اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بحران آب و زلزله تهران را تهدید می‌کند



اخبار,اخباراجتماعی  , زلزله تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه بحران آب و زلزله تهران را تهدید می‌کند و باید برای این معضلات تدبیری اندیشیده شود.

 عبدالحسین مختاباد در یکصد و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: علیرغم مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا، تهران با بحران آب و زلزله نیز مواجه است که اگر برای این معضلات فکری نشود قطعاً در آینده نزدیک با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: اخیراً اعلام کرده‌اند در جنوب تهران ۳۶ سانت نشست زمین داشته‌ایم و باید مسئولین ذیربط توضیح دهند که چه اتفاق وحشتناکی در تهران در حال رخ دادن است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: باید رئیس سازمان آب و فاضلاب با حضور در جلسه علنی و یا غیرعلنی شورای شهر توضیحات لازم را درباره کمبود آب ارائه دهد و اگر با تدابیر لازم از امروز جلوی مشکلات کمبود آب را نگیریم در آینده با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهیم شد.

مختاباد یادآور شد: در سال‌های اخیر ده‌ها هزار از روستاهای کشور خالی از سکنه شده‌اند و این تهدیدی جدی برای آینده است.


  اخبار اجتماعی  - فارس


ویدیو مرتبط :
هاشمی، در بحران احتمال زلزله تهران کجا بود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله تهران فاجعه ملی به بار می‌آورد/ سوله‌های بحران پایتخت خالی است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در جلسه شورا مطرح شد؛

زلزله تهران فاجعه ملی به بار می‌آورد/ سوله‌های بحران پایتخت خالی است

تذکر اعضای شورا در مورد خطرپذیری پایتخت در مقابل زلزله احتمالی، حواشی کسب موفقیت‌های ورزشی در المپیک و حسابرسی مالی شرکت‌های شهرداری از مهمترین موضوعاتی بود که در جلسه علنی شورای شهر امروز تهران مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی صبح روز سه شنبه با اشاره به زلزله آذربایجان شرقی گفت: باید کار امدادرسانی به آسیب دیدگان را یک سازمان و ارگان بر عهده بگیرد و کارها مدیریت یکپارچه و متمرکز داشته باشد.

وی با اشاره حرکت خودجوش مدیریت بهره برداری متروی تهران گفت: به محض وقوع حادثه 100 نفر از مسئولان شرکت بهره برداری مترو همراه با کمک‌های اولیه و کنسرو و ... عازم آن منطقه شدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

بیادی از مسئولان کشوری خواست توجه بیشتری به بهداشت و درمان این منطقه داشته باشند.

نایب رئیس شورای شهر تهران این زلزله را تذکری جدی به مسئولان پایتخت دانست و گفت: با توجه به بافت فرسوده بسیار گستره در تهران اگر چنین زلزله‌ای با ریشتر کمتر در تهران رخ دهد فاجعه‌ای ملی خواهیم داشت.

سوله‌های زلزله خالی از تجهیزات است

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با ابراز همدردی نسبت به بازماندگان حادثه زلزله آذربایجان شرقی گفت: این زلزله زنگ خطر و هشداری برای تهران است زیرا با بررسی اجمالی مشخص می‌شد چقدر اقدامات فنی مهندسی در کاهش تلفات موثر بوده.

وی ادامه داد: از تصاویر منعکس شده از مناطق زلزله زده می‌توان به این جمع بندی رسید که ساختمان‌هایی که دارای اسکلت فلزی و شناسنامه فنی بودند کمتر برایشان مشکل ایجاد شده و سرپا مانده‌اند اما ساختمان‌هایی فاقد اسکلت بوده که متاسفانه در بافت فرسوده تهران نیز به وفور وجود دارد بیشترین خسارات و زخمی شدگان را در پی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه اگر چنین اتفاقی در پایتخت رخ دهد حجم گسترده‌ای از خسارات مال وی جانی را در پی خواهد داشت گفت:‌ یکی از اصلی ترین مراکز تجاری پایتخت یعنی بازار تهران در برابر این اتفاق آسیب پذیری بالایی دارد یا مناطقی مانند 12، 11، 10 و 18 بافت فرسوده‌شان آنقدر گسترده است که بخشی اعظمی از آنها پس از حادثه دسترسی به آنها سخت است.

