اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با گردش در بازار میلیاردی ها سرتان گیج نرود!


تعداد مراکز خرید و بوتیک های رنگارنگ در پایتخت کم نیست و هر روز هم زیادتر می شوند اما بعضی از این مراکز خریدها تنها برای افراد خاص درنظر گرفته می شوند و خدمات خاص تری را هم عرضه می کنند.

هفت صبح: کت و شلوارهای 4 میلیون تومانی، مانتوهای 800 هزار تومانی، شلوار جین های 550 هزار تومانی و عینک های 1 تا 10 میلیونی اجناسی بودند که تا با چشم های خودمان آنها را از نزدیک ندیده بودیم وجودشان را باور نداشتیم در این گزارش سری زده ایم به چند بوتیک که اجناسی با قیمت های نجومی در آنها عرضه می شود

تعداد مراکز خرید و بوتیک های رنگارنگ در پایتخت کم نیست و هر روز هم زیادتر می شوند اما بعضی از این مراکز خریدها تنها برای افراد خاص درنظر گرفته می شوند و خدمات خاص تری را هم عرضه می کنند. بوتیک هایی که تنها برندهای معتبر از دنیای مد را برای مشتری های ویژه شان فراهم می کنند و پول خوبی را از این معامله به جیب می زنند.

برای اینکه با حال و هوای این بوتیک ها بیشتر آشنا شوید واز خرید اعضای باشگاه میلیاردی ها سر دربیاورید به چند مرکز خرید پرطرفدار اما ویژه سر زده و چند و چون خرید از آنها را جویا شده ایم.

در این مراکز خرید نه تنها عابربانک های پروپیمان بهترین همراهتان هستند بلکه باید خوب لباس پوشیده باشید تا از طرف فروشندگان جدی گرفته شوید تا درمورد انتخاب یک لباس ویژه و گران به کمک تان بیایند.

مرکز خرید مدرن الهیه

مدت زیادی از شروع به کار مرکز خرید مدرن الهیه نمی گذرد اما در همین زمان کم توجه خیلی از افراد را به خود جلب کرده. این مرکز خرید تنها برای خرید پوشاک قشر مرفه جامعه مناسب است و در همین زمان کوتاه مشتری های ثابت خود را جذب کرده است. جایی که سردر بیشتر بوتیک های آن هیچ تابلویی نصب نشده و تنها برندهای رنگارنگ پوشاک از پشت ویترین ها هر تازه واردی را به خود جلب می کنند. در این مرکز خرید ویترین ها بسیار خلوت هستند اما رگال ها بار سنگینی از انواع برندها را به دوش می کشند.

 شما می توانید در این مکان با برندهای معتبری از دنیای مد البته از نوع گرانقیمت آن در این مجتمع خرید رو به رو شوید. استفانو ریچی، لامبرود پارک، مونتکارلو، رد والنتینو، پرومد و... اینها همه از این دست برندها هستند. برندهایی که مثلا برای خرید یک تی شرت معمولی از آنها باید حداقل 350 هزار تومان بپردازید. یا یک کت و شلوار معمولی مردانه شان نزدیک چهار میلیون تومان برایتان آب می خورد.

اینجا مجتمع مدرن الهیه است. جایی برای به قول معروف مایه دارهایی که سرگرمی شان به رخ کشیدن مارک البسه ای است که به تن دارند. از عینکی که مثلا یک میلیون تومان خریده اند تا ساعتی چند 10 میلیونی. از مانتوی 800 هزار تومانی تا یک شلوار جین 550 هزار تومانی.

اینها تازه البسه روزمره است اگر بخواهید سرکی به لباس های رسمی بیندازید حساب و کتابشان می رود بالای چند 10 میلیون تومان. حساب و کتابی که حتما باید جزو باشگاه میلیاردی ها باشید تا بتوانید از عهده اش بربیایید.



زیلی

خیابان جردن کم کم دارد از حالت اداری و ماشین بازی سابق خارج می شود و بوتیک ها و فروشگاه های برندهای گرانقیمت یکی پس از دیگری در آن خودنمایی می کنند. یکی از این بوتیک ها لباس های مردانه را با برند زیلی عرضه می کند. لباس هایی مردانه و البته بازهم انواع گرانقیمت آن. مثلا قیمت پیراهن های این برند از 800 هزار تومان شروع می شود.

 کت و شلوار و پالتوها هم که جای خود دارد. در این فروشگاه دیزاین ویترین چندان جلب توجه نمی کند اما نباید پا روی حق گذاشت، لباس های این فروشگاه شیک و درجه یک هستند. این قدر که حتی تصور پوشیدنشان هم برای آدم خوشایند است. لباس ها در عین سادگی طرح و برش هایی دارند که با پوشیدن آنها هرکسی می تواند به خریدشان وسوسه شود.

