اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با «کرسی» رضا رفیع گرم شوید


نشست خبری برنامه «کرسی» با حضور اسرافیل علمداری مدیر تامین و تولید برنامه‌های شبکه شما، امیر قمیشی تهیه کننده و رضا رفیع مجری برنامه در سالن اجتماعات شبکه شما برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم: نشست خبری برنامه «کرسی» با حضور اسرافیل علمداری مدیر تامین و تولید برنامه‌های شبکه شما، امیر قمیشی تهیه کننده و رضا رفیع مجری برنامه در سالن اجتماعات شبکه شما برگزار شد. 

با «کرسی» رضا رفیع گرم شوید

علمداری در این نشست که به صورت نمادی از کرسی‌های قدیم برگزار شده بود گفت: شبکه شما به عنوان شبکه ملی اقوام و آئینه تمام نمای استانها و اقوام ایرانی است که سعی می‌کنیم برنامه‌هایی که در استانهای مختلف تولید می‌شود را در این شبکه نشان دهیم. 

وی افزود: تلاش ما این است که تولیدات شبکه شما باعث پیوند افراد مختلف بشود و برنامه‌های آینده این شبکه با همین رویکرد تولید و پخش می‌شود.

حضور شاعران و ادیبان سراسر کشور در برنامه «کرسی»

امیر قمیشی تهیه کننده برنامه کرسی گفت: ضبط برنامه کرسی به پایان رسیده است و برنامه تولیدی شبکه شما است که از حدود 5 ماه گذشته از سوی مدیران این شبکه سفارش شده و همزمان با فصل زمستان و با هدف ترغیب مخاطبان به خرید، احیای شب‌نشینی‌های اسلامی با تاکید بر قومیت‌ها و سنت‌های مختلف و با اجرای رضا رفیع این برنامه تولید شده است. 

وی با بیان اینکه چارچوب برنامه کرسی به سوی ادبیات پارسی و طنز فاخر قرار دادیم افزود: سعی ما این بود که برنامه کرسی به قندپهلو نزدیک نشود و با توجه به اینکه شبکه شما شبکه ملی استان‌های رسانه ملی است با تاکید بر لهجه‌ها و آداب و رسوم و سنن‌های مختلف در تلاش بودیم که این برنامه با محوریت ادبیات و طنز فاخر متمایز باشد.

تهیه کننده کرسی اضافه کرد: میهمانان این برنامه شامل شاعران و ادبیان سراسر کشور بودند که این برنامه به صورت آزاد و شوخی‌های دوستانه و مرتبط با آداب و رسوم همان استان ضبط و پخش شده است. 

قمیشی تصریح کرد: «کرسی‌نشینی» بخش اصلی این برنامه بوده و بخش‌های دیگری با عناوین کرسی‌گران، کرسی‌واره، کرسی‌نشین و کرسی‌خطابه در برنامه قرار داشته‌اند و رویکرد شبکه شما از آن استفاده کردیم. 

وی اظهار کرد: برنامه کرسی نمایشی از آئین‌ها، مراسم‌ها و جشن‌های اقصی‌نقاط اسلامی بوده و تهرانیزه نیست. 

تهیه کننده کرسی با اشاره به اینکه این برنامه از عنصر رقابت خالی بوده است، گفت: آغاز این برنامه از یک هفته پیش از شب یلدا آغاز و تا ماه آینده ادامه دارد. کرسی مروج دورهم‌نشینی‌های خانواده‌ها بوده که در 40 قسمت 50 دقیقه‌ای به صورت شبانه ساعت 21 از شبکه شما پخش می‌شود. 

بازآفرینی و توجه به سبک زندگی ایرانی - اسلامی در کرسی

رضا رفیع سردبیر و مجری برنامه کرسی در این نشست گفت: این برنامه در راستای بازآفرینی و یادآوری بخشی از سبک زندگی ایرانی‌ها تولید و پخش می‌شود. 

وی با بیان اینکه در عرصه پیشرفت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در جامعه امروز برنامه کرسی بهانه‌ای است برای دور هم بودن خانواده‌ها و نماد یک دوره هم‌نشینی‌ استانی بوده است. 

رفیع با بیان اینکه در بسیاری از شهرها و استانها کرسی را نمی‌شناسند، گفت: تلاش ما این بود که توجه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی در دو مقوله توجه و بازآفرینی به سنت‌های گذشته و نیز نزدیکتر شدن سبک زندگی گذشته و امروز و تلفیق آن دو با یکدیگر این برنامه در قالبی طنز این مفاهیم را به جامعه منتقل کند. 

مجری برنامه کرسی اضافه کرد: تاکید این برنامه پیشتازی رسانه ملی در استفاده درست از وسایل ارتباطات جمعی و آموزش در استفاده از این وسایل می‌باشد. 

وی اضافه کرد: در دوران گذشته در این محافل گلستان و بوستان سعدی تدریس می‌شده است که اما امروزه اینگونه کتابها به فراموشی سپرده شده و ما تلاش کردیم در برنامه کرسی یادآور شاعرانی همچون سعدی و حافظ باشیم که با توجه به آنها می‌توانیم مقابل تهاجم فرهنگی عصر جدید ایستادگی کنیم و در زمینه تولید فرهنگی سخن بگوییم. 

رفیع افزود: برنامه کرسی در جهت افزایش صمیمیت خانواده‌ها با یکدیگر تولید و پخش شده است. 


ویدیو مرتبط :
بچه محله امام رضا(ع)- رضا رفیع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اخبار رضا رفیع از قیمت شیشه و کراک


رضا رفیع، طنزپرداز در برنامه اخیر "پا توی کفش اخبار" دیروز به احترام خیام و با تناسب به برخی از مسایل موجود در جامعه، برنامه اش را با یک رباعی شروع کرد.

رضا رفیع، طنزپرداز در برنامه اخیر "پا توی کفش اخبار" دیروز به احترام خیام و با تناسب به برخی از مسایل موجود در جامعه، برنامه اش را با یک رباعی شروع کرد: «در میوه فروشی محل رفتم دوش/دیدم دو هزار میوه گویا و خموش/این میوه به آن میوه همی کرد خروش/کو میوه بَر و میوه خَر و میوه فروش.»



وی در این برنامه همچنین برای مظنه بینندگان در مورد قیمت شیشه، خبر از ارزانی شیشه از کیلویی 180 میلیون تومان به کیلویی 6 یا 8 میلیون تومان و در برخی مناطق 4 میلیون تومان خبر داد و گفت: برخی از شهروندان با شنیدن این خبر برای خریدن شیشه جهت شیشه‌های شکسته در و پنجره خانه شان به شیشه بری‌های شهر مراجعه کردند، اما در نهایت فهمیدند که منظور از شیشه، ماده مخدر است!

منبع : خبرگزاری برنا