اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بایدها و نبایدهای ناجا برای تبلیغات کاندیدا


فرصت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری آغاز شده و تبلیغات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هم بزودی آغاز می شود و تا هفتم اسفند ماه کلیه نامزدها می توانند در چهارچوبی که قانون انتخابات برایشان مشخص کرده به تبلیغ خود و برنامه هایشان بپردازند.

خبرگزاری ایسنا: فرصت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری آغاز شده و تبلیغات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هم بزودی آغاز می شود و تا هفتم اسفند ماه کلیه نامزدها می توانند در چهارچوبی که قانون انتخابات برایشان مشخص کرده به تبلیغ خود و برنامه هایشان بپردازند، در این میان پلیس نیز از مدت ها پیش با راه اندازی قرارگاه تامین امنیت انتخابات، فعالیت های انجام شده را رصد و با تخلفات برخورد می کند، فرمانده ناجا در آستانه آغاز تبلیغات نامزدهای دو انتخابات بایدها و نبایدهایی تبلیغاتی را تشریح کرده است.

سردار حسین اشتری در گفت وگویی درباره نظارت پلیس بر تبلیغات نامردهای انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: ناجا با توجه به وظیفه ذاتی و قانونی که بر عهده دارد نسبت به تامین امنیت انتخابات و برخورد با تخلفات انتخاباتی عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پلیس هم در سطح جامعه و هم در سطح فضای مجازی با تخلفات برخورد خواهد کرد، اظهارکرد: در حال حاضر تمامی ضوابط انتخابات و تبلیغات انتخاباتی مشخص شده و در مواردی که نیروی انتطامی وظیفه ای بر عهده داشته باشد بر اساس این ضوابط و قانون عمل خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین از اعلام این ضوابط و مقررات به نامزدهای انتخابات خبر داد و گفت: تذکرات لازم به نامزدهای محترم داده شد و امیدواریم شاهد رعایت قانون از سوی تمامی این عزیزان باشیم.

به گفته اگر چنانچه افرادی بخواهند در فضاتی مجازی یا حقیقی دست به انجام تحرکات ساختار شکنانه و خلاف قانون بزنند، پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

برخورد با میتینگ‌ها و تجمعات خیابانی

اشتری درباره اینکه آیا نامزدها می توانند تجمعات و میتینگ های خیابانی برگزار کنند یا خیر نیز گفت: خیر، چنین اجازه به نامزدها داده نشده که درسطح معابر و خیابان ها میتینگ و تجمع برگزار کنند و درصورت مشاهده چنین مواردی حتما با متخلفان برخورد خواهد کرد. پلیس به عنوان مجری قانون به وظیفه خود برای اجرای قانون عمل خواهد کرد و انتظار می رود نامزدهای محترم نیز به قانون و وظایف قانونی خود عمل کنند.

اشتری با تاکید بر اینکه پلیس نسبت به تامین امنیت انتخابات نیز اقدام خواهد کرد، گفت: تلاش ناجا برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت بالاست تا شهروندان بتوانند در سایه امنیت و آرامش، نماینده های خود را راهی مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی بکنند.


ویدیو مرتبط :
بایدها و نبایدهای اقتصادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بایدها و نبایدهای تبلیغات کاندیداها


عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با تشریح ملاحظاتی که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای تبلیغات در فضای مجازی باید مدنظر قرار دهند، مصادیق مجرمانه را نیز در این زمینه اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با تشریح ملاحظاتی که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای تبلیغات در فضای مجازی باید مدنظر قرار دهند، مصادیق مجرمانه را نیز در این زمینه اعلام کرد.

نظارتی بر محتوای SMS های شخصی صورت نمی گیرد


حجت الاسلام محمدرضا آقامیری اظهار داشت: آنچه که در قانون برای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درنظرگرفته شده، اختیار نظارت بر محتوای عام و اسپم ها در فضای مجازی است و از آنجایی که ارسال پیام کوتاه یک موضوع شخصی محسوب می‌شود این کارگروه هیچگونه اختیاری بر حریم خصوصی افراد نداشته و هیچگونه نظارتی بر محتوای شخصی SMS ها صورت نمی گیرد؛ اما چنانچه SMS های انبوه و اسپم از یک مبدا به صورت کلی به تعدادی مشترک ارسال شود، محتوای آن مورد نظارت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار می گیرد.