علاوه بر پیراهن های گران می توانید چند نمونه پالتوی مردانه را نیز در کلکسیون این فروشگاه با قیمتی حدود 900 هزار تومان خریداری کنید. پالتویی که نمونه مشابه آن با قیمت های پایین تر در بازار زیاد است اما این پالتو تنها هزینه برند خود را از مشتری طلب می کند.



دبنهامز

یک برند اصیل انگلیسی که مخصوص پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه است. در حراج این فروشگاه برای خرید یک جفت کفش رسمی زنانه باید حداقل 240 هزار تومان هزینه کرد و یک کیف زنانه دستی نیز دست کم 130 هزار تومان قیمت دارد. لباس های گرم و زمستانی در حراج دبنهامز باز هم قیمت بالایی دارند و خیلی ها قادر به خرید حتی یک کاپشن در این حراج نیستند.

اگر بخواهید یک کاپشن پر مردانه را از حراج این برند خریداری کنید باید مبلغی بالای 500 هزار تومان در نظر بگیرید و برای خرید یک پلیور از این حراجی نیز خرجتان بالای 150 هزار تومان می شود. کمربندهای زنانه و مردانه شاید قیمت مناسب ترین اجناس این نمایندگی باشند. برای خرید یک نمونه از آن هم در حراج چیزی حدود 50 هزار تومان آب می خورد.

در کمال تعجب و باتوجه به قیمت های بالای این پوشاک حتی در حراج، حضور و تعداد مشتریان این بوتیک قابل توجه است. مشتری های ثابت و طرفداران دبنهامز با یک دور کوچک در فروشگاه و خرید یک دست لباس کامل حداقل دو– سه میلیون خرج می کنند.



بوتیک های اختصاصی

اما از همه این فروشگاه های رو و علنی که بگذریم دنیای پوشاک پولدارهای تهران در بوتیک های اختصاصی خودشان می گذرد. بله درست شنیدید بوتیک های اختصاصی. بوتیک هایی که بعد از پیوستن به باشگاه میلیاردی ها شما هم به آنها دعوت خواهید شد. بوتیک هایی که برای شما و در خانه تان شوی اختصاصی می گذارند و سفارش های شما را از شیر مرغ تا جان آدمیزاد فراهم می کنند. خب این خاصه درخواست ها البته خرج خودش را هم دارد. مبالغ هنگفتی که البته به نظر دوستان مرفه ارزشش را دارد.

شما در این بوتیک های اختصاصی می توانید آخرین البسه مد سال برندهای معتبر و مشهور دنیا که شامل انواع پوشاک رسمی و غیررسمی، کیف، کفش، عینک، لباس های ورزشی و انواع ساعت های مچی می شود را از نزدیک روی رگال های خاص که در منزل یا دفتر کارتان چیده می شود ببینید و امتحان کنید.

بعد مثلا برای ست لباس گوچی تان با کفشی که دارید یک کیف از پوست کروکودیل با مارک ورساچی سفارش دهید و... حتی می توانید از اجناسی که تنها به تعداد محدود از آنها در دنیا تولید شده است را در این شوهای اختصاصی ببینید و خریداری کنید. خب یک گشت در چنین بوتیکی برای شما شاید چیزی تا حدود 50 میلیون تومان خرج داشته باشد و باقی خرج ها هم که البته به سفارش های خودتان و البته برند آنها بستگی مستقیم دارد.



نظارت اتحادیه

از آنجایی که اتحادیه ها و از آن بالاتر قوانین تنها بر چیزهایی که دیده می شوند نظارت و دلالت دارند؛ منهای گزینه آخر بوتیک های اختصاصی که کسی وجود آنها را تایید نمی کند. گفتیم از مسوولین مربوط اتحادیه پوشاک درباره این ماجرا سوالاتی بپرسیم و ببینیم این اتحادیه چقدر روی چنین بوتیک هایی نظارت دارد اما متاسفانه در این بین موفق نشدیم که با کسی صحبت کنیم.

به اتحادیه که زنگ زدیم منشی الکترونیکی شما را به بخش پرسش و پاسخ هدایت می کند اما در این بخش هم باز دستگاه از شما می خواهد که پرسش خودتان را مطرح کنید و بعدا به صورت مکانیزه پاسخش را دنبال کنید که عملا به هیچ پاسخی نمی رسید. راه بعد اتصال به اپراتور است.

