اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بحث بازگشت دانشجویان ستاره دار در مجلس


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ از حضور وزیر اطلاعات در کمیسیون متبوعش برای ارایه توضیحاتی درباره انتصابات صورت گرفته در حوزه وزارتی وزارت علوم و برخی از دانشگاه‌ها خبر داد.

خبرگزاری خانه ملت: قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح جزییات جلسه امروز یک‌شنبه(30 شهریور) این کمیسیون گفت: وزیر اطلاعات امروز مهمان کمیسیون آموزش مجلس برای ارایه توضیحاتی در خصوص دغدغه‌های نمایندگان درباره انتصاباتی صورت گرفته در حوزه وزارتی وزارت علوم و برخی از دانشگاه‌ها بود.

نماینده مردم بجنورد٬ مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی٬ با یادآوری طرح موضوع بازگشت برخی از دانشجویان موسوم به دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه در جلسه امروز با حضور وزیر اطلاعات در کمیسیون آموزش مجلس٬ افزود: نمایندگان در حضور وزیر اطلاعات مصادیقی از ورود این دانشجویان مطرح کردند که دغدغه مقام معظم رهبری نیز بوده است و ایشان در این‌خصوص تاکیدات بسیاری داشتند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تاکید بر مرزبندی فتنه که در آخرین دیدار ایشان با هیات دولت مطرح شد٬ تصریح کرد: با حضور وزیر اطلاعات بحث‌هایی در خصوص اینکه آیا شاخص‌ها درخصوص کسانی که دوباره به محیط دانشگاه بازگشته‌اند رعایت می‌شود یا خیر مطرح شد.

جعفری گفت: وزیر اطلاعات رویه جاری در وزارت اطلاعات را توضیح داد و درخصوص مصادیق دانشجویان ستاره‌دار بازگشته به تحصیل نیز قرار شد اگر مواردی وجود دارد نام برده شده و دقیقاً مشخص شود علت قبولی یا رد آنها چیست.

وی در تشریح جزییات دستور کار دیگر کمیسیون آموزش مجلس٬ گفت: میهمان دیگر این کمیسیون حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بودند.

جعفری ادامه داد: بحث افزایش پذیرش دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس این دانشگاه در کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار گرفت و دغدغه نمایندگان درخصوص افزایش این حجم برای تحصیلات تکمیلی که تبعات بی‌شماری در بردارد مطرح شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با یادآوری سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان از میرزاده در خصوص چرایی افزایش پذیرش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی٬ افزود: در این نشست از میرزاده پرسیده شد که آیا ما به همین نسبت برای افراد پذیرش شده استاد داریم؟ آیا امکانات آموزشی، کارگاهی، آموزشگاهی به اندازه این افراد وجود دارد؟

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقطع دکتری، مقطع مهم و تحقیقاتی به شمار می‌رود، افزیش پذیرش دکتری در این دانشگاه از طرفی تبعات دیگری نیز دارد و با انتظاراتی که در آنها شکل می‌گیرد، توقع برای پیدا کردن شغل مناسب را نیز در فارق‌التحصیلان باید در نظر داشته باشیم.

جعفری با یادآوری توضیحات میرزاده در این باره گفت: مسئولان دانشگاه آزاد نیز توضیحاتی داشتند از جمله اینکه ما خیلی افزایش پذیرش در مقطع دکتری نداشتیم و آنچه که تاکنون غیررسمی گرفته می‌شد امسال به صورت رسمی شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دغدغه‌ای که دوستان ما در کمیسیون آموزش داشتند این بود که دانشگاه آزاد باید نظارت‌پذیری پیشه کند و در چارچوب اهداف و مصوبات سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، منویات رهبر انقلاب و همچنین اختیارات قانونی هیات امنا حرکت کند.


ویدیو مرتبط :
دانشجویان ستاره دار*

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توفیقی: مجوز بازگشت دانشجویان ستاره‌دار صادر شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

توفیقی: مجوز بازگشت دانشجویان ستاره‌دار صادر شد

سرپرست وزارت علوم از تشکیل کمیته ویژه در خصوص دانشجویان ستاره دار و محروم از تحصیل خبر داد و گفت: تاکنون طبق بررسیهای صورت گرفته، تعدادی از دانشجویان با شرایط عنوان شده، مجوز ادامه تحصیل گرفته اند.

به گزارش مهر، جعفر توفیقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی افزود: تقاضاهای زیادی در خصوص دانشجویانی که به دلایلی محروم از تحصیل شده و ستاره دارند به کمیته بررسی این موضوع در وزارت علوم رسیده است، این تقاضاها در حال بررسی است و برای تعدادی از دانشجویان بعد از برسیها، مجوز بازگشت به تحصیل صادر شده است.

وی ادامه داد: این بررسیها ادامه دارد و وزارت علوم، این مسئله را دنبال خواهد کرد.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سئوال که آیا حضورش به عنوان سرپرست در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد قانونی است به مهر گفت: وزیر یا سرپرست وزارت علوم حق قانونی شرکت در جلسات هیأت امنا را دارد و من نیز در این جلسه شرکت خواهم کرد.

وی درباره تصمیمات این هیأت برای عزل فرهاد دانشجو، گفت: تصمیم گیری در خصوص وی، در برنامه هیأت امنای دانشگاه آزاد نیست.

توفیقی درباره موضع گیری اش در سال 88 نیز تاکید کرد: قول داده ام همه چیز را در مجلس بگویم./مهر