اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باهنر: کمک کنیم تا روحانی عصبی نشود


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شاید یکی در یک گوشه از کشور یک حرفی بزند با این اراده که آقای رئیس جمهور را عصبانی کند بنابراین همه ما باید کمک کنیم رئیس جمهور عصبی نشود.

خبرگزاری فارس: محمدرضا باهنر در برنامه نگاه یک در مناظره با مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: عموماً وقتی یک دولتی می‌رود و دولت دیگر بر روی کار می‌آید در طول این 4 سال دو الی سه سال از عمر دولت به گزارش درباره اینکه در دولت قبل چه اتفاقی افتاده پرداخته می‌شود.

وی افزود: آقای روحانی پیشنهاد خوبی داشت که پس از مدت 100 روز جمع‌بندی بگویند و به مردم بگویند چه تحویل گرفت البته دولت یازدهم با مشکلات پیچیده‌ای روی کار آمد اما اگر قرار باشد که هر دولتی بیشترین عمر دولت خود را به این اختصاص دهد که چه تحویل گرفته کار درستی نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه در مسئله مذاکرات و هسته‌ای عده‌ای دلواپس هستند، گفت: اگر یک نماینده مجلس و برخی دوستان دلواپس هستند باید به این دلواپسان احترام گذاشت و از واژه‌های ترسو و... استفاده نکنیم.

باهنر ادامه داد: ممکن است فردی از روی همین دلواپسی حرفی بزند که البته خیلی غیرمنطقی نباشد اما باید همین فرد را با پاسخ منطقی قانع کرد.

وی تصریح کرد: یکی از مشاوران رئیس جمهور امروز گفته‌اند که افرادی که نقد می‌کنند به دلیل این است که ما (دولت یازدهم) جلوی دزدی آنها را گرفته‌ایم این سخن درستی نیست و امیدواریم که تکذیب شود ما باید در مقابل انتقادات مقداری سینه فراخ داشته باشیم و پاسخ نقد غیرمنصفانه توهین نیست.

دبیرکل جبهه پیران خط امام و رهبری در پاسخ به این اظهارات مجید انصاری مبنی براینکه وجدان عمومی بهترین قاضی است، گفت: اندازه‌گیری وجدان عمومی در زمان انتخابات و یا حمایت‌ها مشخص می‌شود البته اینگونه هم نیست که هر دفعه وجدان عمومی را روی باسکول ببریم.

باهنر تصریح کرد: آقای روحانی 20 سال در مجلس حضور داشته و بنده نیز 16 سال با ایشان همکار بودم و شخصیت وی را متین می‌دانم اما یک نقد سبب می‌شود این شخصیت محبوب عصبانی شود که این صحیح نیست.

وی خاطرنشان کرد: شاید یکی در یک گوشه از کشور یک حرفی بزند با این اراده که آقای رئیس جمهور را عصبانی کند بنابراین همه ما باید کمک کنیم رئیس جمهور عصبی نشود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برای فاصله انداختن بین مردم و نظام جمهوری اسلامی گفت: روزنه امید دشمن خراب کردن دیوار اعتماد بین مردم و مسئولان است و ما باید هوشیار باشیم.

باهنر در مورد تحریم‌ها نیز گفت: من معتقدم که همه مشکلات کشور به دلیل تحریم‌ها نیست بنابراین بیاید اقتصاد پساتحریم را از همین امروز مورد بررسی قرار دهیم و با هم در این خصوص به گفت‌وگو بنشینیم.


ویدیو مرتبط :
حسن روحانی: اگر تحریم ها لغو نشود، توافقی هم نخواهد بود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باهنر: گروه خونی عارف و روحانی به اصولگرایان نمی‌خورد/ تایید صلاحیت جلیلی شبهه دارد



تایید صلاحیت جلیلی,انتخابات ریاست جمهوری

باهنر: گروه خونی عارف و روحانی به اصولگرایان نمی‌خورد/ تایید صلاحیت جلیلی شبهه دارد

وی ضمن اینکه اقدام شورای نگهبان را شجاعانه دانست، تصریح کرد: تایید صلاحیت جلیلی در کنار برخی عدم صلاحیت‌ها مثل عدم صلاحیت آقای سعیدی‌کیا که چهار دوره وزیر بودند و نکته منفی اخلاقی و سیاسی نداشتند، باعث شکل‌گیری شبهه‌هایی در کشور می‌شود.

