بازی هایی که میزبان بوده در مجموع فقط 36500 نفر را به استادیوم آورده است. یعنی فقط کمی بیشتر از بازی تراکتور – داماش در یادگار امام! که رقمی مایوس کننده برای قهرمان نیم فصل است.

فاجعه وقتی تکمیل می شود که بدانیم زردپوشان اصفهانی در بازی های مقابل پرسپولیس، استقلال و تراکتور میزبان بوده اند. یعنی آنها تمام بازی های پرتماشاگر فصل را برگزار کرده اند. با وجود این، چنین رقم پایینی ثبت کرده اند و حتی ممکن است با ادامه این روند، آمارشان از این هم کمتر شود.



رکود جالب تازه واردها

قرارگیری آلومینیوم بعد از تراکتورسازی و ملوان نشان می دهد که برخلاف ادعای اکبر میثاقیان از نیامدن تماشاگران به استادیوم، بندرعباسی ها حمایت خوبی از تیمشان در اولین سال حضور در لیگ برتر داشته اند.

آنها در نیم فصل بالاتر از تیم های پرطرفداری مثل داماش و نفت آبادان ایستاده اند. وقتی این رقم بیشتر می شود که بدانیم آلومینیوم برخلاف داماش و نفت آبادان، هنوز میزبان استقلال یا پرسپولیس نبوده است.



عضدی راه نجات رشتی ها


پافشاری رشتی ها به برگزاری تمامی بازی هایشان در استادیوم عضدی باعث شد آمار میانگین تماشاگران آنها وضعیت خوبی در جدول پیدا کند. استادیوم عضدی برخلاف استادیوم سردار جنگل در مرکز رشت قرار دارد، جایی که دسترسی هواداران رشتی را رحت تر می کند.

 داماش به خاطر رفتار تماشاگرانش در الگیلانو از یک بازی خانگی محروم بود. در صورتی که بازی این تیم مقابل ذوب آهن در هفته یازدهم در رشت برگزار می شد شاید از لحاظ میانگین تماشاگر رقیب گیلانی اش را هم پشت سر می گذاشت. البته داماش هم تقریبا تمامی بازی های مهمش یعنی دیدار با پرسپولیس، استقلال و بازی حیثیتی با ملوان را میزبان بوده و تنها بازی مهمی که باید در نیم فصل دوم میزبان باشد مقابل تراکتور در هفته سی و یکم است.



مدعی سهمیه دور از چشم اهوازی ها


قرار گرفتن فولاد در انتهای این جدول هم از نکات عجیب است. تیمی که در 9 هفته اخیر 7 برد و 2 مساوی کسب کرده و یکی از مدعیان جدی کسب سهمیه آسیایی نشان داده است ولی حتی میزبانی آنها مقابل پرسپولیس هم باعث نشده که مجموع تماشاگران آنها در نیم فصل از فجر سپاسی بیشتر شود.



حلزون!

گهر هم در مجموع 84 هزار تماشاگر داشته که با کسر میزبانی مقابل پرسپولیس و استقلال، 71 هزار تماشاگر داشته اند. بدون آن دو میانگین 2166 نفر می شود ولی به دلیل اینکه آنها میزبان نبوده اند، این آمار، آمار واقعی استقبال مردم لرستان از لیگ نیست و در این جدول لحاظ نشده است.



میزبانان سکوهای خالی

تیم های دیگر لیگ برتر فقط در بازی های استقلال و پرسپولیس تماشاگر دارند. سایپا، نفت تهران، راه آهن، پیکان، صبا و ذوب آهن نتیم هایی هستند که در بازی هایی که میزبان بوده اند کمتر از هزار نفر تماشاگر داشته اند. به همین دلیل نام آنها در این لیست قرار نگرفته است ولی در محاسبه کل تعداد تماشاگران و میانگین آن وارد محاسبات شده است.

هفته

میانگین تماشاگران

اول

13011

دوم

8944

سوم

16788

چهارم

12222

پنجم

12733

ششم

11877

هفتم

6011

هشتم

4044

نهم

7333

دهم

3044

یازدهم

4277

دوازدهم

10444

سیزدهم

4088

چهاردهم

6888

پانزدهم

3111

شانزدهم

3400

هفدهم

7000

میانگین تماشاگران نیم فصل

11600



تیم

تعداد میزبانی

کل تماشاگران

میانگین

کل تعداد تماشاگران بدون احتساب میزبانی استقلال و پرسپولیس

میانگین

تراکتور

8

214000

26500

162000

20250

ملوان

8

730000

9125

63000

9000

آلومینیوم

9

74000

8222

74000

8222

داماش

8-1

70000

8750

43000

7166

صنعت نفت

8

58000

7250

31000

5166

فجر

8

29000

3625

29000

3625

سپاهان

9

36500

4055

23500

3375

مس

9

45000

5000

22000

3142

فولاد

9

29000

3222

19000

2375





بررسی هفته به هفته آمار تماشاگران پرسپولیس

آمار متوسط به کمک دربی

پرسپولیسی ها در این فصل آمار چندان جالبی ندارند و به لطف میزبانی 90 هزار نفری دربی پایتخت توانسته اند کمی آبروداری کنند. اگر استقلال میزبان دربی بود با توجه به متوسط تماشاگران پرسپولیس حتی ممکن بود آمار آنها از تراکتور هم پایین تر بیاید. نتایج ضعیف هفته های ابتدایی و بازی نکردن علی کریمی محبوبترین ستاره پرسپولیس، دست به دست هم داد تا آمار تماشاگران سرخپوش در این فصل ریزش قابل توجهی داشته باشد.

