اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با مانکن ها در فرودگاه برخورد می شود


باید با مانکن های بدحجاب در فرودگاهها برخورد شود و قانون در مورد این افراد اجرایی شود.

خبرگزاری مهر:  فرمانده نیروی انتظامی گفت: باید با مانکن های بدحجاب در فرودگاهها برخورد شود و قانون در مورد این افراد اجرایی شود.

سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز سه شنبه در نشست فرماندگان پلیس پیشگیری کشور اظهار داشت: این پلیس بزرگترین ساختار نیروی انتظامی است و وسیع ترین و متنوع ترین خدمات را به مردم ارائه می کند.

علاوه بر اقدامات انتظامی که در کلانتری ها به عنوان نماینده نیروی انتظامی انجام می شود در طول زمان خدمات بیشتری همانند خدمات پلیس فرودگاه ، راه آهن ، انتظامی سازمانها  و به زودی پلیس افتخاری نیز زیر مجموعه پیشگیری اضافه خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون 150 هزار نیرو در پلیس پیشگیری فعالند که این پلیس محل تماس ما با مردم است. تمامی افرادی که پلیس پیشگیری با آنها سرو کار دارند مجرین و متهمان نیستند و این پلیس دهها وظیفه خدماتی به مردم ارائه می کند.
 
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تغییر اسم کلانتری ها به پاسگاهها و سپس تغییر آن به کلانتری تاکید کرد: کلانتری نقشی تربیتی دارد در حالی که پاسگاه محل برخورد با مجرمان است.

  با راه اندازی مراکز مشاوره در کلانتری ها 23 درصد پرونده ها  به صلح و سازش ختم شد و از ارجاع آن به دستگاه قضایی جلوگیری شد. باید قدرت اثربخشی پلیس پیشگیری از وقوع جرم افزایش یابد.

 
احمدی مقدم ادامه داد: اثربخشی اجتماعی تنها محروم کردن مجرمان و گشت نیست و علاوه بر اینکه گشت ها باید به موقع برای ناامن کردن فضا برای مجرمان وجود داشته باشد باید اقدامات اجتماعی نیز انجام شود.  پیشگیری اجتماعی بر انتظامی تقدم دارد اما اقتدار با ارشادگری هیچ منافاتی ندارد.
 
وی  با اعلام اینکه نزاع در چند سال اخیر افزایش داشته است تاکید کرد: افزایش نزاع تابع تورم، شرایط جوی و خشکسالی و در برخی از مناطق  به علت مشکلات فرهنگی و کاهش آستانه تحمل افزایش یافته است که پیامد این امر بالا رفتن نرخ قتل در کشور است.
 
فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کشور به شدت در حال رشد و جابجایی سکونت است گفت: به عنوان مثال چندی قبل افراد مدعی بودند که نیازی به فرودگاه امام نیست اما هم اکنون این فرودگاه  20  درصد بیشتر از ظرفیتش در حال خدمات رسانی و ترکیدن است .

5 سال پیش آمایش دقیقی در نیروی انتظامی انجام شد اما هم اکنون این آمایش به دلیل افزایش شهرها در برخی موارد قابل اعتنا نیست.

 
فرمانده نیروی انتظامی از بازآمایش انتظامی خبر داد و افزود: بازآمایش به زودی در کشور اجرایی می شود و شاهد افزایش کلانتری ها خواهیم بود. هم اکنون 71 درصد ظرفیت در کلانتری ها نیرو داریم و اگر بخواهیم بر اساس برنامه پنجم توسعه فعالیت کنیم یکصد هزار نیرو کم داریم.
 
وی به تفکیک فعالیت پلیس 110 از کلانتری ها اشاره و تصریح کرد: این طرح به صورت پایلوت در تهران به اجرا در آمد و تا پایان سال در تمامی کشور اجرایی می شود. همچنین پلیس افتخاری نیز مراحل آخر خود را طی می کند و به زودی اجرایی می شود. این پلیس همانند شرکت های خدمات انتظامی در مناسبت ها و مراسم های مختلف به پلیس کمک می کند.