 خیلی سعی کردیم که بتوانیم با رییس اتحادیه در این باره گفت و گو کنیم اما در نهایت ادب تنها دست آخر اپراتور، تلفنی از ما گرفت تا در اسرع وقت با ما تماس بگیرد و... موبایل آقای رئیس هم که یا در دسترس نبود یا دست خودش نبود و...


ویدیو مرتبط :
هواستان باشد سرتان کلاه نرود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گردش 900 میلیاردی پول در بازار سیاه آموزش


نیازی به جست‌و‌جو و تلاش نیست فقط کافی است یک کاربر اینترنت باشید تا در گوشه و کنار سایت‌ها متوجه تبلیغات خوش آب و رنگ مؤسسات یا آموزشگاه‌های خصوصی شوید همه‌شان با آب و تاب تمام شیوه‌های نوین علمی‌شان را تبلیغ می‌کنند و مخاطب را خواسته یا ناخواسته به سمت سایت خود راهنمایی می‌کنند.

روزنامه ایران: نیازی به جست‌و‌جو و تلاش نیست فقط کافی است یک کاربر اینترنت باشید تا در گوشه و کنار سایت‌ها متوجه تبلیغات خوش آب و رنگ مؤسسات یا آموزشگاه‌های خصوصی شوید همه‌شان با آب و تاب تمام شیوه‌های نوین علمی‌شان را تبلیغ می‌کنند و مخاطب را خواسته یا ناخواسته به سمت سایت خود راهنمایی می‌کنند.

 همه این تبلیغات بیانگر آن است که این مؤسسه آموزشی بهترین و با سابقه‌ترین مؤسسه در کشور است و حتی آنها خود را نخستین مبتکر شیوه آموزشی در کشور عنوان می‌کنند البته وقتی نگاه کلی به این سایت‌ها داشته باشید عکس تعدادی از داوطلبان کنکور که رتبه‌های خوب دانشگاه‌ها را کسب کرده‌اند در این سایت ها ثبت شده است و با جملاتی به مخاطب القا می‌کنند که برترین‌های کنکور با این مؤسسات توانسته‌اند رتبه‌های بالا را کسب کنند.

مؤسساتی که خود را تاپ نشان می‌دهند و قول قبولی صددرصد کنکور با رتبه‌های بالا را به مخاطبان می‌دهند. وقتی یکی از آنها در سال‌های دور کارش را آغاز کرد و البته صدا و سیما و روزنامه‌ها نیز تبلیغات مختلفش را پوشش دادند فهمیدند با داشتن مؤسسه آموزشی می‌توانند درآمد میلیاردی داشته باشند به همین دلیل به فکر تأسیس مؤسسات خصوصی افتادند. خیلی از این مؤسسات تضمین کردند سد کنکور را با کلاس‌هایی که برگزار می‌کنند از بین می‌برند و حالا شاهدیم که صدها مؤسسه مجوز دار و بدون مجوز در کشور فعالیت می‌کنند.

محله یا منطقه‌ای نیست که تعدادی از کلاس‌های تقویتی، تک درس، کنکور، آزاد و خصوصی در آن وجود نداشته باشد البته هر کدام هم شیوه کار متفاوت خود را دارند، شیوه‌ای که خودشان می‌گویند آنها را متمایز‌تر از دیگری می‌کند اما وقتی با هر کدام از این مؤسسات آزاد و خصوصی تماس می‌گیرید متوجه می‌شوید فقط نوع بیان آنها متفاوت است چرا که در نهایت یک معلم سر کلاس خصوصی یا نیمه گروهی حاضر می‌شود و با همان شیوه معلمان مدارس درس را تدریس می‌کند.

البته این روزها خیلی از دانش‌آموزان هستند که طعم حضور در کلاس‌های مختلف آموزشگاه‌های خصوصی را چشیدند فرقی نمی‌کند در خانواده ثروتمندی باشند یا در خانواده متوسط یا کم درآمد. این روزها خیلی از خانواده‌ها هستند که برای بهتر شدن وضعیت علمی فرزندانشان هزینه می‌کنند یا برایشان معلم خصوصی می‌گیرند یا آنها را به مؤسسات آزاد و خصوصی می‌سپارند. قبولی صددرصد تضمینی، برگزاری دست کم ۴۰ دوره آزمون به شیوه‌ای خاص، بیشترین ساعات آموزشی، برنامه‌ریزی حتی برای تعطیلات و روزهای سال نو، مشاوره خصوصی، حضور استادان باتجربه، کلاسهای آمادگی امتحانات و تست زنی و... این فهرست می‌تواند همچنان ادامه پیدا کند. این تبلیغات در حالی در سطح جامعه پخش شده است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش به خانواده‌ها درباره فریب آموزشگاه‌های خصوصی هشدار داده‌اند و تأکید کرده‌اند: «آمار قبولی‌های این مؤسسات و آموزشگاه‌های آزاد صحت ندارد و خانواده‌ها فریب این آموزشگاه‌ها را نخورند.»

