اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باهنر:خیلی از نمایندگان چندماه بعد ورود به مجلس می گویند نانت نبود،آبت نبود که نماینده شدی؟!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , باهنر


  محمدرضا باهتر به روزنامه اعتماد گفت:من می‌خواهم ادعای بسیار بزرگی را مطرح کنم و بگویم ٩٠ درصد افرادی که وارد مجلس می‌شوند اصلا نمی‌دانند وظیفه مجلس چیست.

 بسیاری از این نمایندگان هنگام ورودشان به مجلس تصورات دیگری دارند. من با دوستان شوخی می‌كنم و می‌گویم افرادی كه برای نخستین بار نماینده می‌شوند شش ماه اول بسیار سرحال و شاداب و فعال هستند اما چند ماه كه می‌گذرد پیش خودشان می‌گویند نانت نبود یا آبت نبود مجلس آمدنت برای چه بود؟ در واقع بسیاری از این تصوراتی كه اینها در دوران انتخابات از مجلس داشته و بر اساس آن شعارها و وعده‌ای انتخاباتی خود را تنظیم می‌كردند اصلا در مجلس عملیاتی نمی‌شود.

 معمولا در مجلس نمایندگانی كه سابقه معلمی دارند زیاد هستند. نكته جالب اینجاست كه نخستین منتقدان این قشر از نمایندگان مجلس، خود معلمان هستند. دلیلش این است كه اینها به هم‌صنفان خود وعده می‌دهند كه اگر به مجلس راه پیدا كنیم مشكلات این قشر را حل خواهیم كرد اما وقتی وارد مجلس می‌شوند، می‌فهمند كه چنین مسائلی اصلا امكان‌پذیر نیست. در واقع این افراد شناختی از ساختارها ندارند و وقتی بیرون مجلس هستند ساده به آن نگاه می‌كنند و تازه بعد از نماینده شدن متوجه می‌شوند كه ساختارها به آن سادگی كه فكر می‌كردند، نیست. به همین دلیل است كه معمولا بسیاری از نمایندگان در دورهای بعدی رای نمی‌آورند و مردم به آنها اعتماد نمی‌كنند.

 

اخبار  سیاسی -  اعتماد


ویدیو مرتبط :
دیدار دو تن از نمایندگان مجلس با نماینده اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد خطاب به نمایندگان مجلس: خیلی مته به خشخاش نگذارید



احمدی نژاد در مجلس,وزیر تعاون

در دفاع از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

احمدی‌نژاد خطاب به نمایندگان مجلس: خیلی مته به خشخاش نگذارید

رییس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که وزیر پیشنهادی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بتواند رای بالایی از مجلس کسب کند و در چند ماهی که از عمر دولت باقی است، بتواند خدمات بالاتری ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد که امروز در صحن علنی مجلس برای دفاع از وزیر پیشنهادی‌اش به منظور تصدی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشت، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت استاد مطهری گفت: مطهری استاد اندیشه و اخلاق بودند و از این رو این هفته را که هفته معلم نام گرفته است، به تمام معلمان صمیمانه تبریک گفت.

وی با اشاره به بررسی صلاحیت عباسی به عنوان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: امروز به همت شما این وزارتخانه سامان بیشتری پیدا خواهد کرد، زیرا وزارتخانه‌ای مهم و کلیدی است.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به ادغام برخی وزارتخانه‌ها و تشکیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:‌هر سه وزارتخانه‌ای که ادغام شدند جزو اصول و برنامه‌های ثابت جمهوری اسلامی ایران و تمام نهادها و دستگاه‌های دست‌اندرکار خدمت به مردم هستند.

احمدی‌نژاد افزود: صیانت از کار و کارگر و تنظیم روابط کارگر و کارفرما یک امر پایه برای پیشرفت کشور برای سرمایه‌گذاری و رشد و بالندگی اقتصاد است. خوشبختانه طی سال‌های اخیر فعالیت‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است و فضای کارگری و کارفرمایی به سمت همگرایی و همدلی و همکاری برای ساختن و پیشرفت تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه "تقریبا کشمکش‌های طولانی یا تعطیل شده یا به صفر نزدیک شده است"، اظهار کرد: در شورای عالی کار همدلی بسیار خوبی برقرار شده است و به اتفاق هم تصمیم می‌گیرند که برای افزایش حقوق سالانه و تنظیم محیط کار و کارگری و حل اختلافات اقدامات موثری را انجام دهند.

رییس‌جمهور در ادامه گفت: می‌توانیم بگوییم که امروز در این زمینه به‌روز هستیم و در حل و فصل مسائل کارگری توانمندی‌های لازم برقرار شده است.

احمدی‌نژاد، حمایت از بخش تعاون را از دیگر فعالیت‌های وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و افزود: در قانون اساسی نقش تعاون به عنوان یک بخش ویژه در توزیع منابع، توزیع ثروت و کارکردهای اقتصاد پیش‌بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه "پیش از این، این وزارتخانه به تنهایی مسئول رسیدگی به این همه مسائل گسترده بود"، گفت: تعداد تعاونی‌ها و اعضای آن در طول سال‌های اخیر به دو برابر افزایش یافته و سهم تعاون در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نیز به همین ترتیب رشد داشته است، اما هنوز تا 25 درصد پیش‌بینی شده در سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری فاصله زیادی داریم.

رییس‌جمهور ماموریت سوم این وزارتخانه را رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: بالاخره سیاست‌ها از گذشته‌های دور، تبعاتی دارد و تا رسیدن به نقطه عدالت و تاثیرگذار و رفع فقر و محرومیت راه زیادی در پیش است. رفاه اجتماعی مسئول پر کردن خلاءهای اجتماعی ناشی از تحولات اقتصادی و برنامه‌های اقتصادی است که پی در پی در کشور اجرا می‌شود.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: این مسائل امر مهمی است و نهادهای حمایتی باید پشتیبانی لازم از اقشار ضعیف را در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه "بخش مهمی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به عهده وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است"، اظهار کرد: این وزارتخانه، وزارتخانه‌ای است که بار سنگین و مسئولیت‌های متنوعی دارد و تقریبا از تمام کشور به این وزارتخانه در حال خدمت‌رسانی هستند.

رییس‌جمهور یادآور شد: امروز آقای عباسی که برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس آمده است تا مسئولیت این وزارتخانه را به عهده بگیرد، فردی است که او را می‌شناسید و دو دوره نماینده مجلس بوده و در کنار شما و همراه شما در کمیسیون‌های مختلف، مسئولیتی را برعهده داشته است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "عباسی دارای سابقه خوبی است"، اظهار کرد: امروز این وزارتخانه سرپاست و بخش‌های گوناگون آن مشغول ارائه خدمات به مردم هستند و نقصی در کار وزارتخانه ایجاد نشده است.

رییس‌جمهور همچنین، با دفاع از وزیر پیشنهادی خود، در بخش دیگری از صحبتهایش ابراز امیدواری کرد که عباسی با رای بالایی بتواند در جلسه هیات دولت شرکت کند و نزدیک به چهار ماهی که از عمر دولت باقی است، بتواند خدمات بالاتری ارائه دهد.

احمدی‌نژاد افزود: ما با یک برنامه از پیش تعیین‌شده عازم سفر هستیم و در نتیجه عذر می‌خواهم و امیدوارم همین حد از سخنان کفایت کند.

وی خطاب به نمایندگان افزود: خیلی مته به خشخاش نگذارید. آقای عباسی فرد شناخته شده‌ای است و کارها هم معلوم است. امیدوارم ایشان بیاید و به انجام کارها رسیدگی کند./ایسنا