اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بانک مرکزی: قیمت گوشت و مرغ کاهش یافت



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بانک مرکزی

 

اخبار اقتصادی - بانک مرکزی: قیمت گوشت و مرغ کاهش یافت

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را در هفته منتهی به بیستم دی ماه سال 92 منتشر کرد که براساس آن قیمت برنج، حبوب، گوشت قرمز، گوشت مرغ و چای کاهش یافته است.

 طبق اعلام بانک مرکزی قیمت لبنیات، چای و روغن نباتی در حالی در هفته گذشته ثابت بودند که در بین مواد خوراکی سبزی های تازه و قند و شکر بیشترین افزایش را در بازار تهران به خود اختصاص داده اند.

قیمت لبنیات نسبت به هفته مشابه ماه قبل افزایشی 0.4 درصدی و قند و شکر رشد 1.5 درصدی داشته اند.

طبق این گزارش قیمت تخم مرغ، برنج، حبوبات، میوه های تازه، گوشت قرمز و گوشت مرغ نسبت به هفته قبل کاهش قیمت داشته و همچنین نرخ سبزی های تازه و قند و شکر افزایش داشته است.

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات تنها قیمت پنیر غیرپاستوریزه افزایش یافته و با بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بوده است.

قیمت تخم مرغ نیز 0.3 درصد کاهش یافته و برای هر شانه هزینه ای بین 7950 تا 10 هزار و 600 تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرده بهای برنج داخلی درجه یک و درجه دو در هفته گذشته به ترتیب معادل 0.1 و 0.5 درصد کاهش داشته است.

در گروه حبوبات نیز به جز لوبیا قرمز بهای سایر اقلام بین 0.1 تا 2.2 درصد کاهش داشته اند.

طبق این گزارش در میادین میوه و تره بار زیر نظر شهرداری برخی از میوه ها عرضه نمی شده و سایر اقلام نیز مانند میوه و سبزی تازه از نظر کیفی سطح پایینی داشتند.

در میوه فروشی های سطح شهر نیز بعضی از میوه ها مانند پرتقال ، نارنگی، لیمو شیرین و هندوانه کاهش قیمت داشتند اما سایر اقلام این گروه با افزایشی بین 0.4 تا 2.3 درصدی روبرو بودند. نرخ سبزی های تازه نیز افزایش داشته است.

در بازار گوشت قرمز و سفید نیز تمام اقلام کاهش قیمت داشتند و به این ترتیب در این هفته قیمت گوشت گوسفند 0.4 درصد، گوشت تازه گوساله 0.7 درصد و گوشت مرغ نیم درصد پایین آمده است.

همچنین در این هفته بهای قند و شکر نیز افزایش یافته اما چای خارجی و روغن نباتی بدون تغییر باقی مانده است.

در بازار خرده فروشی نیز بسیاری از قیمت ها یا با کاهش همراه بوده و یا ثابت مانده اند البته در این بین قیمت برخی از میوه ها و سبزی ها درصدی افزایش نشان می دهند.

در بین قیمت های کاهشی نیز پرتقال درجه دو و عدس و لپه بیشترین کاهش قیمت را در هفته گذشته تجربه کردند.
اخبار اقتصادی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
قیمت مرغ بعد از 40 روز کاهش، افزایش یافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بانک مرکزی اعلام کرد: ثبات قیمت 5 گروه کالایی/ کاهش قیمت گوشت مرغ



قیمت کالاهای اساسی

بانک مرکزی اعلام کرد:
ثبات قیمت 5 گروه کالایی/ کاهش قیمت گوشت مرغ

بنا به اعلام بانک مرکزی، قیمت پنج گروه کالایی طی هفته منتهی به 17 آبان ماه ثابت مانده است اما قیمت برنج طی یک سال گذشته 51.8 درصد و حبوبات 62.2 درصد افزایش یافته است.

به گزارش  ایسنا ، بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی 11 گروه کالایی در هفته منتهی به 17 آبان ماه سال جاری را اعلام کرد.

لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت پنیر غیر پاستوریزه معادل 0.1 درصد افزایش یافت اما بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود.قیمت تخم مرغ نیز از 1.1 درصد افزایش برخوردار شد.

برنج و حبوبات
در هفته مورد بررسی در گروه برنج قیمت برنج داخلی درجه یک و درجه دو ثابت ماند در گروه حبوبات نیز قیمت کلیه اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه
براساس این گزارش بهای پرتقال درجه یک 2.1 ، لیمو شیرین 19.2، انار 1.9 و انگور 1.7 درصد کاهش یافت. اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.9 تا 5.3 درصد افزایش یافت.

در گروه سبزی‌های تازه نیز قیمت تمام اقلام این گروه بین 1 تا 33 درصد افزایش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ
در این هفته قیمت گوشت گوسفند معادل یک درصد و گوشت تازه گاو و گوساله 1.3 درصد افزایش یافت اما بهای گوشت مرغ 0.9 درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی
در هفته مورد بررسی قیمت چای  معادل 0.1 درصد افزایش یافت اما بهای قند، شکر و انواع روغن نباتی ثابت بود.

بر این اساس قیمت لبنیات، تخم مرغ، برنج و حبوبات نسبت به هفته مشابه سال قبل به ترتیب از 16.7، 11، 51.8 و 62.2 درصد افزایش برخوردار شده‌اند.

همچنین قیمت میوه‌های تازه 61.9، سبزی‌های تازه 76.9، گوشت قرمز 36.9، گوشت مرغ 38.3، قند و شکر 23.5، چای 34.8 و روغن نباتی 22.7 درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته افزایش یافته‌ است.
/ایسنا