موضوعی که اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران آن را تأکید می‌کند و البته به خانواده‌ها درباره تدریس خصوصی در آموزشگاه‌ها نیز هشدار می‌دهد و می‌گوید: «اساساً تدریس خصوصی را قبول نداریم، آن را توصیه نمی‌کنیم و بشدت منع می‌کنیم. در تدریس خصوصی امکان نظارت وجود ندارد و نمی‌توان عوارض ناشی از آن را به‌طور قانونی پیگیری کرد. بسیاری از این مدرسان، دانشجو یا فارغ‌‌التحصیل رشته‌هایی دیگر هستند و در روزنامه‌ها برای تدریس آگهی می‌دهند بنابراین خانواده‌ها در این باره هشیار باشند.

 البته مسئولان آموزش و پرورش نسبت به آموزشگاه‌های غیرمجاز که تعدادشان بیشتر از آموزشگاه‌های مجاز در شهر تهران است هشدار داده‌اند. بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش در شهر تهران 845 مؤسسه آموزشی آزاد، شامل 602 آموزشگاه آزاد زبان انگلیسی و 243 آموزشگاه علمی در شهر تهران فعالیت می‌کنند. درحال حاضر 845 آموزشگاه آزاد مجوزدار و 950 آموزشگاه آزاد غیرمجاز در سطح شهر تهران مشغول به فعالیت هستند، بر این اساس سال گذشته 80پرونده مربوط به آموزشگاه‌های غیرمجاز به مراجع قضایی ارسال شده است. از این تعداد حدود 32 آموزشگاه غیرمجاز پلمب و حدود 17 مورد تمکین کردند و مراحل آخر اخذ پروانه را می‌گذرانند.

آموزشگاه‌های خصوصی شناسنامه‌دار می‌شوند


 آموزش خارج از چرخه مدارس در سال‌های اخیر همواره مورد بحث و تبادل نظر بوده است و تعداد زیادی از خانواده‌ها و دانش‌آموزان به آموزش‌هایی که در مدرسه ارائه می‌شود، بسنده نمی‌کنند و خود را نیازمند آموزش‌های تکمیلی می‌بینند. مجتبی زینی‌وند مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در این باره می‌گوید: «5 هزار و 204 آموزشگاه علمی آزاد در کشور در بحث کلاس‌های تقویتی فعالیت می‌کنند همچنین حدود 400 هزار دانش‌آموز در این کلاس‌ها حضور دارند و بالاترین رقم شهریه این کلاس‌ها هم طبق مصوبه وزارت آموزش و پرورش 7هزار تومان است که سالانه بر اساساس برآوردهای آموزش و پرورش گردش مالی این مؤسسات 900میلیارد تومان است.»

وی درباره نظارت بر آموزشگاه‌های خصوصی اظهار می‌کند: «امسال به طور جدی بحث نظارت بر آموزشگاه‌های خصوصی را پیگیری می‌کنیم. البته از سال گذشته اقدام به شناسنامه دار کردن آموزشگاه‌های خصوصی کرده‌ایم و اداره کل آموزش و پرورش در سال گذشته مؤسسات علمی آموزشی آزاد را ساماندهی کرده است و به ازای هر 20 آموزشگاه یک کارشناس بر فعالیت این مؤسسات نظارت می‌کند و این کارشناسان موظفند در ماه، 2 بار از این آموزشگاه‌ها بازدید کرده و مسائل آموزشی و مالی این مؤسسات را مورد بررسی قرار دهند.

 مؤسسات آموزشی آزاد از لحاظ شهریه، محتوا، دوره تحصیلی و نیروی انسانی طبقه‌‌بندی شده‌اند و شدت نظارت بر این مؤسسات از تذکر شفاهی، کتبی تا انحلال کامل در نظر گرفته شده است.» وی درباره پلمب برخی از مؤسسات خصوصی می‌گوید: «مکاتباتی با اداره اماکن درباره برخی از مؤسسات آموزشی داشته‌ایم و متأسفانه برخی از این مؤسسات از سوی اداره اماکن پلمب نشده‌اند انتظار ما این است زمانی که اداره کل آموزش و پرورش با اماکن درباره تخطی‌های یک مؤسسه آموزشی نامه‌نگاری می‌کند این اداره سریع جلوی فعالیت این مؤسسه را بگیرد در صورتی که پروسه پلمب آموزشگاه‌های آزاد غیرمجاز طولانی است و 7 ماه طول می‌کشد البته به شرط اینکه مستمراً یک کارشناس این موضوع را پیگیری کند؛ این درحالی است که افراد براحتی طی 24 ساعت شرکتی را ثبت می‌کنند و بعد بدون آنکه مجوز آموزش و پرورش را دریافت کنند اقدام به تشکیل کلاس‌های آموزشی می‌کنند.»

