اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با نزدیك ‌شدن فصل پاییز؛مصرف گاز كشور بالا رفت



 

 

با نزدیك ‌شدن فصل پاییز؛مصرف گاز كشور بالا رفت

 

 

هفته گذشته (۲۰ تا ۲۶ شهریور ماه) با مصرف دو هزار و ۵۵۵ میلیون متر مكعب گاز سپری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میانگین مصرف روزانه گاز كشور طی این مدت ۳۶۵ میلیون مترمكعب بوده كه این رقم نسبت به هفته ی قبل حدود دو و نسبت به سال قبل نزدیك به هشت درصد افزایش داشته است.

۱۱ درصد افزایش مصرف بخش خانگی نسبت به سال قبل

بخش خانگی نیز دراین دوره ۹۰۱ میلیون مترمكعب مصرف داشته كه نسبت به هفته ی قبل حدود ۲.۵ درصد و نسبت به سال قبل بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است.

میانگین مصرف روزانه ی این بخش حدود ۱۲۹ میلیون مترمكعب بوده و به ترتیب روزهای ۲۳ و ۲۵ با مصارف ۱۳۶ و ۱۱۸ میلیون مترمكعب پرمصرف و كم مصرف ترین روزهای بخش خانگی در هفته ی گذشته بوده اند.

۶ درصد افزایش مصرف بخش نیروگاهی نسبت به سال قبل

اما طی آخرین هفته های تابستان، پس از مدت ها مصرف گاز بخش نیروگاهی هم افزایش یافته و در حالی كه هفته ی گذشته مصرف این بخش رشد نسبتا خوبی داشت، این هفته هم این مصرف افزایش داشته و به رقم هزار و ۶۵۴ میلیون مترمكعب رسیده است.

میانگین مصرف روزانه ی این بخش حدود ۲۳۶.۵ میلیون مترمكعب بوده و مصرف این بخش نسبت به هفته ی گذشته حدود ۱.۵ و نسبت به سال قبل حدود شش درصد افزایش داشته است.

همچنین روزهای ۲۵ و ۲۰ شهریورماه به ترتیب با مصارف ۲۴۹ و ۲۲۱ میلیون مترمكعب پرمصرف و كم مصرف ترین روزها در بخش نیروگاهی محسوب می شوند..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
تصاویر رویایی و بسیار قشنگ از فصل پاییز+آهنگ فصل پاییز*

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان خشکی لب ها در فصل پاییز و زمستان



 

خشکی لبها

 

یکی از مشکلات شایع به خصوص در فصل پاییز و زمستان خشک شدن مداوم لب ها و ترک خوردگی آنهاست. زیرا لب ها فاقد غدد چربی بوده و به خشکی محیط خارج بسیار حساس هستند و به آسانی ترک می خورند. لب های ترک خورده علل مختلفی دارد و می تواند در هر فصلی اتفاق بیافتد.

 

رعایت نکات زیر می تواند به جلوگیری از ایجاد لب های ترک خورده کمک کند:

 

یکی از کارهایی که بیشتر مردم برای مقابله با خشکی لب ها انجام می دهند خیس کردن لب ها با آب دهان است. این کار نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب تشدید آن می شود. به جای لیس زدن از یک پماد یا رژ لب ویتامینه استفاده کنید.

 

خشکی لبها

 

در زمستان به خصوص در روزهایی که باد زیاد می وزد با یک شال یا ماسک لب هایتان را بپوشانید.از پمادهای لب دارای ضد آفتاب استفاده کنید، چون آفتاب می تواند سبب ایجاد ترک در لب های شما شود و یا اینکه آن را بدتر کند.

 

یک کپسول ویتامین E را باز کنید و آن را روی لب هایتان بمالید و اضافی آن را با انگشتتان پاک کنید.

 

خشکی لبها

 

یکی از علل خشکی لب ها، استرس و خستگی است که می توان با استراحت کافی و استفاده از ویتامین های B,E,C کمی از مشکلات لب ها را رفع کرد. برای آنکه لب هایتان را مرطوب نگه دارید باید از محصولات با پایه وازلین یا موم زنبور عسل و یا پماد ساده وازلین استفاده کنید. از محصولات خوش طعم اجتناب کنید زیرا موجب می شوند شما دائما در تلاش برای لیسیدن لب هایتان باشید.