اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بان‌ کی‌ مون: مذاهب عامل خشونت نیستند


دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه جهان امروز بیش از هر زمانی شاهد نفرت و تفرقه در میان مردم است بر این نکته تاکید کرد که مذاهب جهان از رواج خشونت حمایت نمی کنند.

خبرگزاری ایرنا: دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه جهان امروز بیش از هر زمانی شاهد نفرت و تفرقه در میان مردم است بر این نکته تاکید کرد که مذاهب جهان از رواج خشونت حمایت نمی کنند.

بان کی مون در دومین و آخرین روز نشست ویژه ای با عنوان «مدارا و آشتی جویی» در حضور نمایندگان مذاهب مختلف و مسوولان فرهنگی جهان در مجمع عمومی سازمان ملل با یادآوری خشونت ها و وحشیگری هایی که امروزه به اسم مذهب در سراسر جهان در جریان است، نسبت به خطر «بی تفاوتی و بی قیدی مردم جهان نسبت به خشونت و خشونت گرایی» ابراز نگرانی کرد.

وی، احترام به شان و مقام انسانی، حقوق برابر همه انسانها اعم از مرد و زن، مدارا و خویشتنداری و همزیستی مسالمت آمیز را از ارکان مهم زندگی اجتماعی برشمرد و گفت: این ارکان از اصول مورد حمایت سازمان ملل هستند.

بان کی مون، از اینکه این ارزشها در جهان امروز با اقدامات غیرانسانی گروه های تروریستی همچون الشباب، بوکوحرام و داعش زیرپا گذاشته شده اند، ابراز تاسف و نگرانی کرد.

وی در ادامه از رهبران مذهبی جهان خواست تا روی آوردن به گفت وگوی مسالمت آمیز را به عنوان پادزهری در مقابل گرایش های خشونت آمیز در میان پیروان خود ترویج کنند.

دبیرکل سازمان ملل خطاب به نمایندگان کشورهای مختلف گفت: در زمانه ای که ما تا این اندازه شاهد تفرقه و نفرت هستیم، آرزویم این است که بتوانم مردم جهان را برای یافتن مناسب ترین شیوه برخورد با وضعیت موجود، زیر پرچم این نهاد بین المللی گردهم آورم.

وی با بیان این نکته که طبیعت انسان به همان اندازه که مستعد گرایش به وحشیگری و بی رحمی است از قابلیت روی آوردن به عطوفت و مدارا برخوردار است، رهبران مذهبی را پیشروان خط مقدم جوامع انسانی خواند واز آنان خواست با استفاده از نفوذشان، گرایش به مدارا و تفاهم را در میان پیروان خود رواج و توسعه دهند.

بان کی مون در ادامه تاکید کرد که موشک ها ممکن است بتوانند تروریستها را از میان ببرند اما از میان بردن تروریسم تنها از طریق مدیریت و اداره درست کشورها امکانپذیر است.


ویدیو مرتبط :
دیدار بان کی مون با آرمیتا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بان کی مون : خشونت های جاری را به حساب ادیان نگذارید



اخبار,اخبار بین ا لملل , بان کی مون


 اخبار بین الملل - بان کی مون : خشونت های جاری را به حساب ادیان نگذارید

بان کی مون بااشاره به حوادث تروریستی اخیر درپاریس گفت: بازتاب اخبار حملات تروریستی اخیر درفرانسه برای همه ما تکان دهنده بود اما هیچ صحنه ای دردناک تر ازکشته شدن مأمور پلیسی که خود او نیز مسلمان بود و درپیاده رو خیابان به قتل رسید، نبود.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل با ابراز انزجار وتاسف ازوقایع خشونت آمیز جاری درنقاط مختلف جهان براین مسئله تاکید کرد که این خشونت ها را نباید به حساب اختلافات مذهبی ویا جنگ ادیان گذاشت چرا که این خشونت ها جنایت علیه بشریت بشمار می روند که با طراحی های از پیش برنامه ریزی شده جریان دارند.
 
به گزار ایرنا، بان کی مون با انتشاربیانیه ای ضمن ابراز تاسف ازحوادث تروریستی اخیر فرانسه ونا امنی های ایجاد شده توسط گروه تروریستی بوکو حرام گفت : امروزه تعصبات، خشونت ها واختلافات اجتماعی سراسر جهان را فراگرفته است .
 
وی بااشاره به این که بحران های جاری درجهان بزرگترین آزمونی است که قرن بیست ویکم درمقابل ما قرار داده ، گفت: ما باید در اتخاذ رویکرد های خود به گونه ای عمل کنیم که بخشی از راه حل این بحران ها باشیم .
 
وی درادامه بااشاره به حوادث تروریستی اخیر درپاریس گفت: بازتاب اخبار حملات تروریستی اخیر درفرانسه برای همه ما تکان دهنده بود اما هیچ صحنه ای دردناک تر ازکشته شدن مأمور پلیسی که خود او نیز مسلمان بود و درپیاده رو خیابان به قتل رسید، نبود.
 
دبیر کل سازمان ملل براین مسئله تاکید کرد که خشونت های جاری را نباید به حساب اختلافات مذهبی ویا مبارزه با ادیان به حساب آورد چرا که این اقدامات جنایاتی هستند علیه بشریت که از پیش برای ایجاد رعب ووحشت در جهان برنامه ریزی شده است.
 
دبیر کل سازمان ملل افزود: جهان نیازمند راهی است تا همه ابنای بشر بتوانند درصلح وتفاهم وبا احترام به حقوق انسان ها درکنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.
 
وی افزود : این خواست من بعنوان یک پدر، یک پدر بزرگ وبعنوان دبیرکل سازمان ملل ازجامعه جهانی است وبرای تحقق آن ازهیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

 اخبار بین  الملل  - ایرنا