محتوای پیامکهای انبوه مورد بررسی قرار می گیرد

وی با بیان اینکه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، چارچوب جدیدی غیر از چارچوبهای تدوین شده برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری با استفاده از ابزارهای فضای مجازی اعلام نکرده است، گفت: کاندیداها می توانند از سامانه های فعلی پیامک، پیامکهای تبلیغاتی خود را ارسال کنند که البته باید توجه داشته باشند که این پیام ها حاوی محتوای مجرمانه نباشد که اگر اینچنین باشد و ارسال پیام عمومی توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه جلوگیری می‌شود و به عنوان محتوای مجرمانه با آن برخورد صورت خواهد گرفت.

تخریب کاندیداها با استفاده از پیامک و اینترنت جرم است

دکتر آقامیری با تاکید براینکه به پیامکهای عمومی و اسپم که به صورت فراوان از یک مبدا ارسال می‌شود و دارای محتوای مجرمانه است تذکر داده می‌شود به مهر گفت: تخریب کاندیداها مصداق بارز محتوای مجرمانه محسوب می‌شود و طبیعی است که با آن برخورد صورت خواهد گرفت؛ به بیان دیگر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به هیچ عنوان حق ندارند دیگر کاندیداها را تخریب کنند و باید از ابزارهای فضای مجازی مانند اینترنت و پیامک، تنها برای اطلاع رسانی برنامه های خودشان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه های ارسال پیامک به عنوان سامانه شخصی تلقی می‌شود مگر آنکه این ارسال محتوا از یک مبدا با کاراکترهای یکسان به صورت فراوان صورت گیرد که در این صورت رباتهای هوشمند، نسبت به ارسال پیامکهای جمعی حساسیت نشان داده و ملاحظات مدنظر را درنظر گرفته و اگر محتوای مجرمانه داشته باشد از ارسال آن جلوگیری خواهد شد.

دعوت به تجمع غیرقانونی از طریق پیامک و اینترنت جرم است

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه اغلب دعوتهایی که به تجمع و گردهمایی های نامزدهای انتخاباتی صورت می گیرد از طریق شبکه های اجتماعی است، گفت: از آنجایی که مبدا پیامک مشخص است از این ابزار کمتر برای دعوت به تجمعات غیرقانونی استفاده می‌شود اما در هر صورت دعوت به تجمعات قانونی از طریق پیامک و اینترنت مشکلی ندارد اما دعوت به تجمعات غیرقانونی با هرگونه ابزار فضای مجازی مصداق بارز جرم محسوب می‌شود.

وضع مقررات جدید برای ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی


وی در همین حال یکی از مشکلاتی که برای ارسال پیامکهای انبوه وجود دارد را اعتراضات مردمی به سبب سلب آسایش آنها عنوان کرد و به مهر گفت: این مشکل حتی در فضای اینترنت نیز وجود دارد به نحوی که دیده می‌شود برخی از سایتها از کلید واژه های پرمراجعه برای تبلیغات خودشان استفاده می‌کنند که این امر مصداق گمراه کردن کاربر و کلاهبرداری محسوب می‌شود.

آقامیری تصریح کرد: این مشکل بارها در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مورد ملاحظه و بحث قرار گرفته و به زودی نیز در این راستا آیین نامه ساماندهی تدوین خواهد شد تا براساس این دستورالعمل سایتهای مختلف در کلید واژگانشان از کلمات مرتبط استفاده کنند و از کلماتی استفاده نکنند که باعث گمراهی کاربران شود. در همین حال مقررات ارسال پیامکهای انبوه با دریافت رضایت کامل مشترک نیز به زودی وضع خواهد شد.

اعتراضات کاربران رسیدگی می‌شود

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اظهار داشت: کاربران می توانند اعتراضات خود را در دریافت پیامکهای ناخواسته از طریق سامانه "اینترنت دات آی آر" برای کارگروه ارسال کنند که این اعتراضات مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد.