اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بان کی مون نشست ژنو درباره یمن را به تعویق انداخت



اخبار,اخباربین الملل,تحولات یمن

دبیرکل سازمان ملل متحد از فرستاده ویژه خود در یمن خواست، گفت وگوهای صلح ژنو درباره یمن را به تاخیر بیاندازد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "استفان دوجاریک" سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: بان کی مون از محقق نشدن این ابتکار و بهره برداری نشدن از آن در نزیک ترین زمان ممکن، ابراز ناامیدی کرده است.  

هنوز تاریخ جدید گفتگوهای یمن که قرار است با هماهنگی سازمان ملل متحد برگزار شود، اعلام نشده است.

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از همه طرف های درگیر در یمن خواسته است با حسن نیت و بدون پیش شرط در گفت و گوهای صلح این کشور شرکت کنند.

وی ابراز امیدواری کرده است که این گفت وگوها به پایان بحران یمن در سریع ترین زمان ممکن منجر شود.


  اخبار  بین  الملل  -  سایت  العالم 


ویدیو مرتبط :
سوریه:1392/11/02:پاسخ قاطع ولید معلم به بان کی مون-ژنو 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشست ژنو درباره یمن به تعویق افتاد



اخبار,اخباربین الملل,بحران  یمن

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کردند، نشست یمن که قرار بود پنج شنبه آتی در ژنو برگزار شود به زمان دیگری موکول شده است.

به گزارش  شبکه اسکای نیوز عربی، به احتمال زیاد تعویق نشست ژنو که گروه‌های یمنی امید زیادی به آن بسته بودند به دلیل کارشکنی‌ها و شرط و شروط‌هایی است که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن برای حضور در این نشست مطرح کرده است.

 

تمامی گروه‌های سیاسی یمنی برای شرکت در نشست ژنو دعوت شده بودند و این نشست با استقبال گروه‌های مختلف در داخل و خارج این کشور از جمله انصارالله مواجه شده بود و قرار بود تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود. هدف از نشست ژنو حل و فصل مشکلات موجود در یمن به ویژه توقف حملات عربستان بود.

منصور هادی اخیرا در نامه‌ای به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل شروطی را برای مشارکت در این نشست اعلام کرده بود که ظاهرا تحقق آن برای سازمان ملل و پذیرش آن‌ از سوی گروه‌های یمنی مقبول نبوده است. منصور هادی در این نامه شرط کرده بود که مذاکرات براساس توافق‌های پیشین وی و گروه‌های سیاسی یمن به ویژه مذاکرات اخیر ریاض که بدون حضور حوثی‌ها برگزار شد، از سر گرفته شود. منصور هادی همچنین خروج کامل حوثی‌ها از شهرهای یمن به ویژه صنعاء و عدن و نیز اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت را پیش شرط حضور خود در نشست ژنو اعلام کرده بود. وی همچنین حضور فعال شورای همکاری خلیج فارس را در این نشست خواستار شده بود.
 
 اخبار  بین الملل  -  ایسنا