گردش مالی میلیاردی آموزشگاه‌ها

150 میلیون نفر ساعت دانش‌آموز تهرانی در سال از خدمات مؤسسات آموزشی آزاد استفاده می‌کنند. گردش مالی در این مؤسسات اعم از رسمی و غیررسمی در تهران 500 میلیارد تومان برآورد می‌شود. موضوع این است که آیا وجود آموزشگاه‌های خصوصی و آزاد که در آنها همه درس‌های دبیرستان در قالب‌های مختلفی تدریس و ارائه می‌شود ممکن است به تنبل شدن سیستم آموزش رسمی منجر شود و معلمان و دانش‌آموزان ناخودآگاه حس کنند، بی‌شک ضرورتی هست تا بخشی از بار آموزشی مدارس به عهده این مراکز گذاشته شود.

 تا آنجا که بسیاری از دانش‌آموزان با وضع مالی نه چندان مناسب خانواده حاضرند شهریه‌های چندصدهزارتومانی یا میلیونی را برای شرکت در این کلاس‌ها بپردازند. دکتر نادر جهان‌آرا کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به این موارد می‌گوید: «موضوع به‌روزشدن نظام آموزش و پرورش و تطبیق آن با نیازهای امروزی، از اهمیت خاصی برخوردار است و وقتی که دانش‌آموز از نظام آموزشی حاکم بر مدارس، نیازهای خود را تأمین نکند، باید به شکلی عقب‌ماندگی ناشی از کمبودهای آموزش و پرورش را جبران کند و تنها راه‌حلی که در جامعه ما به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود این راه است.

 اما در اصل نمی‌توان گفت ضعف در سیستم آموزشی منجر به این امر می‌شود زیرا هیچ داده‌ای مبنی بر اینکه این کلاس‌ها و روند آموزش خارج از چارچوب مدرسه بتواند منجر به پیشرفت درسی و کسب نمره بهتر در امتحان شود وجود ندارد و از آنجا که این آموزش‌ها خارج از محدوده مدرسه و آنچه خواست نظام آموزشی کشور و معلمان است، صورت می‌گیرد همیشه با استانداردهای آموزشی و انتظارات معلمان فاصله دارد.»

وی می‌گوید: «این آموزش‌ها تثبیت‌کننده مدارس هستند در حالی که به نظرم کلاس‌های تست کنکور لزومی ندارد که در جامعه برگزار شود و در کنار کلاس‌های گروهی شاید برای خیلی‌ها تأثیر‌گذار باشد، با این حال شاید ۸۰ تا ۹۰ درصد کتاب‌های آموزشی که در این کلاس‌ها ارائه می‌شود ضرورتی نداشته باشند، شاید تغییری که با حذف کلاس‌های کنکور رخ می‌دهد کمتر از 5  تا ۱۰ درصد است اما عوارض و مشکلات ناشی از این رشد بی‌رویه کلاس‌های کنکور نظیر مشکلات اقتصادی برای خانواده‌ها، مشکلات اجتماعی، مشکلات استرس و روحی و روانی و ده‌ها عوارض دیگر بسیار بیشتر از تأثیر آن است. قطعاً زمانی که اصل و فرع را اشتباه تشخیص دهیم خود به خود اصل کلاس‌های آموزشی با مشکل مواجه می‌شوند و افراد تصور می‌کنند اگر به این کلاس‌ها بروند اتفاق چشمگیری خواهد افتاد.»

 وی درباره مشکلات آموزشگاه‌های خصوصی به خانواده‌ها هشدار می‌دهد و می‌گوید: «در مدارس دانش‌آموزان همسن و سال هستند اما در آموزشگاه‌ها این اتفاق نمی‌افتد و ممکن است افراد گروه دوستی غیر همسن و سال خود را داشته باشند و البته دانش‌آموزان با دوگانگی رفتار معلمان مواجه شوند و البته با تفکیک جنسیتی هم مواجه نیستند و همین آثار سوء بر دانش‌آموز دارد. خانواده‌ها باید درباره موضوعات مختلف این چنینی با فرزندان خود صحبت کنند.»