دانشجو با بیان اینکه برای نوسازی بافت‌های فرسوده باید تمام وزارتخانه‌های مسئول مانند مسکن، کشور و شهرداری و حتی خود مردم تمام قد وارد موضوع شوند گفت: تصور اینکه این حجم و وسعت بافت فرسوده با سازمان نوسازی به سازمان برسد تصوری غیرکارشناسی است و با وجود خطر جدی زلزله در تهران که کارشناسان بر آن تاکید دارند نباید فرصت سوزی کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به سوله‌های بحران در پایتخت گفت: متاسفانه داخل این سوله‌ها هیچ تجهیزاتی برای کمک رسانی در زمان خطر وجود ندارد و نیاز به برنامه ریزی جدی در این رابطه داریم.

دسترسی در هنگام زلزله یکی از مشکلات اصلی پایتخت

پروین احمدی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد ضعیف در نوسازی بافت فرسوده تهران گفت:‌اگر زلزله‌ای در روستا بیاید ما مشکل دسترسی نداریم اما در بافت‌های فرسوده آنقدر کوچه و پس کوچه وجود دارد که مسیرهای امداد رسانی را با مشکل ایجاد می‌کند و صدمات ناشی از امدادرسانی سخت بیشتر از خود زلزله خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در نوسازی بافت فرسوده کوتاهی کرده ایم گفت:‌ زمانی که اوراق مشارکت فروخته شده مبلغ 400 میلیارد تومان برای سود در بانک سپرده گذاری شد که این سود دردی را از بافت فرسوده دوا نمی‌کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: مطمئناً اگر زلزله‌ای در پایتخت رخ دهد حوادث مصیبت بارتری از آنچه در آذربایجان رخ داد در تهران رخ می‌دهد.

وی در پایان از نتایج درخشان المپیک لندن تشکر کرد و گفت: چنین اتفاقاتی در تاریخ المپیک بی‌سابقه بوده و این تعداد مدال جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با ابراز گلایه از برخی از رسانه‌ها که این موفقیت‌ها را زیر سوال می بردند گفت: این گونه زیر سوال بردن نتایج برخی تیم‌ها با منافع ملی نیز سازگاری ندارد.

پیروزی در المپیک متعلق به مردم است، کسی به فکر مصادره آن نباشد

علیرضا دبیر عضو هیات رئیسه شورای تهران نیز با اشاره به برخی از چالش‌ها که میان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در جهت کسب این موفقیت‌ها رخ داده است، گفت:‌ این مدال‌ها متعلق به مردم ایران است و کسی در پی مصادره آن نباشد.

وی ادامه داد: کسب موفقیت در المپیک نتیجه 10 تا 12 سال تلاش است و یک شبه چنین پیروزی‌هایی به دست نمی‌آید. من اطلاع دارم برخی اتفاقات در جریان است که نتیجه آن تحریم و محروم کردن برخی فدراسیون‌های ماست. ما نباید بگذاریم چنین اتفاقاتی رخ دهد.

دبیر با بیان اینکه ما در هر چه سرمان کلاه برود در ورزش نمی‌رود، گفت: برخی انتقاداتی نسبت به آقای خادم انجام دادند که بهتر است اول ایشان را بشناسند بعد اظهار نظر کنند . جامعه کشتی جامعه متحدی است و افرادی مانند آقای خادم برای آن غنیمت است.

بیادی نیز در تایید سخنان دبیر گفت: ما در همه رشته‌ها مربی خارجی آوردیم اما هنوز در کشتی هیچ مربی خارجی نیامده و این نشان دهنده ذخایر فراوان و ارزشمند ما در کشتی است.

ریاست این جلسه را به دلیل کسالت چمران حسن بیادی بر عهده داشت که در اواسط جلسه برای سلامتی چمران و نجفی دو عضو بیمار شورا درخواست دعا کرد.

همچنین در هنگام سخنان پروین احمدی نژاد بیادی در حال صحبت با دبیر بود که مورد تذکر احمدی‌نژاد بیان گرفت. بیادی در پاسخ به وی گفت: ما مهارتمان بالاست هم صحبت می‌کنیم، هم گوش می‌کنیم و هم ذکر می‌گوییم..مهر