اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با نوشیدن «قهوه» بیشتر عمر کنید


پژوهشگران آمریکایی می گویند کسانی که سه تا پنج فنجان قهوه در روز می نوشند، احتمالا در برابر مرگ زودرس ناشی از بیماری های قلبی، دیابت، پارکینسون و نیز خودکشی مصونیت پیدا می کنند.

جام نیوز: پژوهشگران آمریکایی می گویند کسانی که سه تا پنج فنجان قهوه در روز می نوشند، احتمالا در برابر مرگ زودرس ناشی از بیماری های قلبی، دیابت، پارکینسون و نیز خودکشی مصونیت پیدا می کنند.

نتایج مطالعاتی که پژوهشگران مدرسه بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد انجام داده اند، حاکی است قهوه دارای کافئین یا بدون کافئین، هر دو منافعی دارند.

آنها کسانی را که قهوه نمی نوشند یا کمتر از دو فنجان در روز می نوشند با کسانی که گفته اند مقدار "معتدلی" قهوه یا بیش از پنج فنجان می نوشند، مقایسه کردند.

این پژوهش دلیل چنین تاثیری را مشخص نکرده است، اما ارتباطی را با پژوهش‌های قبلی نشان داد و موجب شد دانشمندان به تحقیقات بیشتر ابراز علاقه کنند.

یک پژوهشگر ارشد گفت: "ترکیبات بیواکتیو در قهوه مقاومت انسولین و تورم سیستماتیک را کاهش می دهد. این موضوع می تواند برخی یافته ها را توضیح دهد. با این حال، برای تحقیق درباره مکانیسم های بیولوژیک که موجب چنین تاثیراتی می شود به مطالعات بیشتر نیاز است."

در این تحقیق، تأثیر حفاظت کننده ای در برابر سرطان پیدا نشد. برخی پژوهش های گذشته به ارتباط بین مصرف قهوه و کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها اشاره کرده است.

پژوهشگران همچنین به عوامل دیگری مانند سیگار کشیدن، ورزش، مصرف الکل و رژیم غذایی پرداختند.

با این حال، کارشناسان هشدار دادند قهوه ممکن است برای همه خوب نباشد.

یکی از پژوهشگران گفت: مصرف منظم قهوه می تواند شامل بخشی از یک رژیم غذایی متوازن و سالم باشد.

او همچنین گفت زنان باردار و کودکان باید در مورد مصرف زیاد کافئین از قهوه با نوشیدنی دیگر احتیاط کنند.


ویدیو مرتبط :
خواص نوشیدن قهوه - فنجونت مرجع قهوه و نوشیدنی های گرم و سرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قهوه، راز طول عمر



 

 

قهوه

 

 

تحقیقات نشان می‌دهد كه نوشیدن یك فنجان قهوه در روز، انرژی فوق‌العاده‌ای را برای بالا بردن سطح سلامت بدن فراهم می‌سازد.

 

این نوشیدنی با برطرف كردن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، طول عمر افراد را افزایش می‌دهد.

 

محققان دانشگاه آتن با انجام این پژوهش دریافته‌اند كه نوشیدن یك فنجان قهوه داغ در روز، میزان انعطاف پذیری و كشسانی سرخرگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد كه این امر می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی را برطرف سازد.

 

این محققان پژوهش اخیر را بر اساس تجزیه و تحلیل روی 485 فرد مبتلا به فشار خون بالا انجام داده‌اند.

 

شركت كنندگان در این پژوهش بین 65 تا 100 سال سن داشتند و مدت طولانی ساكن جزیره ایكاریا در یونان بوده‌اند.

 

گفتنی است، این جزیره به عنوان «سرزمین طول عمر» شناخته شده و یك سوم از ساكنان آن به سن 90 سالگی می‌رسند.

 

محققان پیش از این در مورد تاثیر قهوه بر سلامت قلب تردید داشته‌اند و برخی از آنها حتی تصور می‌كردند كه قهوه فشار خون را تشدید می‌كند، اما پژوهش جدید تاكید كرد محتویات قهوه شامل كافئین و آنتی اكسیدان‌ها، عملكرد عروق را بهبود می‌بخشند و برای قلب مفید هستند.