اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باهنر: تصمیمات غلط هزینه‌های زیادی دارد


محمد رضا باهنر گفت: راهی جز وحدت و همدلی اصولگرایان وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا: دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری که در اجلاس دبیران حزب موتلفه اسلامی سخن می گفت با اشاره به ضرورت وحدت اصولگرایان اظهار داشت: جریان های مختلف اصولگرایی به این جمع بندی رسیده اند که در این دوره از انتخابات با توجه به فضای کشور چاره ای جز وحدت و همدلی و همراه شدن با هم ندارند.

باهنر در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از گذشته به وحدت عملیاتی و ائتلاف نیاز داریم. نقاط مشترک میان جریان های اصولگرایی باید بیشتر تقویت شود .

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: سیاست راهبردی جبهه پیروان خط امام و رهبری و تشکل های عضو آن این است که مجلس آینده مجلسی اصولگرا باشد هر چند یک نفر از ما نیز در مجلس حضور نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات هم زمان در کشور بیان داشت: اخیرا در کشور تجربه‌ای شروع شده که دو انتخابات همزمان باشد و اولین آن را در سال ۹۲ داشتیم. در کشور ما انتخابات یک موضوع جدی برای مردم است و انتخابات معمولا دارای پیش لرزه و پس لرزه‌هایی بودند که شش ماه قبل و بعد انتخابات را در بر می گرفت که به نفع کشور نبود. برگزاری انتخابات‌های همزمان باعث شد هر دو سال یکبار انتخابات داشته باشیم تا کارهای کشور بهتر انجام شود.

باهنر با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: دو انتخابات بسیار مهم امسال برگزار خواهد شد که هر کدام از این دو انتخابات بسیار مهم هستند، مجلس خبرگان تاثیرش در پشتوانه‌ بودنش برای ولایت است و تاثیر تقویت ولایت برای اسلام و انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در حال حاضر جامعتین تلاش‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند و جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز به جامعتین برای انتخابات مجلس خبرگان کمک خواهد کرد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: برخی خواب‌های آشفته‌ای برای مجلس خبرگان دیده‌اند و به دنبال تعبیرآن هستند تا بتوانند اقلیتی را به مجلس خبرگان وارد کنند و از آنجا ساز نا کوکی را علیه نظام بزنند که ما امیدواریم خواب آنها تعبیر نشود.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتخابات مجلس و ریاست جمهوری اهمیت و تاثیرش در زندگی مردم مهم است و تا عمق خانه ها و خانواده ها و افکار بچه ها و همه اعضای جامعه نفوذ می کند.

باهنر تصریح کرد: اگر مجلس، مجلس کارآمدی نباشد و تصمیمات غلطی بگیرد هزینه‌های زیادی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سه دوره قبلی انتخابات مجلس اصلاح طلبان فرصت خودنمایی و روحیه و انرژی نداشتند و رقابت میان اصولگرایان بود گفت: اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس آینده تردیدی نیست که جدی و قوی کار خواهند کرد و وارد انتخابات می شوند و این نقطه تهدیدی است زیرا سیاست‌های راهبردی تنظیم کرده‌اند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان داشت: رفتار اصلاح طلبان نسبت به گذشته عوض شده اما اعتقادات آنها عوض نشده است. وحدت و انسجام و همدلی توصیه های کلی آنها برای انتخابات است و در دستشان منشورهایی دارند که مورد به مورد در حال کار کردن هستند که اصولگرایان با همدلی و وحدت باید مراقب باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق هسته‌ای اظهار داشت: عادلانه ترین سخن را در مورد توافق خود رئیس‌جمهور با مثالی که درباره فوتبال و برد سه بر دو زد می توان در مورد توافق گفت. اگر کسی تصور کند ما سه بر صفر پیروز شده ایم و یا اینکه مملکت بر باد رفته است هر دوی این تحلیل ها اشتباه است.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: مساله هسته‌ای را نباید تخریب کنیم هرچند ممکن است انتقاداتی وجود داشته باشد اما تخریب کار تیم‌مذاکره کننده ظلم به آنها است.

باهنر تصریح کرد: دولت می‌خواهد از مصاف هسته‌ای که بیرون آمده بیشترین استفاده را کند.


