اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باهنر: مشکل اساسی ما زبان نفهمی آل سعود است



اخبار,اخبار سیاسی ,محمدرضا باهنر

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری اظهار داشت: برخی انتظار داشتند روحانی روز اول فاجعه منا بازگردد، اما وی از همان جا تلاش‌های خود را آغاز کرد/ استیضاح وزیر راه رأی نمی‌آورد/ خط قرمز فتنه و انحراف برای ما به قوت خود باقی است

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه فاجعه مراسم حج امسال ملت بزرگ ایران را عزادار کرد گفت: این فاجعه، فاجعه سنگینی بود که به یکی از مصیبت های بزرگ جهان اسلام تبدیل شده است.

باهنر با تاکید براینکه تجاوزهای ظالمانه آل سعود مانند حمله به یمن و حمایت از تروریسم در عراق و سوریه بسیار سنگین است گفت: ارتباطات مخفی و علنی آل‌سعود با صهیونیسم کاملا مشهود است که اسرائیل هم به آن اعتراف کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این فاجعه اخیر و کشته شدن هزاران حاجی در نقطه ای که بنای آن بر امنیت بوده به دلیل بی عرضگی آل سعود اتفاق افتاده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه با بیان اینکه این خاندان همه نیروهای خود را برای حمله و کشتار یمن به کار گرفته است و تأمین امنیت حرمین شریفین بر عهده عده‌ای بی کفایت گذاشته‌اند گفت: عربستان باید پاسخگوی این اتفاق باشد و از کشورهای اسلامی می خواهیم به طور جدی در مجامع بین المللی علیه‌ آل‌سعود شکایت کنند و پیگیر انتقال آن باشند.

باهنر در خصوص موضوع یارانه‌ها با بیان اینکه مسئله یارانه ها ایده خوبی بود گفت: متأسفانه این قانون به صورت درست اجرایی و عملیاتی نشد، قرار بود در این پروسه درآمدها به صورت مشخص تخصیص یابد و مازاد آن پس انداز شود که متأسفانه دولت سهم یارانه خانوار ها را زیاد شروع کرد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم در بودجه ٩٣ و ٩٤ دولت را مکاف کردیم این قانون را درست انجام دهد افزود: برای این کار باید در آمد یارانه‌ها را افزایش می‌دادند که به این منظور یا باید پرداخت یارانه‌ها را به طور مساوی کم کنند یا یارانه برخی را قطع کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما بنا نداریم مجلس به صورت تک تک وارد اطلاعات خانوارها شود.

وی با اشاره به اینکه اخیرا دولت در پرداخت یارانه ها دچار کسری بودجه است و بار سنگینی بر خزانه وجود دارد گفت: اگر پرداخت یارانه‌ها به پنجاه درصد کاهش یابد می‌توان این رویه را سامان داد.

باهنر در خصوص ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه خوشبختانه این ائتلاف در حال شکل گیری است گفت: رایزنی‌ها انجام شده؛ جامعه روحانیت میزبان است و اکثر اصولگرایان حضور دارند هرچند ممکن است به اتحاد صددرصد نرسد اما امیدوراریم تا قبل از مهر ساختار مرکزی اصولگرایان که شورای هماهنگی تشکل‌های اصولگرایی است شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه فراکسیون رهروان ولایت جز فعالان سیاسی اصولگرایی هستند گفت: رهروان ولایت و همچنین پایداری باید در این ائتلاف باشند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه لازمه ائتلاف تنازل است گفت: باید مجموعه نیروهای اصولگرا تلاش کنند به یک نقطه و مواضع مشترک برسند، جناب لاریجانی و این فراکسیون در عرصه فعالیت اصولگرایی هستند.

وی افزود: اگر قرار است ائتلافی شکل گیرد باید بین جریانات سنگین و وزن‌دار اصولگرایی شکل گیرد؛ ما موسس شورای هماهنگی اصولگرایی نیستیم.

وی در خصوص برجام و ارزیابی از فعالیت این کمیسیون گفت: دوستان این کمیسیون کار سنگین و خوبی را انجام دادند، جلسات متعددی تشکیل شد، با کمیته های مختلفی صحبت داشتند، البته تلاش داشتند هفته گذشته گزارش نهایی را در صحن داشته باشیم که متأسفانه نشد.

باهنر خاطر نشان کرد: رئیس این کمیسیون اظهار داشتند امیدواریم گزارش این کمیسیون فردا یا نهایت باید تا چهارشنبه در دستور کار مجلس باشد.

وی ادامه داد: امیدوراریم ماده واحده قانونی و گزارش کمیسیون تا هفته آینده تمام شود و به دولت ایلاغ شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: سفر رئیس جمعور به سازمان ملل فرصت مهمی بود و زمینه مناسبی برای بسیاری از ملاقات‌ها، صحبت‌های دیپلماتیک‌ها و رایزنی‌ها بود.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به حادثه منا برخی انتظار داشتند دکتر روحانی روز اول بازگردنند، اما ایشان از همان جا تلاش های خود را آغاز کردند و رایزنی‌هایی برای قبول همکاری از طرف سوی آل سعود انجام شد؛ ما از تلاش های ایشان تشکر می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس در خصوص سازمان شورای هماهنگی اصولگرایی ادامه داد: ما تلاش داریم زیر سایه جامعتین برنامه های خود را دنبال کنیم، اما جامعه مدرسین اعلام کرده ما به صورت مصداقی در انتخابات دخالت نمی‌کنیم البته در این که اصولگرایان به وحدت برسند کمک می‌کنند.