وی خواستار الگو گیری پلیس های سایر استانها از پلیس مترو،  فرودگاه و راه آهن تهران شد و تاکید کرد: باید در فرودگاهها با مانکن های بدحجاب برخورد شود و انتظار داریم قانون در این مورد به اجرا در آید. همچنین تا پایان سال 91 باید موارد تخلفات کارکنان به صفر برسد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه وضعیت کلانتری ها بهبود چشمگیری یافته است گفت: اقدامات در کلانتری ها باید باورپذیر باشد و در گذشته افراد برای اصلاح این مکان ها ناامید بودند اما خوشبختانه امروز کلانتری ها چهره خوبی به خود گرفته اند ضمن اینکه باید توجه بیشتری به مکانیزه کردن امور داشته باشیم.
 
احمدی مقدم با اعلام اینکه آئین نامه دادسری کیفری ابلاغ الکترونیکی را به رسمیت شناخته است افزود: نامه رسانی در شان نیروی انتظامی نیست و پلیس وظایف واجب تری در این رابطه دارد.
 
وی در پایان ا ز اجرای طرح پایلوت مدیریت کیفیت در کلانتری ها خبر داد و افزود:  طرح مدیریت کیفیت در کلانتری ها به زودی اجرایی می شود.     


ویدیو مرتبط :
دستگیری ساسی مانکن در فرودگاه تورنتو کانادا !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد در پی برخورد سخیف در فرودگاه برزیل باید به تهران بازمی‌گشت



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص حواشی سفر احمدی نژاد به برزیل گفت: رئیس جمهور باید از همان ابتدا که وارد فرودگاه برزیل شده و متوجه شد که شأن ریاست جمهوری و جمهوری اسلامی ایران رعایت نمی شود، سفر را ادامه نمی داد و باز می گشت.

عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره سفر رئیس جمهور کشورمان به برزیل و حاشیه های این سفر که عدم استقبال مناسب از رئیس جمهور در بدو ورود و همچنین نپذیرفتن درخواست دیدار رئیس جمهور با همتای برزیلی خود، گفت:البته ما در جریان جزئیات سفر رئیس جمهور نبوده ایم اما اخبار رسیده حاکی از آن است که برخوردی که با رئیس جمهور شده بسیار سخیف بوده است.

وی با اشاره به اینکه این برخورد در حد و شأن رئیس جمهور ایران نبوده است، بیان کرد : باید در اینگونه سفرها تجدید نظر داشته باشیم.

حیدر پور با اشاره به انجام نشدن استقبال درخور شأن رئیس جمهور در فرودگاه برزیل و با تأکید بر اینکه رئیس جمهور نباید اجازه دهد که به حیثیت جمهوری اسلامی ایران آسیب وارد شود، افزود: ایشان باید از همان ابتدا که وارد فرودگاه شده و متوجه شد که شأن ریاست جمهوری و جمهوری اسلامی ایران رعایت نمی شود، سفر را ادامه نمی داد و باز می گشت.

گفتنی است در جریان سفر سال 89 رئیس جمهور برزیل به ایران که در جریان شرکت وی در اجلاس گروه 15 انجام گرفت با استقبال وزیر امور خارجه وارد تهران شد و در ادامه مورد استقبال رسمی احمدی نژاد قرار گرفته بود.

بررسی اعدام اتباع ایرانی در عربستان به جلسات بعدی کمیسیون موکول شد

حیدر پور همچنین درباره جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز گفت: دیروز به دلیل اینکه علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در سفر خارج از کشور به سر می برد ، عراقچی معاون وزیر خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یافت.

وی افزود: در این جلسه عراقچی راجع به مواردی که حول و حوش سفر مسکو ، بغداد و استانبول بود، توضیحاتی را ارائه کرد و نمایندگان در جریان امور مربوط به مذاکرات ایران و 1+5 قرار گرفتند.

حیدرپور تأکید کرد: در این جلسه در خصوص اعدام اتباع ایرانی در عربستان و دیدار وزیر خارجه ایران و انگلیس موضوعی مطرح نشد و قرار است در جلسات آتی کمیسیون و پس از بازگشت وزیر امور خارجه از سفر از ایشان دعوت شده و در این باره صحبت کنیم..../مهر