اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«بانک یوتا» به نقض تحریم‌ ایران متهم شد


بانک «یوتا» در آمریکا، بامداد چهارشنبه به انجام مبادله مالی ناقض تحریم‌های ایران متهم شد.

خبرگزاری فارس: یک رسانه آمریکایی بامداد چهارشنبه یکی از بانکهای این کشور را به نقض قوانین تحریمی آمریکا متهم کرده است.

«آی‌بی‌تایمز» بر اساس اسناد بایگانی هواپیمایی مدعی شد «بانک یوتا»، اقدام به خرید یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 کرده که شرکت «النصر» عراق کرده است.

شرکت النصر عراق، چند ماه پیش، بعد از فروش هواپیما به شرکت هواپیمایی ماهان، در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، در اکتبر سال 2011 شرکت ماهان را به بهانه همکاری با سپاه قدس تحت تحریم قرار داده بود.


ویدیو مرتبط :
جریمه سنگین یک بانک اسکاتلندی بخاطر نقض تحریم ایران!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جریمه نهایی بانک آلمانی متهم به نقض تحریم‌های ایران ۲۵۸ میلیون دلار اعلام شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دویچه‌بانک آلمان و یکی از نهادهای دولتی آمریکا رقم نهایی قابل پرداخت برای حل و فصل مناقشات پیرامون ادعای رفع تحریم‌‌های ایران از سوی بانک آلمانی را ۲۵۸ میلیون دلار اعلام کردند.

دویچه بانک آلمان، روز چهارشنبه با پرداخت جریمه 258 میلیون دلاری و اخراج شش کارمند برای حل و فصل مناقشات با تنظیم‌کنندگان مالی آمریکا به اتهام نقض قوانین تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و روسیه موافقت کرده است.

این بانک بزرگ آلمانی که سهام هنگفتی در بازار وال‌استریت آمریکا دارد مبلغ 200 میلیون دلار به «اداره خدمات مالی ایالت نیویورک» و 58 میلیون دلار دیگر به فدرال رزرو پرداخت خواهد کرد.

پیش از این رسانه‌های بین‌المللی از جمله خبرگزاری فرانسه با استناد به مقام‌های آگاه این خبر را منتشر کرده اما رقم مورد توافق را بیش از 200 میلیون دلار اعلام کرده بودند. روزنامه نیویورک‌تایمز، روز چهارشنه گزارش داد توافق 258 میلیون دلار را بر اساس بیانیه‌هایی از دویچه‌بانک و اداره خدمات مالی ایالت نیویورک اعلام کرد.

اداره ایالتی خدمات مالی نیویورک که به تلاش گسترده برای جریمه بانک‌ها و موسسات مالی خارجی که تحریم‌های آمریکا را نقض می‌کنند معروف است، علاوه بر این در مورد مسئله تغییرات نرخ تبادل ارزی که واشنگتن می‌گوید به پول شویی در روسیه کمک کرده، هم با دویچه بانک در حال رایزنی است.

آمریکا پیش از این هم موسسات خارجی دیگری را به پرداخت جریمه وادار کرده است. جریمه 8.9 میلیارد دلاری بانک «بی‌ان‌پی پاریبا» و جریمه 787 میلیون دلاری «کردیت اگریکول» از جمله پر سر و صداترین این موارد بوده‌اند.

جریمه این دو موسسه که هر دو فرانسوی هستند حتی اعتراض مقامات سیاسی اروپا را نیز برانگیخت و موجب شد تا «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه هم به آن واکنش منفی نشان دهد. برخی رسانه‌های اروپایی واشنگتن را به باج‌گیری از موسسات خارجی برای تأمین هزینه‌های داخلی متهم کرده‌اند.

 

اخبار اقتصادی - فارس