پرسپولیسی ها اگرچه با نتایجی که در نیمه دوم نیم فصل اول گرفتند رشدی قطره چکانی در تعداد تماشاگران داشتند ولی هنوز هم آمار ضعیفی دارند. به نظر می رسد بازگشت کریمی به ترکیب پرسپولیس تا حدودی به سرعت رشد تعداد تماشاگران کمک کند. البته پرسپولیس هم مثل استقلال در طول نیم فصل درگیر التهاب های سکوها بود. این مسئله هم یکی از عوامل کاهش تعداد تماشاگران بود. البته پرسپولیس در نیم فصل اول در 9 بازی میزبان بود و در دو بازی مقابل فجر سپاسی و آلومینیوم در هفته های دوم و دهم، به دلیل محرومیت بدون تماشاگر بازی کرد.



بررسی هفته به هفته آمار تماشاگران استقلال

سقوط آزاد!


بازگشت قلعه نویی و ساعت مناسب بازی اول باعث شد 50 هزار نفر برای تماشای اولین بازی استقلال به آزادی بیایند ولی این رقم بهترین رکورد آنها تا نیم فل بود. آمار تماشاگران آبی های پایتخت نشان می دهد که تعداد آنها هفته به هفته کمتر می شود. حتی هفته هفتم مقابل پیکان که افت زیاد داشت هم بعد از هفته چهاردهم برگزار شد و به این سیر نزولی خدشه ای وارد نشد. همینطور که شاگردان قطعه نویی خزنده به سمت صدر حرکت می کردند، تعداد بیشتری از تماشاگران از استادیوم بیرون می رفتند ودیگر برای تشویق استقلال باز نمی گشتند.

در هفته های اول سکوهای استقلال محل درگیری بین هواداران فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی بود. حتی در یکی دو بازی شعار علیه سرمربی و تشویق فرهاد مجیدی باعث درگیری در جایگاه ها هم شد. این درگیری ها و همچنین نمایش ضعیف و بردهای خفیف دست به دست هم داد و سکوهای استقلال را کچل کرد. این استقبال کم باعث شد میانگین تعداد تماشاگران آبی ها در این فصل از میانگین تراکتورسازی هم کمتر شود.



بررسی هفته به هفته آغاز تماشاگران تراکتور

پرشورها کجایند؟


تبریزی ها آخرین امید بالا رفتن آمار تماشاگران در لیگ هستند ولی استقبال 5000 نفری آنها در بازی آخرشان مقابل آلومینیوم نگرانی هایی را به وجود آورده که شاید مسائلی که استقلال و پرسپولیس درگیر آن هستند به سکوهای یادگار امام هم سرایت کند. هر چند تراکتوری ها برخلاف استقلال و پرسپولیس، مشکلات درگیر و چندصدایی در سکوها را ندارند. همیشه سکوهای یادگار محل امنی برای بازیکنان این تیم بوده است، جایی که با وجود نتایج ضعیف به جای شعارهای حیا کن و رها کن، بعد از خوردن گل شعارت «عیبی یوخ» شنیده می شود.

شاید سرمای زیاد تبریز در آغاز فصل سرما در کاهش تماشاگر بی تاثیر نباشد اما نکته جالب این بود که استادیوم در بازی حساس و انتقامی مقابل استقلال هم پر نشد. از یک سو به خاطر جنگ لفظی با قلعه نویی و از سویی دیگر به خاطر حوادث سال رویارویی با استقلال، همه انتظار هفته دوازدهم را می کشیدند. هفته ای که قلعه نویی و شاگردانش می بایست به تبریز می رفتند ولی حساسیت های بالای این بازی تنها 50 هزار تماشاگر را به استادیوم کشاند در حالی که پیش بینی می شد در این بازی انتقامی، در یادگار امام جای سوزن انداختن نباشد.


ویدیو مرتبط :
شانه خالی کردن برخی از تیمهای لیگ برتر در پرداخت مالیات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بحران ترامادول در لیگ برتر/کدام ستاره فوتبال از این قرص استفاده کرده است؟



اخبار,اخبارورزشی,اخبار ترامادول

استفاده کردن از ترامادول به جدید ترین بحران در لیگ برتر تبدیل شده است.

در حالی که همیشه سعی شده تا مبارزه ای جدی با دوپینگ در لیگ برتر انجام شود اما یک خبر شوک آور فوتبال ایران را در شوک فرو برد و آن استفاده کردن ترامادول توسط یکی از ستاره های لیگ برتری است!

هنوز نامی از اینکه کدام ستاره فوتبال از این ماده ممنوعه استفاده کرده اعلام نشده است اما باید گفت که عمده مصرف كنندگان ترامادول افرادی هستند كه از این دارو به عنوان جایگزینی برای مواد مخدر و یا ترك آن با هدف كاهش عوارض قطع مواد مصرفی خود استفاده می كنند.عمده ترین عوارض استفاده از ترامادول اختلال در سیستم های تنفسی ، كلیه و كبد است.

 

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین