اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بانک ها سرقت اموالشان را به پلیس گزارش نمی دهند!



اخبار,اخبار اجتماعی,قرارگاه مبارزه با سرقت


 اخبار اجتماعی - قرارگاه مبارزه با سرقت ایجاد می شود

فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از بانک ها نسبت به گزارش نکردن سرقت های انجام شده و بی توجهی به بازپس گیری اموالشان، از راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت برای سال ۹۳ و ۹۴ خبر داد.

به گزارش خراسان، سردار اسماعیل احمدی مقدم در همایش کاربردی مدیریت بر جرم و سرقت، اظهار کرد: اگرچه سرقت از نظر شدت و نوع جرایم، ضعیف تر از دیگر جرایم جنایی است اما وقوع آن در جامعه نوعی آزار ذهنی و روانی برای مردم ایجاد می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اثربخش تر بودن برخی از اقدامات پلیس نسبت به دیگر اقدامات گفت: باید توجه داشت که به عنوان مثال برخورد با مالخران اثربخش تر از برخورد با سارقان خرد است از این رو نیروی انتظامی با استفاده از مراکز تحقیقاتی خود، باید بتواند تصویری درست از علت و علل وقوع جرم ترسیم کند.

 

فرمانده ناجا، برگزاری این همایش را با هدف هماهنگی بخش های مختلف نیروی انتظامی در مبارزه با سرقت عنوان کرد و افزود: ما امسال و سال آینده، قرارگاه مبارزه با سرقت را با توجه به توفیقات به دست آمده از راه اندازی قرارگاه های امام علی(ع) و نوروزی که عملکرد قابل قبولی در بحث انتخابات و طرح های نوروزی داشتند، تشکیل می دهیم که فرماندهی آن بر عهده من بوده است و در این قرارگاه هماهنگی های لازم برای مبارزه با سرقت انجام می شود.

احمدی مقدم با بیان اینکه سارقان در حال حاضر به دنبال سرقت اجناس کم حجم همچون طلا، پول و ارز هستند، گفت: به دلایل اقتصادی مردم طلا، پول و ارز خود را در منازل نگهداری می کنند و این امر فرصتی را برای سارقان ایجاد کرده است.در حالی که باید مردم را ترغیب کرد از صندوق های امانات بانک ها و یا از قفل های ضدسرقت در منزل استفاده کنند.

بانک ها سرقت اموالشان را به پلیس گزارش نمی دهند
فرمانده ناجا با انتقاد از عملکرد بانک ها در برابر سرقت  اموالشان تأکید کرد: بانک های ما در برابر سرقت اموال و بازپس گیری اموالشان نه تنها اقدامی انجام نمی دهند بلکه این موارد را گزارش نیز نمی دهند و بر چنین مواردی سرپوش می گذارند تا مبادا اعتبارشان از بین رود. این در حالی است که پلیس در بازگرداندن اموال بیت المال وظیفه قانونی دارد و ما برای اطلاع از چنین مواردی مجبور هستیم راهکارهای خاصی را در نظر بگیریم.

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از ناکارآمدی برخی قوانین گفت: دستگاه قضا همکاری خوبی با پلیس دارد ولی قوانین و روش های نظارتی مان در برخی موارد دارای ایراد و نقص است که باید برای بازدارندگی مجازات ها، برخی قوانین و روش های نظارتی موجود بازنگری شود.
اخبار اجتماعی - خراسان


ویدیو مرتبط :
سرقت مصلحانه از بانک و سوتی پلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت کیف‌های پول مشتریان بانک با کمک برادر بزرگتر/ زاغ‌زن‌ها به دام پلیس افتادند + عکس



اعضای باند زاغ‌زن‌های مشتریان بانک که با همکاری یکدیگر اقدام به سرقت کیف پول می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در مورخه 27/02/1394 فردی با مراجعه به کلانتری 153 شهرک ولیعصر به مأموران اعلام کرد که کیف دستی اش حاوی مبلغ 37 میلیون تومان وجه نقد به شیوه سرقت داخل خودرو ، در زمان پنچرگیری لاستیک خودرو سرقت شده است .

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کیف قاپی به شیوه داخل خودرو و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "جهت دریافت پول به بانک شعبه نعمت آباد مراجعه و مبلغ 37 میلیون تومان وجه نقد دریافت و پس از آن به محل پارک خودرو مراجعه کردم ؛ در حین رانندگی متوجه پنچری خودرو شده اما با این وجود توقف نکرده و با همان وضعیت پنچری خودرو ، تا خیابان سپید شمالی واقع در شهرک ولیعصر ادامه مسیر دادم ؛ با اطمینان از دور شدن از شعبه بانک نعمت آباد ، کیف دستی خود را در زیر صندلی شاگرد راننده قرار گذاشته و مشغول به پنچرگیری ماشین شدم که ناگهان جوانی حدودا 35 ساله در یک لحظه و در زمان انتقال لاستیک خودرو به داخل صندوق عقب ، اقدام به سرقت کیف پول ها نمود و بلافاصله سوار یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 شد و همراه همدستش ( راننده ی موتور ) فرار کرد .

 

اخبار,اخبارحوادث,باند زاغ‌زن‌ها

شناسایی و دستگیری اعضای گروه سارقین زاغ زن :
با توجه به شیوه و شگرد سرقت ، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با اطمینان از نحوه شناسایی مالباخته در داخل بانک شعبه نعمت آباد ، به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی پرداخته و نهایتا موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار بنام "محمدرضا . ی" ( 46 ساله ) شدند .

بررسی سوابق محمدرضا نشان داد که وی در سال های گذشته نیز به اتهام سرقت به شیوه کیف قاپی بارها دستگیر و روانه زندان شده است ؛ همچنین در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که برادر محمدرضا بنام "علیرضا" ( 34 ساله ) نیز همانند برادر بزرگتر خود دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت است و در طی سال های 1380 الی 1393 ، سه بار به اتهام کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شده است .

با شناسایی "محمدرضا" و "علیرضا" به عنوان دو متهم پرونده ، مخفیگاه هر دو نفر آنها در مناطق "افسریه – 15 متری سوم" و "خاوران – خیابان هاشم آباد" شناسایی و دستگیر شدند .

محمدرضا و علیرضا پس از دستگیری و در تحقیقات بعمل آمده از آنها ، صراحتا به دهها فقره کیف قاپی به شیوه زاغ زنی اعتراف و همدست و بچه محل سابق در منطقه اتابک بنام "داوود . د" ( 42 ساله ) را نیز به عنوان عضو سوم گروه معرفی کردند که داوود نیز در منطقه اسلامشهر – خیابان زرافشان ، شناسایی و دستگیر شد .


 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران