اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بتهوون محبوب تر از موتزارت شد!


موتزارت موسیقی دان برجسته اتریشی در فهرست رتبه بندی بهترین های موسیقی های کلاسیک سال جاری، رقابت محبوب ترین موزیسین کلاسیک را به بتهوون همتای آلمانی خود واگذار کرد.

خبرگزاری ایرنا: موتزارت موسیقی دان برجسته اتریشی در فهرست رتبه بندی بهترین های موسیقی های کلاسیک سال جاری، رقابت محبوب ترین موزیسین کلاسیک را به بتهوون همتای آلمانی خود واگذار کرد.

ولفگانگ آمادئوس موتزارت (1756 تا 1791) موسیقی دان اتریشی همواره در فهرست رتبه بندی بهترین موسیقی های جهان، رتبه اول را داشته است.

این فهرست رتبه بندی که از سال 1996 توسط رادیوی مستقل و ملی «کلاسیک اف ام» انگلیس آغاز شد، با نظرسنجی از مردم می خواهد بهترین قطعه موسیقی کلاسیک خود را در آن سال همزمان با تعطیلات عید پاک (آخرین دوشنبه ماه مارس) اعلام کنند.

بتهوون محبوب تر از موتزارت شد!

اما نتایج آخرین نطرسنجی که دوشنبه گذشته (10 فروردین) همزمان با عید پاک 2016 با پرسش از 170 هزار نفر انجام شد، از تغییری در این رتبه بندی خبر داد.

با آنکه 16 قطعه از 300 قطعه انتخاب شده به موتزارت متعلق بود، اما وی پس از لودویگ ون بتهوون (1770 تا 1827)، موسیقی دان آلمانی، رتبه بعدی را کسب کرد.

19 اثر از وی در میان 300 اثر اول قرار داشت و سه قطعه ساخته او در فهرست 10 قطعه اول این فهرست بود. به گفته جان ساچت گوینده رادیویی یکی از دلایل افزایش محبوبیت بتهوون را باید در استفاده از آثار او در فیلم های سینمایی مانند فیلم سخنرانی پادشاه (2010) جست.

در این فیلم از سمفونی هفت بتهوون استفاده شده است؛ ضمن اینکه در 13 فیلم دیگر نیز از این سمفونی بهره گرفته اند. اما غیر از این به گفته ساچت موسیقی وی در سطح جهانی محبوب است؛ به طوری که در هر خیابان، شهر و کشوری که پا بگذارید یک نفر آثار بتهوون را می شناسد.
افزون بر این در فهرست امسال جان ویلیامز موسیقی دان آمریکایی و نویسنده موسیقی جنگ ستارگان محبوب ترین موسیقی دان زنده در این فهرست شد و یوزو کوشیرو موسیقی دان ژاپنی موفق ترین موزیسین لقب گرفت.


ویدیو مرتبط :
آخرین سلام یک مجری محبوب در برنامه ای محبوب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوپ کاهو یکی از محبوب ترین سوپ ها



 

 

 

سوپ کاهو

 


فواید کاهو:

یکی از سبزی هایی است که علاوه بر خواص درمانی، مصرف غذایی نیز دارد و در میان سبزی ها، تاریخی کهن دارد .

 

کاهو داروی تسکین دهنده طبیعی است که شامل مقدار کمی از یک ماده شیمیایی به نام لاکتوسین است. خون را صاف می کند. غذایی زود هضم است و خواب آرامی را به دنبال دارد. از مؤثرترین و طبیعی ترین درمان های کم خونی است و ....!

 

 

مواد لازم:


کره
۵۰ گرم
شیر ۵/۱ پیمانه
آب مرغ
۶ پیمانه
آبلیمو
مقداری
آرد سفید ۴ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن مایع ۲ قاشق سوپخوری
کاهو یک عدد متوسط

 


طرز تهیه:

کره و روغن مایع را در قابلمه ریخته با حرارت ملایم می گذاریم آب شود. آرد را اضافه کرده و مرتب هم می زنیم. آب مرغ را اضافه کرده و کاهو را در سبزی خرد کن یا با چاقو خیلی ریز خرد کرده به مواد فوق اضافه می کنیم. روی حرارت ملایم حدود ۱۵ دقیقه ** می گذاریم بپزد. سپس شیر را افزوده هم می زنیم تا آب مقداری کم شود. جوش که آمد سوپ حاضر است!

 

این سوپ نوعی سوپ فنجانی ست اما شکل سرو بستگی به سلیقه دارد. آبلیمو را هنگام سرو اضافه می کنیم. روی سوپ را می توانیم با جعفری، دانه های انگور و یا خامه تزئین کنیم.

 

* اگر آب مرغ در دسترس نداشتیم می توانیم آب خالی بریزیم اما به یاد داشته باشیم در آخر دو تکه گالینا بلانکا اضافه کنیم. ( در صورت استفاده از این محصول نمک در غذا نریزیم! )

 

** زمان پختن کاهوها بستگی به پرهای کاهو دارد. هر چه تر و تازه تر باشد زمان کمتری می برد!