اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با حمایت مامان‌، نمی‌توان فیلمساز شد!


کیومرث پوراحمد گفت: كارگردان چه كار اولی باشد چه چند اثر سینمایی در كارنامه هنری خود به ثبت رسانده باشد عملكردش در كارگردانی در آثارش هویدا می‌شود.

گفت: با حمایت مامان جون و بابا جون نمی‌توان، فیلمساز شد و اگر این كاره باشی و از اول گام‌های خود را محكم برداری، از فیلم اول تا آخرت نشان می‌دهد كه كارگردان خوب و ماندگاری هستی.

کیومرث پوراحمد تندیس خوشامد را به بهرام توكلی اهدا کرد و گفت: بسیاری از علاقه‌مندان به كارگردانی با هزینه شخصی و خانوادگی اثری را كارگردانی می‌كنند اما به دلیل مستعد نبودن در این عرصه ماندگار نمی‌شوند، كارگردان چه كار اولی باشد چه چند اثر سینمایی در كارنامه هنری خود به ثبت رسانده باشد عملكردش در كارگردانی در آثارش هویدا می‌شود و بهرام توكلی از جمله كارگردانانی است كه این ویژگی را دارد.

توكلی نیز پس از دریافت جایزه خود را از دستان پوراحمد گفت: متشكرم و امیدوارم لیاقت این تشویق را از سوی كانون كارگردانان سینمای ایران داشته باشم.

منبع: برنا





ویدیو مرتبط :
تحلیل تکنیکال - چگونه می توان تجارت را براساس سطوح حمایت و مقاومت انجام داد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ولایتی: پس از توافق هسته ای، با توان بیشتری از دوستانمان در منطقه حمایت می کنیم



اخبار,اخبار سیاسی,توافق هسته ای

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی تا کید کرد: ایران از محور مقاومت حمایت خواهد کرد.

علی اکبر ولایتی در مراسم افتتاحیه شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و پس از سخنان رییس جمهور در سخنانی با تاکید بر تقویت محور مقاومت درمنطقه علیرغم توطیه برخی کشورها گفت: جمهوری اسلامی ایران از این جریان حمایت خواهد کرد و البته با توافق هسته ای توان بیشتری برای همراهی و پشتیبانی از دوستان خود در منطقه را خواهد داشت.

 

ضمن آن که بسیاری از كشورهای جهان و همه غرب و برخی کشورهای مرتجع منطقه یكپارچه گرد هم آمدند كه مثلا رژیم سوریه را عوض كنند ولی نتوانستند كاری از پیش ببرند. چه رسد به امروز كه تحقق بشارت الهی را می بینیم و دیگر از آن یكپارچگی حتی ظاهری هم خبری نیست.

 

پس گرچه ممكن است با چالش های بیشتری مواجه باشیم اما شرایط جبهه مقاومت بسیار بهترو مستحكم تر از گذشته است.

ولایتی در ادامه به برخی از مهمترین دلایل شرایط ناگوار منطقه اشاره کرد و گفت: بحران های منطقه خاورمیانه بر خلاف ادعای برخی طرف ها به هیچ وجه ماهیت مذهبی و طایفه ای ندارد، هرچند که هرگز در صدد نیستیم منكر وجود نارسایی ها در روابط بین الاسلامی گردیم ویا بگوییم كه هیچ اختلافی وجود نداشته و یا ندارد.

 

بلكه منظور این است كه این نارسایی ها و یا خلاءهای موجود موجبات اصلی بحران را فراهم نیاورده که در این صورت باید در کشورهایی مانند لیبی، تونس و مصر كه اختلافات مذهبی قابل توجهی وجود ندارد بحران و درگیری وجود نداشته باشد اما همچون دیگر کشورهای منطقه گرفتار مشکلات جدی هستند.

