اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باهنر:وظایف دولت بعد از 33 سال باید بازنویسی شود/ مدرک مهندسی من معتبر نیست!



  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

باهنر:وظایف دولت بعد از 33 سال باید بازنویسی شود/ مدرک مهندسی من معتبر نیست!

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ضمن انتقاد از نحوه خصوصی سازی در کشور گفت: امروز شاهدیم دولت در حوزه هایی که وظیفه اش نیست وارد می شود و کارهایی که می بایست انجام دهد انجام نمی دهد بنابراین بعد از 33 سال از گذشت انقلاب اسلامی باید وظایف دولت بازنویسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر در گردهمایی بزرگ گروه مهندسان جام با انتقاد از نحوه اجرای سیاست های اصل 44 گفت: ما یا چابک کردن دولت را نفهمیدیم و یا نمی خواهیم بفهمیم.

باهنر گفت:  خصوصی سازی یعنی بنگاههای دولتی به بخش خصوصی واگذار شود نه اینکه به نهادهای عمومی واگذار شود و نقش بخش خصوصی در این زمینه کمرنگ است.

وی با تاکید بر اینکه بعد از 33 سال از طول انقلاب باید در وظایف دولت بازنگری و بازنویسی شود ادامه داد: دولتها  از 33 سال گذشته کارهایی که باید انجام دهند انجام نداده و کارهایی که وظیفه اش نبوده در آن حوزه ها پنجه اش را پهن کرده است. بخصوص در سالهای اخیر که انحصارطلبی دولت در بخش خصوصی افزایش یافته است.

باهنر افزود: کوچک کردن دولت باید واگذاری واقعی کارها باشد نه اینکه چند وزارتخانه را با هم ادغام کنیم.

وی با اشاره به تاخیر نسبت به راه اندازی نظام مهندسی کشور گفت: نظام مهندسی نسبت به نظام پزشکی دیر ایجاد شده و نظام مهندسی نیز باید نشان دهد که توانایی گرفتن مسئولیت را دارد.

وی با اشاره به یکی از بخش های خصوصی که وظایف نهاد دولتی را انجام می دهد گفت: سازمان اسناد و املاک(مجموعه دفترهای اسناد و املاک) یکی از موفق ترین بخش های خصوصی که بخش وظایف حاکمیت را انجام می دهد و فساد این دفترخانه ها خیلی کمتر از دستگاههای دولتی است.

نه تنها دولت حقوقی به آنها نمی دهد بلکه با دادن مالیات منبع درآمدی برای دولت نیز ایجاد کرده اند.

وی افزود: نظام مهندسی هم می تواند وظیفه دادن پروانه ساختمان را که وظیفه حاکمیت است انجام دهد اما باید اعضای آن متعهد به قوانین و آئین نامه ها باشند و اول باید بتوانیم توانایی خود را در این زمینه نشان دهیم.

وی با بیان اینکه ما ابتدا به شورای شهر اعتماد نداشتیم گفت: از ابتدا خوف داشتیم که بخشی از وظایف را به شورای شهر واگذار کنیم اما بعد از مدتی نشان دادند که می توانند بخشی از وظایف حاکمیت را انجام دهند و اگر جلوتر هم برویم می توانیم حتی آموزش و پرورش و امنیت شهر را نیز به شورای شهر واگذار کنیم.

باهنر با بیان اینکه نظام مهندسی نیز نسبت به حاکمیت و نسبت به مردم متعهد باشد گفت: اگر نظام مهندسی در هر کدام از این ویژگی کمرنگ باشد نمی تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

وی آموزش ضمن خدمت را یکی دیگر از راهکارهای ارتقاء جایگاه نظام مهندسی در کشور دانست و گفت: من مهندس نیستم چرا که سال 54 مدرکم را گرفتم و اگر خیلی آدم باهوشی بوده باشم مدرک من تا سال 59 بیشتر اعتبار ندارد.

وی با بیان اینکه امروزه مدرک تحصیلی تاریخ مصرف دو ساله دارد گفت: اگر مهندس روز به روز آموزش نبیند و خود را فناوری های نوین مجهز نسازد مدرکش زنگ می زند. بنابراین باید مقررات خشک و سختی برای عضوگیری در نظام مهندسی داشته باشیم.

باهنر با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسین با هدف ایجاد ارتباط میان حلقه های صنفی و سیاسی به منظور دفاع از منابع بخش خصوصی در حاکمیت و همچنین دفاع از منافع حاکمیت در بخش خصوصی تصویب شده است گفت: نظام مهندسی در بخش صنفی فعالیت کمرنگی داشته اما معتقدیم به دلیل نفوذی که در مجالس نه گانه و دولت های دهگانه انقلاب دارد می تواند صدای بخش خصوصی را به صدای دولت و حاکمیت برساند و ما حاضریم این واسطه را انجام دهیم.

