اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با دستور پوتین؛ توافق تجارت آزاد میان روسیه و اوکراین به حالت تعلیق درآمد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهور روسیه با صدور دستوری توافق تجارت آزاد با اوکراین به استثناء صادرات گاز مسکو به این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه امروز با صدور دستوری توافق تجارت آزاد با اوکراین را به حالت تعلیق درآورد.

در دستور صادره توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه آمده است: توافق تجارت آزاد میان روسیه و اوکراین از ابتدای ژانویه سال ۲۰۱۶ به حالت تعلیق در می آید.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، صادرات گاز روسیه به اوکراین از شمول تعلیق توافق تجارت آزاد میان روسیه و اوکراین خارج می باشد.

توافق تجارت آزاد میان مسکو و کی یف که در اکتبر سال ۲۰۱۱ به امضاء طرفین رسیده بود، در واکنش به همراهی اوکراین در اجرای تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه به حالت تعلیق درآمده است.

شایان ذکر است از زمان همه پرسی الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، تنش ها میان اوکراین و روسیه افزایش یافته است. در این میان آمریکا، اروپا و برخی از کشورها برای مقابله با روسیه و به بهانه حمایت از اوکراین تحریم هایی را علیه مسکو به اجرا در آورده اند؛ اقدامی که با تمهیدات تلاقی جویانه مسکو مواجه شده است.

 

اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
رزمایش ارتش روسیه در نزدیکی مرز اوکراین با حضور پوتین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه تجارت آزاد با اوکراین را تعلیق کرد


دولت روسیه اعلام کرد هرگونه معامله در بازار آزاد با کشور اوکراین از سال ۲۰۱۶ ممنوع است.

خبرگزاری مهر: دولت روسیه اعلام کرد هرگونه معامله در بازار آزاد با کشور اوکراین از سال ۲۰۱۶ ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی دستوری به شرکت های اقتصادی این کشور هرگونه تجارت و معامله در بازار آزاد روسیه با طرفهای اوکراینی را ممنوع اعلام کرد.

بر اساس بیانیه ای که در سایت دولت روسیه منتشر شد، این قانون از اول ژانویه سال جدیدی لازم الاجرا خواهد بود.

منطقه آزاد تجاری در اکتبر سال ۲۰۱۱ بین کشورهای مستقل اتحادیه جماهیر شوروی سابق ایجاد شد و تنها کشورهای حوزه بالکان و گرجستان از این بازار مستثنی بودند. این منطقه آزاد تجاری در زمان نخست وزیر پوتین ایجاد شد و به اتحادیه اوراسیا مشهور شده است.

تنش های چند ماه اخیر بین مسکو و کی یف به خاطر اتهام زنی دولت اوکراین مبنی بر حمایت روسیه از جدایی طلبان شرق اوکراین بوده است. آمریکا و کشورهای اروپایی به خاطر این مسئله یک سری تحریم های اقتصادی علیه روسیه اعمال کرده اند.