اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باورنکردنی‌ترین استتارها در طبیعت +عکس



باورنکردنی‌ترین استتارها در طبیعت +عکس

استتار یکی از راه های دفاعی است که باعث می شود حیوانات خود را با طبیعت همگام کنند تا مبادا توسط شکارچیان دیده و به یک غذای خوشمزه تبدیل شوند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در طبیعت هر حیوانی می تواند یک تهدید برای دیگر موجودات دیگر باشد همچنین موجودات جنگل از دست انسان ها نیز باید فرار کنند تا مبدا دچار مشکلاتی شوند. بهترین راه برای فرار استتار کردن است تا دیگر کسی نتواند آن ها ا رهیابی کند. حیواناتی هستند که نمی توانند از خود قدرت های دفاعی نشان دهند به سیستم استتار مجهز شده اند. برخی از آن ها به قدری دقیق هستند که اصلا نمی توان با دقت کم پیدایشان کرد.

** مارومولک برگی

 اخبار,استتارها در طبیعت

 یکی از بومیان جزیره ماداگاسکار است که در میان حیوانات این منطقه نیز از اندازه و سه کوچکتری برخوردار است به همین علت خیلی زود شکار می شود پس نیاز به یک راه خوب برای استتار دارد. این مارمولک یک دم بسیار بلند و خمیده دارد که کاملا مشابه با برگ خشک درختان است. تا به حال شاید حیوانی نبوده است که بتواند آن ها را در حالت استتار شکار کند. انسان ها نیز خیلی کم می توانند آن را شناسایی و عکس برداری کنند.

** ماهی سنگی

 اخبار,استتارها در طبیعت

 این ماهی که در نوع بالغ خود می تواند تا 50 سانتی متر رشد کند بیشتر در سواحل صخره ای استرالیا دیده میشود.استتار این ماهی به وسیله بدن سنگی مانندش است که می تواند کنار صخره ها به راحتی مخفی شود. این ماهی با استتار قابل توجهی که دارد سم های خطرناکی نیز از بدنش خارج می کند به طوری که توانایی کشتن انسان های مختلف را به راحتی دارد. البته این سم خطرناک انسان ها را فقط تا مدتی فلج می کند ولی گزارش مرگ تا به حال نداشته است. نکته دیگری که باید در مورد آن توضیح داد این است که این ماهی می تواند تا 24 ساعت بیرون آن زنده بماند.

** حشره بید

 اخبار,استتارها در طبیعت

 بیش از 200 نوع مختلف از این حشره در دنیا وجود دارد که بساری از آن ها در شرق آمریکا یافت می شوند. این حشره دارای دو بال است که هر کدام ترکیب رنگ مخصوص به خود را دارند. بال بالایی که زمان پرواز نمایان میشود به رنگ های زرد، قرمز و نارنجی است اما بال پایینی می تواند خاکستری و طوسی باشد. به غیر از بالها بدن این حشره نیز کمی نامرئی است چرا که بر روی هر سطحی میتواند استتار کند.

** اژدهای دریاها

 اخبار,استتارها در طبیعت

 باز هم یک موجود زیبا با قابلیت استتار باورنکردنی در جزایر جنوبی استرالیا که نزدیک به 35 سانتی متر رشد می کند. این موجود بدنی لاغر و کلا اندامی جالب دارد. بدن آن ها به گون های نرم است که می توانند خود را به راحتی در میان جلبک های دریایی پنهان کنند همچنین رنگ بدن این موجو دقیقا مانند گیاهان دریایی این خطه از آب هاست. بسیاری از زیست شناسان این موجود را از اقوام اسب آبی می دانند.
** Tawny Frogmouth

 اخبار,استتارها در طبیعت

 یکی از اقوام جغدهاست که بیشتر در مناطقی با جو استرالیا زندگی می کند که مانند بسیاری از جغدهای دیگر قدرت استتار بسیار عالی دارد. البته این موجود درمیان همه جغدها به راحتی می تواند روی درخت ها استتار کند به طوری که حتی با جثه بزرگش نیز قابل شناسایی نخواهد بود. بدن این جغذ به مانند تنه یک درخت کهنه می ماند که پیدا کردنش را بسیار سخت می کند. این جغدها به صورت شبانه شکار می کنند و معمولا حشره هایی را می خورند که در نقاط روشن هستند. شب ها نیز بیشتر چراغ ها از خودروهای در حال حرکت بدست می آید به همین علت بسیاری از آن ها با خودروها تصادف می کنند.

