اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بان کی مون قربانی جدید شیطنت دو کمدین!


دبیركل سازمان ملل قربانی تماس شیطنت آمیز دو كمدین كانادایی شد كه خود را به جای نخست وزیر كانادا جا زده و وی را سر كار گذاشتند!

خبرگزاری ایسنا: دبیركل سازمان ملل قربانی تماس شیطنت آمیز دو كمدین كانادایی شد كه خود را به جای نخست وزیر كانادا جا زده و وی را سر كار گذاشتند!

 سباستین ترودل و مارك آنتوان اودت، كمدین‌های یك برنامه رادیویی در كانادا هستند كه شخصیت‌های مشهور سیاسی و هنری را قربانی تماس‌های تلفنی طنز آمیز در برنامه خود می‌كنند.

این دو كمدین كه برنامه رادیویی آنها از شهرهای مونترال و كبك كانادا پخش می‌شود و شهرت زیادی دارند این بار بان كی مون، دبیركل سازمان ملل را قربانی برنامه خود قرار دادند.

بان کی مون سر كار گذاشته شد!

آنها اظهار داشتند روز چهارشنبه به منظور برقراری ارتباط با بان كی مون حدود نیم ساعت تلاش كرده و نزدیك به 12 تماس تلفنی برقرار كرده‌اند كه در نهایت در مجمع عمومی سازمان ملل توانستند با وی مكالمه داشته باشند.

بان كی مون در جریان یكی از نشست‌های خود با رهبران جهان بود كه به تماس تلفنی جعلی پاسخ داد.

در جریان این گفت‌وگوی پنج دقیقه‌‌ای كمدینی كه خود را به جای نخست وزیر كانادا جا زده بود به سبب حضور پیدا نكردن در مجمع عمومی سازمان ملل از بان كی مون عذرخواهی كرد و علت آن را شانه كردن موهایش با چسب قطره‌ای ذكر كرد!

این دو كمدین كانادایی همچنین از بان كی مون خواستند تا با رئیس اتحادیه ملی هاكی كانادا صحبت كند تا تیم‌ هاكی شهر كبك از كلرادور باز گردد!

ظاهرا پس از طرح این گفته‌ها بان كی مون شك می‌كند به این كه یك جای كار می‌لنگد و می‌پرسد: ببخشید آیا اكنون من با استفان هارپر، نخست وزیر كانادا صحبت می‌كنم؟!


ویدیو مرتبط :
دیدار بان کی مون با آرمیتا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه ضرغامی به بان کی مون: شبکه های ماهواره ای جامعه مسلمان ایران را تهدید می کنند



 

 

 

نامه ضرغامی به بان کی مون: شبکه های ماهواره ای جامعه مسلمان ایران را تهدید می کنند

 

نامه ضرغامی به بان کی مون: شبکه های ماهواره ای جامعه مسلمان ایران را تهدید می کنند

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، از تبعیض های موجود و شرایط ناعادلانه پخش شبکه های ماهواره ای در جامعه جهانی اطلاع رسانی انتقاد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سید عزت الله ضرغامی در نامه خود به بان کی مون با اشاره به تبعیض در دسترسی همگان به فناوری ارتباطات و همچنین نقض ارزشهای اخلاقی در برخی شبکه های ماهواره ای، از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست اقدامات موثری برای رفع این تبعیض ها بعمل آورد.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به برگزاری نشست سال 2003 میلادی سران جامعه اطلاعاتی جهان در ژنو و اعلامیه آن، خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: با وجود آنکه در اعلامیه اصول ژنو بر اهمیت اخلاق، حمایت از خانواده، احترام به تنوع فرهنگی و پیشگیری از ترویج خشونت و فیلم های غیر اخلاقی تاکید شده است، متاسفانه نه تنها این اصول رعایت نمی شوند بلکه انها در موارد متعددی، نقض نیز می شوند.

وی در تشریح این موارد نقض، به فعالیت شبکه های متعدد ماهواره ای اشاره کرد که در فضای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ارزشهای اخلاقی، فرهنگی و معنوی جامعه مسلمان ایران را تهدید می کنند.

رئیس سازمان صدا وسیما خطاب به بان کی مون افزود: از نمونه های بارز اقدامات مخرب این شبکه ها، تشویق به اقدامات خشونت آمیز، مصاحبه با رهبران گروهک های تروریستی و پخش برنامه های مضر غیر اخلاقی در 90 شبکه ماهواره ای است که بنیان خانواده را تهدید می کند.

وی با اشاره به برخی مانع تراشی ها در دسترسی جوامع به جریان اطلاع رسانی آزاد، به بان کی مون یادآور شد: در چنین شرایطی و برخلاف مقررات حقوق بین الملل، پخش شبکه های بین المللی ایرانی مانند "العالم" و "سحر" از طریق ماهواره های نیل ست و هات برد، به ناگهان متوقف می شود.

رئیس سازمان صداوسیما با یادآوری مسئولیت سازمان ملل متحد در حفظ اصول و ارزشهای جهانی و همچنین نظارت بر حسن اجرای مصوبات اجلاس های مهم بین المللی مانند نشست ژنو، از بان کی مون خواست اقدامات موثری برای رفع تبعیض های موجود در مسیر دسترسی آزاد همه جوامع به فناوری اطلاعات و ارتباطات و جلوگیری از نقض ارزشهای اخلاقی بعمل آورد.

آقای ضرغامی که در شهریور گذشته به همراه رئیس جمهور کشورمان در شصت و پنجمین نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور داشت، از بخشهای مختلف شبکه تلویزیونی سازمان ملل متحد"UN TV" نیز دیدن و بر ضرورت گسترش مناسبات رسانه ای تاکید کرد...../تحلیل:عصرایران