اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باهنر:غصه‌ هاشمی را نخورید!



کاندیدای انتخابات نمی‌شوم 

آرمان: نایب‌رئیس مجلس در واکنش به برخی انتقادات نسبت به تعیین شرایط سنی در طرح قانون انتخابات مجلس گفت: اگر کسی می‌خواهد غصه‌ هاشمی را بخورد خودش بارها گفته است که من کاندیدا نمی‌شوم؛ بنابراین شرایط سنی کاندیداها را نباید تعبیر به این مساله کرد. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مهر نوشت؛ محمدرضا باهنر در نشست خبری روز گذشته خود درمورد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: قانون فعلی انتخابات مشکلاتی دارد اما اینکه حالا زمان مناسبی برای تغییر و اصلاح آن هست یا نه، قابل تأمل است هر چند این مشکلات هر چه زودتر رفع شود، بهتر است. 

وی درمورد شرایط کاندیداتوری در طرح مجلس که مورد انتقاد محافل سیاسی قرار گرفته است، اظهارکرد: در قانون فعلی در شرایط نامزدها مقوله‌ای به نام سواد وجود نداشت که فرد باید حداقلی از سواد را داشته باشد اما در هر صورت با توجه به گسترش بسیار زیاد افراد تحصیلکرده با در نظر گرفتن شرایط تحصیلی محدودیتی در کاندیداها ایجاد نمی‌شود. طبق قانون تشخیص مدیر و مدبر بودن با شورای نگهبان است اما نیاز است که یک تعریف حقوقی از رجل مذهبی، سیاسی و یا مدیر و مدبر بودن داشته باشیم تا شورای نگهبان وظیفه خود را شفاف‌تر انجام دهد.

وی افزود: بعضی از نامزدها در زمان ثبت‌نام مورد طنز رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرند بنابراین باید محدودیتی در تعداد کاندیداها و کسانی که می‌توانند مدیریت کلان کشور را به عهده بگیرند ایجاد شود. باهنر همچنین در پاسخ به این سوال که این شائبه وجود دارد که هیات‌رئیسه مجلس خواستار تصویب این طرح هستند و این طرح را بر کل مجلس تحمیل کرده‌اند، بیان کرد: کسانی که این حرف بی‌اساس را مطرح می‌کنند ساختار مجلس را متوجه نیستند. اصلا این‌طور نیست که هیات‌رئیسه تصمیم بگیرد قانونی تصویب بشود یا نشود. 

نمی‌توانند اراده خود را به دیگر نمایندگان تحمیل کنند. در ادامه این نشست خبری باهنر درمورد دیدارهای جبهه پیروان با علما و مراجع گفت: جامعه اسلامی مهندسین در انتخابات اخیر تلاش کرده مستقل و خارج از چارچوب جریان اصولگرا تصمیم نگیرد و درمورد انتخابات آینده هم همین‌طور است. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: مذاکراتی که در دیدارهای انتخاباتی خود داشتیم عمدتا در رابطه با مسائل کشور بوده است و اینکه تلاش کنیم کاندیداها به حداقل برسند و به سمت وحدت حداکثری برویم. 

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین درمورد بودجه 92 خاطرنشان کرد: مهلت قانونی دولت 15 آذر است و امیدواریم که دیگر امسال دولت در ارائه بودجه به مجلس تاخیر نکند. وی با بیان اینکه بودجه سال آینده باید تحولات جدی نسبت به بودجه‌های سال‌های گذشته داشته باشد، افزود: سیاست کلی بودجه باید به سمت قطع شدن وابستگی هزینه‌های جاری کشور به درآمدهای نفتی باشد به‌خصوص با توجه به تحریم‌ها باید وابستگی نفت را به حداقل برسانیم.

کاندیداهای احتمالی از نگاه باهنر

نایب‌رئیس مجلس ادامه داد: دولت هم باید در بودجه 92 هزینه‌های غیرضروری خود را کاهش دهد و مجلس هم باید کمک کند هزینه‌های اضافی بر بودجه اضافه نکند تا بودجه سال آینده یک انضباط جدی در کم کردن هزینه‌های جاری داشته باشد. وی همچنین درمورد کاندیداهایی که تاکنون مطرح شده‌اند و با بیان اینکه جبهه پیروان به دنبال افزودن تعداد کاندیداها نیست، ادامه داد: قالیباف، رضایی، پورمحمدی، عارف و کمالی از کاندیداهای احتمالی سال آینده هستند و کاندیداهایی دیگری هم هستند که احتمال کذب یا صحت‌شان وجود دارد و باید منتظر بمانیم. 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سوال که آیا متکی قصد کاندیداتوری دارد و اینکه جبهه پیروان از وی حمایت خواهد کرد؟ گفت: من اظهارنظر رسمی و جدی از آقای متکی در این خصوص نشنیده‌ام اما ما کاندیداها را برای رسیدن به تفاهم تشویق می‌کنیم. باهنر در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 بیان کرد: موقعیت این مذاکرات نسبی است و امیدواریم 1+5 حقوق هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسد و ما درجهت اطمینان بخشی به مجامع بین‌المللی کارهای لازم را انجام خواهیم داد که تاکنون نیز این کار را کرده‌ایم.

وی همچنین درمورد پروتکل الحاقی گفت: اگر بی‌تدبیری‌های 1+5 بیشتر شود، پروتکل اصلی هم زیر سوال می‌رود چه برسد به پروتکل الحاقی. وی در توضیحات مجددی درمورد طرح اصلاح قانون انتخابات افزود: سوال ما این است کسی که سنش از 70 سال گذشته می‌تواند رئیس‌جمهور فعال و در صحنه‌ای باشد؟ رهبران چین که در بالا بودن سن در جهان معروف هستند الان در این سیاست خود تجدیدنظر کردند و رنج سنی آنان پایین آمده. بنابراین سن 70 سال به بالا می‌تواند مشاور باشد.