ویدیو مرتبط :
امام خامنه ای: غلط زیادی می کنند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کری: اتحادیه عرب پیشنهاد داده است که هزینه‌های اقدام نظامی علیه سوریه را جبران کند/فر انسه:عدم اقدام علیه سوریه، پیامی غلط به تهران می‌فرستد



جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا,جان کری

در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا
جان کری: اتحادیه عرب پیشنهاد داده است که هزینه‌های اقدام نظامی علیه سوریه را جبران کند

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اتحادیه عرب پیشنهاد داده است که تمام هزینه‌های اقدام نظامی علیه سوریه بپردازد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امشب در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا گفت اتحادیه عرب هزینه‌های اقدام نظامی علیه سوریه را تقبل کرده است.

کری این صحبت را در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه اتحادیه عرب قرار است هزینه‌های حمله را جبران کند، بیان کرد و گفت این مسئله روی میز است و مذاکرات جدی در مورد آن در جریان است.

وی پیشتر در همین جلسه تاکید کرد که کشورهایی چون ترکیه، عربستان و امارات حمایت کامل خود از اقدام نظامی علیه سوریه را اعلام کرده‌اند. وی دیروز هم گفته بود این سه کشور برای در اختیار گذاشتن امکانات نظامی خود برای حمله به سوریه، اعلام آمادگی کرده‌اند.

در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
هیگل: تسلیحات شیمیایی سوریه تهدیدی برای متحدان ماست

وزیر دفاع آمریکا با حضور در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت: ذخایر شیمیایی داخل سوریه تهدیدی برای متحدان آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا با حضور در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، ذخایر شیمیایی موجود در سوریه را «تهدیدی برای متحدان آمریکا» توصیف کرد و گفت که این موضوع غیرقابل قبول است.

وی هدف اصلی اقدام نظامی علیه سوریه را کاهش توان شیمیایی دولت سوریه و جلوگیری از استفاده مجدد از این تسلیحات بیان کرد.

هیگل افزود: من و ژنرال «مارتین دمپسی» به رئیس‌جمهور اطمینان داده‌ایم که نیروهای نظامی ما آماده‌اند هر زمان که دستور از سوی وی صادر شود، ماموریت را انجام دهند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین به کشورهای حامی این اقدام نظامی در منطقه از جمله ترکیه، عربستان و امارات نام برد و گفت این کشورهای حمایت کامل خود از اقدام نظامی را اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت سوریه باید در برابر اقداماتش پاسخگو باشد، گفت عدم اقدام آمریکا موجب می‌شود تا اعتبار تعهدات بین‌المللی آمریکا از جمله تعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، از بین برود.

نخست‌وزیر فرانسه: عدم اقدام علیه سوریه، پیامی غلط به تهران می‌فرستد

«ژان مارک آیرو» ضمن حمایت از اقدام نظامی علیه سوریه، گفت: بی‌تفاوتی نسبت به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، پیامی غلط در مورد برنامه هسته‌ای به ایران می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس خبرگزاری فرانسه، «ژان مارک آیرو» نخست‌وزیر فرانسه روز چهارشنبه مدعی شد عدم اقدام علیه سوریه، پیامی غلط به تهران می‌فرستد.

وی ضمن حمایت از اقدام نظامی علیه سوریه، گفت بی‌تفاوتی به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، پیامی غلط در مورد برنامه هسته‌ای به ایران می‌دهد.

نخست‌وزیر فرانسه تأکید کرد که نباید به بشار اسد اجازه دهیم که از سلاح کشتار جمعی استفاده کند و ما اسناد و مدارکی داریم که نشان می‌دهد دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

 آیرو افزود: عدم تحرک به معنای اجازه به اسد برای ادامه اقدامات سرکوبگرایانه و دشمنانه‌اش است و حمله به سوریه سریع و قدرتمند خواهد بود و پاریس نیروهای زمینی برای حمله به سوریه اعزام نخواهد کرد.

وی این اظهارات را پیش از آغاز جلسه پارلمان فرانسه با موضوع مشارکت در اقدام نظامی علیه سوریه، بیان کرد. نمایندگان دو مجلس فرانسه قرار است در مورد این موضوع بحث کنند، اما تصمیم نهایی در مورد همراهی با آمریکا را «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور اتخاذ خواهد کرد. وی پیشتر بر آمادگی پاریس برای همراهی آمریکا تاکید کرده است.