اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با این میخ‌ مسیح به صلیب کشیده شد+عکس


بقایای میخ هایی که مسیح علیه السلام را با آن ها به صلیب کشیدند در غاری در بیت المقدس کشف شد.

بقایای میخ هایی که مسیح علیه السلام را با آن ها به صلیب کشیدند در غاری در بیت المقدس کشف شد.

 یک کارگردان کانادایی به نام شیما جاکوبوویچی (Simcha Jacobovici) چندی پیش در کاوش‌های خود در بیت المقدس در غاری که خود پیدا کرد بقایای صلیب و میخی‌هایی را یافت که به ادعای خودش صد در صد مطمئن است با این میخ‌ها، مسیح را مصلوب کرده اند.
 
وی این ادعا را در کنفرانس خبری که به همین مناسبت در بیت المقدس برگزار شد مطرح کرد.

همچنین در این کنفرانس وی مدارکی را نشان داد که از لحاظ علمی‌ و تاریخی صحت ادعای وی تایید می‌شد.

هنوز واتیکان به ابرازات وی واکنشی نشان نداده است.



ویدیو مرتبط :
جابجا کردن چوب عیسی مسیح و فردی که قرار هست صلیب کشیده شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میخ در دست و پا به یاد حضرت مسیح +عکس


هر سال در روز "جمعه نیک" شماری از مسیحیان کاتولیک در فیلیپین برای گرامیداشت مصلوب شدن عیسی مسیح با میخ‌هایی به طول بیش از ۷ سانتی‌متر خود را به صلیب می‌کشند.

انتخاب:  هر سال در روز "جمعه نیک" شماری از مسیحیان کاتولیک در فیلیپین برای گرامیداشت مصلوب شدن عیسی مسیح با میخ‌هایی به طول بیش از ۷ سانتی‌متر خود را به صلیب می‌کشند.

این مراسم که هر ساله در روز "جمعه نیک" برگزار می‌شود و هزاران نفر را به تماشا می‌کشاند، با انتقاد شدید کلیسای کاتولیک روبرو شده است.

فرانسیس لوکاس، یکی از اسقف‌های کلیسای کاتولیک در فیلیپین، ضمن نکوهش این مراسم گفت: «به صلیب کشیده شدن تبدیل به یک سرگرمی شده است. این آیین برای معروف شدن یا ثروتمند شدن در نظر گرفته نشده است.»



ژوزه پالما، رئیس کنفرانس اسقف‌های کاتولیک فیلیپین، از مردم این کشور خواسته است تا در هفته مقدس به جای شرکت در چنین مراسمی، به نیایش روی آورند و در آیین‌های مذهبی‌ای که در کلیسا برگزار می‌شود، حضور یابند.

ویلفردو سالوادور‌، ماهیگیر ۵۷ ساله، یکی از این افراد است که از هفت سال پیش تا کنون در این مراسم شرکت داشته و درد فرو رفتن میخ‌هایی به طول ۷.۵ سانتی‌متر را در کف دست‌هایش به جان خریده است. او دلیلش برای مصلوب شدن را "سپاس از خداوند" به دلیل لطفی که در حقش داشته، عنوان می‌کند!



در همین حال وزارت بهداشت فیلیپین نیز خواستار توقف اجرای چنین آیینی شده است. پزشکان به کسانی که خود را به صلیب می‌کشند، هشدار داده‌اند که فرو رفتن میخ در کف دستان یا پاهایشان می‌تواند باعث آسیب وارد آمدن به استخوان‌ها و اعصاب شود که در نهایت فلج شدن انگشتان را به همراه خواهد داشت.

ابتلا به بیماری کزاز یا دیگر عفونت‌های مهلک از دیگر مواردی است که پزشکان از آنها به عنوان پیامدهای احتمالی مصلوب شدن نام می‌برند. نزدیک به ۸۰ درصد جمعیت ۹۴ میلیون نفری فیلیپین کاتولیک هستند و هر ساله دست‌کم ۲۴ نفر در این مراسم به صلیب کشیده می‌شوند.