استراتژی جبهه پیروان برای انتخابات

باهنر درمورد دیدارهای انتخاباتی اخیر جامعه اسلامی مهندسین با دیگر گروه‌های اصولگرایی و استراتژی جبهه پیروان برای انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری اظهار کرد: استراتژی تدوین‌شده جبهه پیروان این است که ما به برنامه‌های کاندیداها بپردازیم و رصد بکنیم که کاندیداهای مطرح‌شده با توجه به مشکلات چه برنامه‌هایی دارند و ما بیشتر دنبال مطالبه برنامه عملیاتی از سوی کاندیداها هستیم. وی افزود: استراتژی ما با وحدت و هماهنگی همراه است و سعی خواهیم کرد کاندیداهایی که برای انتخابات مطرح شده‌اند را به وحدت برسانیم و تعداد آنان تنزل پیدا کند. 

باهنر با بیان اینکه جبهه پیروان تلاش دارد یک تعامل اخلاقی و برنامه‌ای با رقبای خود داشته باشد، افزود: ما به‌جای اینکه در فکر کاندیدای مستقل باشیم بیشتر به دنبال گفت‌وگو و تعامل با نامزدها برای کاهش تعداد آنان در رقابت‌های انتخاباتی هستیم. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین معرفی تیم همراه توسط کاندیداها را ضروری دانست و تصریح کرد: کاندیداها باید حداقل 2 تا 3 نفر از نیروهای حساس و پست‌های کلیدی مانند معاون اول و مشاور اقتصادی خود را معرفی کنند تا بشود درمورد برنامه‌هایشان نظر داد. 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شما قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارید؟ و اینکه اخیرا در جمع دانشجویان کرمان گفته‌اید که من می‌آیم برای نیامدن، ادامه داد: من قصد کاندیداتوری ندارم و این را تکذیب می‌کنم. باهنر در توضیح این جمله که می‌آیم برای نیامدن، اضافه کرد: استراتژی جبهه پیروان این است که میان کاندیداها وحدت ایجاد کند تا تعدادشان کاهش یابد و من هم پیشنهاد دادم حالا که جبهه قصد این کار را دارد، بهتر است که یک نفر هم از سوی جبهه معرفی شود، حالا چه من باشم، چه دوستان دیگر. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: دنبال افزایش تعداد کاندیداها نیستم و اگر هم بیایم و از سوی جبهه معرفی شوم، قصد ماندن ندارم؛ چراکه دوستان دیگری که شایستگی بیشتر از من دارند، در صحنه هستند و افزایش تعداد کاندیداها از سوی هر کسی که باشد، مذموم است./آرمان


ویدیو مرتبط :
غصه گذشته ها را نخورید...............................

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غرفه ای برای منافق خواندن هاشمی، رضایی ، باهنر و سیدحسن خمینی



 

 

 غرفه ای برای منافق خواندن هاشمی، رضایی ، باهنر و سیدحسن خمینی در نمایشگاه دیجیتال .

این غرفه که درست در جلوی درب ورودی قرار دارد، با نصب تلویزیون های بزرگ، اقدام به پخش تصاویری از آشوب های بعد از انتخابات کرده که در آن سرود « منافق منافق خون جوانان ما می چگد از چنگ تو» هم پخش می شود.

نمایشگاه رسانه های دیجیتال که قرار است محلی برای ارائه آثار نرم افزاری و سخت افزاری برای مخاطبان باشد، در برخی غرفه های آن مسئولان و شخصیت های نظام متهم به منافق شده اند.

به گزارش فردا در بدو ورود به سالن نمایشگاه اولین غرفه ای که نظر همگان را به خود جلب می کند، غرفه "شورای هماهنگی فعالان سایبری انقلاب اسلامی" است.

این غرفه که درست در جلوی درب ورودی قرار دارد، با نصب تلویزیون های بزرگ، اقدام به پخش تصاویری از آشوب های بعد از انتخابات کرده که در آن سرود « منافق منافق خون جوانان ما می چگد از چنگ تو» هم پخش می شود.

نکته درخور توجه نشان دادن تصاویر چهره هایی همچون هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری، سید حسن خمینی نوه امام (ره)، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران در مجلس همزمان با پخش سرود منافق است که بر خلاف توصیه ها و تاکیدات چندباره رهبر معظم انقلاب است.

این اقدام که البته با واکنش منفی بازدید کنندگان هم مواجه شده، مشخص نیست چگونه از چشم مسئولان نمایشگاه دور مانده است.

گرچه این نمایشگاه دستاوردهای بسیاری در حوزه رسانه و فناوری‌های نوین داشته و خدمات شایانی را به مردم و دست‌اندرکاران این حوزه ارائه داده است و قاعدتاً مسئولان نمایشگاه مسئول همه اتفاقات درون غرفه‌ها نیستند، اما در خصوص مسائل حساسیت‌برانگیزی مثل توهین به مسئولان نظام بهتر است که دقت ویژه‌ای از سوی آنان صورت پذیرد.

در شرایطی که رهبر انقلاب بارها بر حفظ آرامش و وحدت جامعه تاکید کرده و رسانه ها و گروه های سیاسی را از دادن نسبت ها و تهمت های ناروا به یکدیگر پرهیز داده‌اند، چگونه شخصیت‌هایی که رهبر انقلاب اتفاقا در مورد آن‌ها در پیدا و پنهان تاکید ویژه‌ی بر رعایت احترام آنان دارند به این سادگی مورد تهمت واقع می‌شوند؟