وی افزود: این شورا از سوی جامعه روحانیت پیگیری می شود و ساز و کار آن انتخاباتی و ساختار آن در حال طراحی است؛ همه گروه های اصولگرایی به این مهم رسیده اند که ضرورت دارد این ائتلاف و همگرایی تشکیل شود.

باهنر با بیان اینکه مدیران دولت نهم و دهم گروه یکپارچه و منسجمی نیستند گفت: برخی از آنها با رئیس دولت قبل ارتباط ندارند؛ برای هرکدام از حامیان احمدی نژاد حساب حداگانه ای داریم اما آنچه مسلم است خط قرمز فتنه و انحراف برای ما به قوت خود باقی است.

وی با بیان اینکه تشکیلات یکتا و اعضای آن اعلام کرده‌اند قصد ورود به انتخابات و بنای فعالیت سیاسی نداریم گفت: اما اشخاص خقیقی آنها می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند.

دبیرکل جامعه مهندسین در خصوص ثبت دارایی مدیران و مسولان که در حال پیگیری است گفت: رسیدگی و ثبت دارایی مسولان به مجلس سوم باز می‌گردد و همچنان هم در حال پیگیری است؛ در برحه‌‎ای محدوده و گستره این رسیدگی‌ها بسیار زیاد شد؛ البته این موضوع سیستم مفصلی را می‌خواهد که بار مالی زیادی دارد، اکنون شاکله این قانون بر اعلام اموال و دارایی خود در ابتدای پذیرش مسئولیت است که بعضا اعلام عمومی هم میشود.

وی در مورد صندوق‌های شفاف گفت: این اتفاق خوبی است، اما باید دقت زیادی در سیستم های الکترونیکی انجام شود و حتما باید به تأیید شورای نگهبان برسد؛ از سویی شفاف بودن این صندوق ها تا جایی که آرا مشخص و خوانده شود خلاف قانون است.

باهنر تاکید کرد: شورای نگهبان و وزارت کشور هرچه انتخاب کنند ما قبول داریم چرا که وزارت کشور مجری انتخابات و شورای نگهبان ناظر انتخابات است.

وی اظهار داشت: بسیاری ار پروژه های مسکن مهر دچار مشکل زیربنایی است  و این پروژه ده واحد از تورم را به خود اختصاص داده است و ١٧ میلیون خانوار این ده واحد تورم اضافه را تحمل کردند و در این شرایط اگر بانک مرکزی بخواهد تزریق پول داشته باشد داستان تورم ادامه خواهد داشت.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی و نیرو از بدهکار ترین وزارتخانه های کشور به پیمانکاران هستند؛ برآوردی که از نمایندگان برای استیضاح وزیر راه دارم این است که این استیضاح رأی نمی‌آورد.

وی درخصوص فعالان انتخابات اظهار داشت: انتخابات در کشور ما بسیار مهم و با انگیزه است، نتیجه انتخابات در همه ابعاد زندگی مردم تأثیر می‌گذارد.

باهنر با بیان اینکه مردم در کشور ما بر سرنوشت ساز بودن انتخابات باور دارند و همه گروه ها و صنف ها شرکت می‌کنند گفت: مداحان هم می توانند شرکت کنند؛ اما اینکه مداحان جز گروه هایی هستند که در جریان اصولگرایی تأثیر دارند و جز نیروهای مدیریت کننده اصولگرایی نیستند.

وی اظهار داشت: برخی تصور میکنند تعطیلی نمایندگان زمان استراحت آنهاست اما کاملا این تصور اشتباه است.

باهنر در خصوص واقعه منا و عملکرد دولت گفت: آقای ظریف این برداشت را دارد که در مجمع عمومی سازمان ملل و نیویورک بهتر میتواند عمل کند که این تصمیم گیری بر عهده مهره اجرایی است،

وی با بیان اینکه جمع شدن بیش از صد مقام اول کشورها انفاق مهمی است گفت: مشکل اساسی ما زبان نفهمی آل سعود است که همچنان فرافکنی میکنند و کوتاهی و قصور خود را نپذیرفته‌اند.

دبیرکل جامعه مهندسین اظهار داشت: دولت مواضعی دارد و در تعامل با مجلس مواضع خود را اعلام میکند، این فشار وارد کردن نیست، مجلس حرف‌ها میشنود و بعد تصمیم خود را اتخاذ می‌کند؛ دولت موظف است در چهارچوب قانون عمل کند.

 

اخبار سیاسی - نسیم

 


ویدیو مرتبط :
ما با عرب مشکل نداریم، با آل سعود یهودی مشکل داریم!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كشتار حجاج ایرانی به دست آل سعود