 

بنابراین ریشه مسائل منطقه و سوء استفاده از برخی اختلافات مذهبی در توطیه دشمنان اسلام است که چهره خشنی از اسلام برای دستیابی به اهداف و اغراض شوم خود را با تصعیف کشورهای اسلامی ایجاد نموده اند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک محمع تشخیص مصلحت نظام به یکی دیگراز دلایل بحران منطقه هم اشاره کرد و گفت: منطقه خاورمیانه سالهاست كه از یك بحران مزمن و ریشه ای یعنی عدم وجود الگوی بومی مردم سالاری رنج می برد.

 

در نتیجه حكومت های توتالیتر با عناوین مختلف پادشاهی و یا جمهوری با وابستگی های مختلف بر مردم منطقه مسلط بوده اند و  نه تنها مراحل رشد  توسعه سیاسی طی نشده ، بلكه زیر ساخت لازم برای ان، یعنی رشد و توسعه اجتماعی نیز حاصل نگردیده است.

 

در این میان جمهوری اسلامی ایران الگوی بی نظیر مردم سالاری دینی و ترکیب آزاد اندیشی و دمکراسی مبتنی بر آموزه های اسلامی دینی و فرهنگی محسوب می گردد.

ولایتی به مقاومت و مقابله سرسختانه جریان های حاكم كه این تحولات را به زیان خود می بینند اشاره کرد و افزود: در این میان نخبگان نیز نتوانسته اند راه حل های جهشی با هزینه بسیار محدود را بیابند و ان را در دستور كار جوامع قرار دهند.

 

لذا منطقه در چنین آشوبی فرو رفته است و البته در این میان برخی قدرت های جهانی و کشورهای منطقه نیز برای پیشبرد اهداف خود گسل های تاریخی میان مذاهب را فعال نموده اند و متاسفانه این اقدام تا حدی موفق بوده است و علما و اندیشمندان اسلامی باید این مشکلات را درمان نمایند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به عامل خارجی در دامن زدن به این درگیری نیز اشاره کرد و گفت: از امریكا،غرب و اسراییل انتظاری جز این نیست كه بخواهند در این اشفته بازار منافع خود را تامین كنند و با مدیریت مستقیم و غیر مستقیم، اوضاع را به سمتی پیش ببرند كه همه مسلمانان به هم مشغول باشند وجود نداشت و حاشیه امنی برای اسراییل ایجاد گردد.

 

متاسفانه تا حدودی نیز این مساله محقق گردیده و توان مقاومت و مبارزه به جای توجه به اسراییل متوجه مسلمانان با یکدیگر شده است و برخی کشورهای مرتجع منطقه نیز برای از بین بردن مقاومت و دامن زدن به بحران در منطقه حمایت های خود را از گروه های افراطی و تروریستی انجام دادند و شرایط امروز را در منطقه ایجاد کرده اند که البته دامن گیر حامیان آنان نیز خواهد شد و خروج از آن برای خودشان پرهزینه خواهد شد. البته تصعیف هر کشور اسلامی نامناسب و نامطلوب است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بخش دیگری از این سخنان به وظایف علماء، اندیشمندان اسلامی و محبان اهل بیت هم اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف افشای دست های پنهانی است كه در صدد ایجاد تفرقه میان مسلمانان و اجرای نقشه شوم دشمنان هستند ضمن آنکه باید از اشتراكات مسلمانان و به ویژه محبت به اهل بیت (ع) به عنوان محور اصلی وحدت معنوی میان آنان بهره برداری نمود .

ولایتی تعمیق فرهنگ مقاومت علیه اسراییل و توجه بیشتر به ضرورت بسیج همه امكانات برای مقابله با این دشمن مشترك و پرهیز از هر گونه اختلاف حاشیه ای را گام دیگر در این مسیر دانست و افزود: افشای توطئه جریان های تكفیری تروریستی كه خطر یكسانی برای تمام امت اسلامی اعم از شیعه و سنی به شمار می ایند نیز باید در دستور کار وجود داشته باشد.

اخبار سیاسی - خبر آنلاین