وی در پایان با اشاره به ویژگی لیست انتخاباتی نظام مهندسین گفت: در این لیست سعی شده است ترکیبی از افراد متعهد و متخصص که کارنامه قابل قبولی در مهندسی دارند برای مدیریت نظام مهندسی ایران انتخاب کنیم./مهر

 


ویدیو مرتبط :
با آموزش مجازی مدرک معتبر بگیرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس جمهوری: دولت برای از بین بردن پدیده بیكاری طی دو سال آینده مصمم است



 

رییس جمهوری: دولت برای از بین بردن پدیده بیكاری طی دو سال آینده مصمم است

 

رییس جمهوری: دولت برای از بین بردن پدیده بیكاری طی دو سال آینده مصمم است

'محمود احمدی نژاد' روز پنجشنبه و در دومین روز از چهارمین سفر استانی هیات دولت به استان همدان در جمع مردم شهرستان فامنین افزود: دولت همه منابع و توان خود را برای ایجاد اشتغال در كشور بسیج كرده است.

احمدی نژاد با تاكید بر این كه وظیفه دولت در زمینه اشتغال برداشتن موانع پیش روی این مساله، ارایه آموزش‌های لازم وانجام كارهای پشتیبانی است، اظهار داشت: دولت همه امكانات خود را بسیج كرده است، شورای عالی اشتغال نیز به طور مرتب مساله اشتغال را پیگیری می كند و همه سازمانها و نهادهای ذیربط برای رفع مشكل بیكاری در كشور بسیج شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر ضرورت ساختن ایران گفت: همه باید آستین ها را بالا بزنیم و استعدادها و توانایی‌های خود را در راستای ساختن ایران قرار دهیم.

رییس قوه مجریه با بیان این كه ساختن ایران، بالا بردن پرچم توحید و عدالت است، تصریح كرد: امروز ایران یك جغرافیا و یك نژاد و یك ملت نیست بلكه یك فرهنگ، راه و پرچم برافراشته در برابر طاغوت‌ها و مستكبران عالم است و ملت ایران این شایستگی را دارد كه در بالاترین طراز سعادتمندی و رفاه زندگی كند.

احمدی نژاد، انجام كار و تلاش فراوان در زمینه های مختلف صنعت، علم و فناوری و ... را لازمه ساختن ایران دانست و گفت: یكی از كارها مهم برای ساختن كشور این است كه همه دست به دست هم دهیم تا مشكل بیكاری از سرزمین ایران ریشه كن شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این كه همه قدرت‌ها و توانایی‌ها از آن خداوند است، اظهار داشت: اگر كسی به این مهم عقیده و باور داشته باشد دیگر در برابر حكومت‌های طاغوتی و قدرت‌های پوشالی سر خم نخواهد كرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: مشكل اصلی عالم از ناحیه كسانی است كه به حقیقت تعلق قدرت مطلق به خدواند باور ندارند و خود را صاحب قدرت و اراده و ثروت می دانند.

احمدی نژاد افزود: در طول تاریخ هرجا فساد، ظلم، فقر و فاصله طبقاتی وجود داشته است، همه ناشی از حضور كسانی بوده كه خود را صاحب قدرت و اثر می دانستند.

وی همچنین در خصوص مسایل مربوط به شهرستان فامنین گفت: خوشحالم كه آرزوی چند ده ساله مردم فامنین برای شهرستان شدن این منطقه در این دولت فراهم شد و امیدوارم این موضوع موجب خیر و بركت و پیشرفت هرچه بیشتر برای مردم عزیز این شهرستان شود.

رییس جمهوری با بیان این كه در جریان سفر استانی گذشته هیات دولت به استان همدان در مجموع 187 پروژه برای شهرستان فامنین تصویب شده بود، گفت: از این تعداد 94 طرح به طور كامل اجرا شده ، 75 مورد در دست اجرا است و در مورد 18 پروژه دیگر نیز تقریبا هیچ كاری صورت نگرفته است.

احمدی نژاد اظهارداشت: در جلسه هیات دولت كه امشب در استان همدان برگزار خواهد شد، تلاش می شود تا موانع موجود بر سر راه اجرایی شدن 18 پروژه باقی مانده برطرف شود تا این پروژه ها نیز در مسیر اجرا قرار گیرند، ضمن اینكه تصمیماتی هم برای تسریع در روند اجرای 75 پروژه در حال اجرا گرفته خواهد شد.

رییس جمهوری در پایان سخنان خود ضمن اشاره به مساله آب به عنوان یكی از مشكلات اساسی مردم شهرستان فامنین بویژه بخش كشاورزی، بر ضرورت اصلاح شیوه های آبیاری و استفاده صحیح از منابع آب تاكید كرد و به مردم این منطقه نیز قول مساعد داد كه به مشكلات مردم فامنین در خصوص كمبود آب كشاورزی رسیدگی شود..../تحلیل:ایرنا