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتلان باورنکردنی در طبیعت +عکس



اخبارگوناگون - قاتلان باورنکردنی در طبیعت +عکس

برخی از حیوانات در طبیعت هستند که شاید چهزه ای ساده و یا بانمک داشته باشند اما در باطن قاتلانی بی رحم هستند که نظیرشان دیده نشده است.

دنیای حیوانات بسیار پیچیده تر از آن است که بتوانیم آن را درست دریابیم گاهی اوقات حیواناتی پیدا می شوند که با همه سادگی که در چهره شان است بسیار وحشتناک و کشنده هستند. این حیوانات معمولا توسط انسان ها به بامزه بودنشان شناخته می شوند در حالی که روی تاریک آن ها را ندیده اند.

** Caimans

اخبار,اخبارگوناگون,خطرناک ترین حیوانات

یکی از اعضای خانواده کروکدیل ها که بسیار کوچک و البته ساده است " Caimans" نام دارد. این کروکدیل می تواند در ابتدای زندگی اش بسیار کوچک و زیبا است اما وقتی بزرگ می شود می تواند گازها مرگباری از بدن انسان بگیرد. این حیوان در بزرگترین حالت خود نزدیک به 30 سانتی متر طول دارد و به هیچ عنوان کشنده به نظر نمی رسد.

** komodo dragon

اخبار,اخبارگوناگون,خطرناک ترین حیوانات

یکی از گونه های خزنده که در نقاط مختلفی از دنیا زندگی می کند با نام " komodo dragon" شناخته می شود. این خزنده نزدیک به 3 متر طول دارد و  در گذشته به هیچ عنوان به انسان ها حمله نمی کردند اما به ناگهان این خزنده ها شروع به حمله به انسان ها کردند. در حالی که چهره جالبی دارند ولی بسیار خشن شده اند و دانشمندان نیز از این موضوع بدون اطلاع هستند و همچنان در حال بررسی رفتارها این موجودند.

** honey badger

اخبار,اخبارگوناگون,خطرناک ترین حیوانات

آفریقا محل  زندگی حیوانات بسیاری است که برخی از آن ها خطرناک و برخی دیگر بی آزار هستند اما یکی از خطرناک ترین این حیوانات " honey badger" نام دارد. این حیوان چهره ای بسیار ساده لوح دارد که شاید به نظر شما به هیچ حیوان دیگری حمله هم نکند ولی در اصل وحشتناک ترین حیوان آفریقا شناخته می شود چرا که حتی به شیر و پلنگ ها هم رحم نمی کند. بسیاری از دانشمندان همچنان نمی دانند چرا این حیوان به این مقدار تند خو است.

** Hyenas

اخبار,اخبارگوناگون,خطرناک ترین حیوانات

یکی از ترسناکترین حیوانات دنیا که اصلا به نظر نمی رسد تندخو یا بی رحم باشد " Hyenas" نام دارد و تا به حال انسان ها بسیار زیادی را کشته است. برخی از مستندگرانی که تا به حال تصمیم گرفته اند در مورد شیرها مستندی را تهیه کنند توسط این حیوان کشته شده اند. این موجودات خیلی سریع حرکت می کنند و دندان های کشنده ای نیز دارند.

** پشه

اخبار,اخبارگوناگون,خطرناک ترین حیوانات

بزرگترین قاتل دنیا که هیچوقت به آن توجه نمی کنیم و حتما با ان برخورد داشته اید پشه است. این موجود ریز و به نظر بی آزار سالانه بیش از یک میلیون نفر را از بین می برد. پشه ها همیشه حامل ویروس هایی هستند که می توانند به راحتی وارد خون شما کنند. این موجودات به نظر بی آزار هستند اما راحت می تواند با وارد کردن خون آلوده به بدن شما مرگ شما را فرا برساند.

اخبارگوناگون - باشگاه خبرنگاران