اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با این وضع جمعیت نیاز به تهدید خارجی نداریم!


نماینده مردم جهرم در مجلس، کاهش رشد جمعیت را از نظر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی تهدیدی برای کشور عنوان کرد.

خبرگزاری مهر: نماینده مردم جهرم در مجلس، کاهش رشد جمعیت را از نظر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی تهدیدی برای کشور عنوان کرد.

دکتر محمدرضا رضایی گفت: بسیاری بر این اعتقادند که با روند فعلی رشد جمعیت در کشور، نیاز به تهدید خارجی نداریم زیرا کاهش جمعیت جوان کشور تهدیدی جدی برای کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه شاخص نیروی انسانی سالم و جوان یک فرصت و امتیاز بسیار بزرگ در دست دولت است، خواستار همکاریهای بین بخشی در محقق شدن اجرای سیاستهای جدید جمعیتی کشور شد و گفت: همه سازمان ها و دستگاهها به خصوص رسانه ملی، حوزه های علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاهها و مجلس که با مردم ارتباط مستقیم دارند، باید در بسترسازی و فرهنگ سازی سیاستهای جدید جمعیتی همکاری نمایند و مردم را از خطر جدی سقوط نرخ رشد جمعیت کشور آگاه سازند.

رضایی در ادامه با تاکید بر این که تحقق برنامه افزایش جمعیت در کشور نیازمند اراده ملی و عزم و همکاری مجلس، قوه قضاییه و دولت است، خاطرنشان کرد: با مسیر رشد فعلی جمعیتی که در حال حاضر طی می شود، بزودی با یک جمعیت پیر در کشور روبرو خواهیم بود که توانایی و قابلیت تولید و کارآفرینی و پویایی لازم را نخواهد داشت.

نماینده مردم جهرم با تاکید بر ضرورت بسیج عمومی کشور جهت مبارزه با کاهش جمعیت عنوان کرد: یکی از کمکها و تسهیلات حوزه مجلس در این خصوص فراهم کردن زیرساختها و بسترسازی لازم است.

وی توضیح داد: باید سیاستهای تشویقی بیشتری برای فرزندآوری اجرا نماییم که در این زمینه حمایت از مادران شاغل از طریق افزایش مرخصی زایمان به 2 سال می تواند در ایجاد انگیزه بیشتر در فرزندآوری، موثر باشد.


ویدیو مرتبط :
روباه صفتان تاریخ بخوانید/ما بیم ز تهدید و تحریم نداریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزارت ارشاد: امروز نگذاشتند اما قطعا خانه سینما را پلمب می‌کنیم/ نیاز به حکم نداریم



وزارت ارشاد: امروز نگذاشتند اما قطعا خانه سینما را پلمب می‌کنیم/ نیاز به حکم نداریم

دبیر ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی و هنری که امروز به نمایندگی از ارشاد برای پلمب خانه سینما به خیابان سمنان رفته بود، گفت: دوستان حاضر در خانه سینما امروز از بستن این مرکز جلوگیری کردند، اما قطعاً در روزهای آتی این اتفاق رخ خواهد داد.

جابری انصاری دبیر ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی و هنری وزارت ارشاد در ارتباط با عدم پلمب خانه سینما به‌رغم اعلام قبلی به خبرنگار مهر گفت: دوستان حاضر در خانه سینما تخلف کرده‌اند زیرا این تشکل وجاهت قانونی ندارد و نباید فعالیت آنها ادامه پیدا کند. به همین دلیل باید ساختمان خانه سینما پلمب شود.

وی افزود: دوستانی که امروز در خانه سینما حضور داشتند از این موضوع ممانعت کردند و این موضوع را نپذیرفتند، اما انشاالله در روزهای آینده مهر و موم خانه سینما نیز انجام خواهد شد.

جابری انصاری تاکید کرد: عدم پلمب ما به معنای فرصت دادن به این افراد نیست و طی چند روز آینده قطعا خانه سینما را خواهیم بست، برای این امر هم نیازی به حکم ندارم. وزارت ارشاد متولی این امور است و بحث صدور حکم برای پلمب خانه سینما در میان نبوده و نیست./مهر