محمدرضا باهنر با اشاره به مذاکرات لاریجانی و آیت‌الله مهدوی‌کنی با هاشمی رفسنجانی گفت: فضا خوب و آرام است و موضع آقای هاشمی خوب است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به آرایش کاندیداها در سه دوره قبل از ثبت‌نام‌ها در زمان ثبت‌نام و پس از اعلام صلاحیت‌ها گفت: در بین هشت کاندیدای مطرح، برخی از آنها از نظر جامعه اصولگرایی قابل بررسی نیستند.

وی با بیان این‌که گروه خونی عارف و روحانی به اصولگرایان نمی‌خورد، ادامه داد: انتخاب آقای غرضی نیز به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری تا حدی غیرمترقبه بود. البته ایشان نیروی خوبی هستند که دو دوره وزیر بودند.

وی با اشاره به ثبت‌نام جلیلی در آخرین ساعات افزود: ثبت‌نام آقای جلیلی، شبهه‌هایی را در کشور ایجاد کرد مبنی بر این‌که جلیلی منتخب نهایی نظام و مسوولان است. در شرایطی که مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کرده بودند که یک رای دارند و تا زمانی که به صندوق نیندازند، رای ایشان مشخص نمی‌شود و در این راستا دستورالعمل مکتوبی هم به سپاه و بیج فرستاده شده و آنها از این‌که به صورت سازمانی در انتخابات از کسی حمایت کنند، منع شده‌اند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: صداوسیما هم در این برهه زمانی به صورت غیرمعمول، مساله مذاکره کوتاه اشتون و جلیلی را خیلی سنگین مطرح کرد و باعث شد این شبهه در اذهان عمومی به وجود آید که رییس جمهور مشخص شده است.

وی ضمن اینکه اقدام شورای نگهبان را شجاعانه دانست، تصریح کرد: تایید صلاحیت جلیلی در کنار برخی عدم صلاحیت‌ها مثل عدم صلاحیت آقای سعیدی‌کیا که چهار دوره وزیر بودند و نکته منفی اخلاقی و سیاسی نداشتند، باعث شکل‌گیری شبهه‌هایی در کشور می‌شود.

وی با ابراز این عقیده که از دل دوستانمان در سپاه و بسیج خبر داریم که دنبال آقای قالیباف هستند و یا گروهی از آنها به سمت‌های دیگری تمایل دارند،به کاندیداتوری جلیلی اشاره کرد و تاکید کرد: نباید این تصور در اذهان جامعه به وجود آید که کسی آمده است که نظام و مقامات بالادستی از او حمایت می‌کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به این‌که جبهه پیروان خط امام و رهبری بحث‌های مفصل و نظرخواهی‌هایی برای مشخص کردن کاندیدای خود داشته است، گفت: دوشنبه بعدازظهر، جلسه نهایی برای مشخص شدن کاندیدای نهای جبهه برگزار می‌شود و نتیجه نهایی بین آقایان قالیباف، جلیلی و ولایتی خواهد بود.

باهنر برخورد هاشمی را در موضوع رد صلاحیت خود خوب ارزیابی کرد و گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی و آقای لاریجانی مذاکرات خوبی با هاشمی داشته‌اند و فضا خوب و آرام است و موضع‌گیری آقای هاشمی هم خوب بوده است.

وی در رابطه با کاندیداتوری حدادعادل گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم، آقای حدادعادل خیلی قصد برای ماندن تا آخر را ندارد، اما قصدشان این است که در مصاحبه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی شرکت کنند و سپس تصمیم بگیرند.

باهنر با اشاره به این‌که فعلا 1+2 به این تصمیم نهایی نخواهند رسید که یک نفر از آنها باقی بماند و بقیه از او حمایت کنند، اظهار کرد: این تحلیل وجود دارد که دو نفر از آنها کنار روند، لزوما تمام آرای‌شان به شخص سوم منتقل نمی‌شود، اما باید بدانند که پایبندی‌شان به تعهدات تاثیر زیادی در جذب آرا می‌تواند داشته باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در رابطه با موضع‌گیری جامعه اسلامی مهندسین در مورد انتخابات پیش‌رو گفت: جامعه اسلامی مهندسین عضوی از مجموعه جبهه پیروان است و جبهه در سایه روحانیت و جامعتین حرکت می‌کند، پس باید در چارچوب تشکیلاتی کار را جلو ببریم و جبهه نباید حرکتی که مغایر با تصمیم جامعتین باشد، اتخاذ کند./ایسنا