اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با بدن خود موسیقی تولید کنید!


یك هنرمند آمریكایی موفق به تولید موسیقی با ابزار غیرعادی، یعنی بدن خود شده است.

خبرگزاری ایسنا: یك هنرمند آمریكایی موفق به تولید موسیقی با ابزار غیرعادی، یعنی بدن خود شده است.

پیتر كرن، نویسنده فناوری، موسیقدان و هنرمند رسانه، دو سكه دارای بار الكتریكی را كه با دو سیم كوتاه سبز به یك لپ‌تاپ متصل شده‌اند، در دست فشار می‌دهد.

این ابداع ابتدایی با بیتهایی از لحیم و چسب داغ در كنار هم قرار گرفته كه به كرن اجازه می‌دهد تا جریانات الكتریكی بدن خود را اندازه‌گیری كرده و آنها را به صدای موسیقی‌دار تبدیل كند.

كرن در گفت‌وگو با رویترز اظهار كرد: با تغییر حالات شما، پوست به واكنش می‌پردازد؛ چرا كه مانند مغز كه كنترل پوست را بر عهده دارد، بخشی از سیستم محسوب می‌شود.

نوسانات سطوح عرق بر قابلیت پوست در ارسال برق تاثیر گذاشته كه كرن آن را «واكنش گالواننیكی پوست» می‌خواند.

اما شیوه این موسیقی‌دان تنها یكی از راهها برای برقراری ارتباط با پتانسیل موسیقایی بدن انسان است.

ماركو دوناروما، یك معلم 27 ساله ایتالیایی علاقه‌مند به موسیقی زنده با صدای عضلات خود در زمان حركت آنها موسیقی می‌سازد.

شنودگان در حقیقت اصطكاك بافتها را در زمان انبساط و انقباض آنها می‌شنوند.

دوناروما با استفاده از یك میكروفون حساس برای تقویت فركانس پایین امواج صوتی منتشر شده از یك عضله در زمان خم شده آن، توانسته چگونگی تولید ریتمهای واقعی را با حركت بدن خود یاد بگیرد.       


ویدیو مرتبط :
مردی که با بدن خود برق تولید می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید آب‌نباتی که بدن را به خوشبویی گل رز می‌کند



تولید آب‌نباتی که بدن را به خوشبویی گل رز می‌کند

محققان یک شرکت بلژیکی آب‌نباتی تولید کرده‌اند که علاوه بر طعم خوشمزه، پس از مصرف عطر دلپذیر گل رز را از پوست انسان ساطع می‌کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آب‌نبات‌های نعنائی برای خوشبو کردن دهان تولید شده‌اند، اما محققان شرکت Beneo نسل جدید آب‌نبات عطری دئو را تولید کرده‌اند که پس از مصرف، رایحه دلپذیر گل رز از پوست بدن خارج می‌شود.

محققان در تولید این آب‌نبات، از تحقیقات صورت گرفته در سال 2006 توسط محققان ژاپنی استفاده کرده‌اند که نشان می‌دهد، ترکیبات معطر مانند ژرانیول در صورت مصرف خوراکی از طریق پوست ساطع می‌شود.

ماده کلیدی تولید این آبنبات، «ژرانیول»، الکل موجود در گلبرگ گل رز است که بطور معمول در تولید عطر مورد استفاده قرار می گیرد. ژرانیول همچنین از خاصیت طبیعی دفع پشه برخوردار است، اما در خصوص اثربخشی این آب‌نبات در دفع حشرات اطلاعات دقیقی منتشر نشده است.

به گفته محققان، چهار آبنبات معطر Deo‌ از مواد شیمیایی کافی برای معطر نگه داشتن بدن یک فرد 65 کیلوگرمی بمدت شش ساعت برخوردار است.

«جورج پرتی» از محققان مرکز حواس شیمیایی در فیلادلفیا تأکید می کند: نوع رژیم غذایی افراد در بوی ساطع شده از بدن آنها تأثیر دارد، بطور مثال با مصرف مواد غذایی معطر و ادویه دار مانند سیر، بوی این مواد از طریق عرق از بدن خارج می‌شود، اما این مسأله هنوز به اثبات نرسیده است.

در سال 2006 محققان در جمهوری چک آزمایشی را بر روی مردان با رژیم غذایی فاقد گوشت قرمز انجام دادند که نشان می دهد، بوی بدن این گروه از مردان از نظر زنان جذاب تر و کمتر آزار دهنده است؛ همچنین بوی بدن مردان با تغییر رژیم غذایی و حذف گوشت در مقایسه با گیاهخواران با سابقه بهتر می‌شود.

نخستین مرحله فروش آبنبات معطر دئو در آمریکا آغاز شده است./ایسنا