اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بانک مرکزی قیمت دلار دولتی را کاهش داد


بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه نرخ دلار دولتی را 10 تومان پائین کشید تا نرخ آزاد این نوع ارز در بازار کاهش یابد.

 وعده 24 ساعته محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای کاهش قیمت ارز کمتر از سه ساعت دیگر پایان می‌یابد.

در همین حال، بانک مرکزی که چهارشنبه هفته گذشته برای کاهش اختلاف نرخ دلار دولتی و آزاد، قیمت این نوع ارز را 117 تومان افزایش داد، امروز سه شنبه برای مدیریت بازار مجبور شد 10 تومان از نرخ دولتی آن بکاهد. نرخ دلار در پایان روز دوشنبه در بازار آزاد تهران به 1250 تومان رسیده بود.

البته بانک مرکزی قیمت مرجع یورو را امروز 1678 تومان اعلام کرده است که نسبت به روز دوشنبه دو تومان کاهش نشان می دهد. در همین حال، نرخ مرجع پوند، دلار استرالیا، فرنک سوئیس و کرون نروژ امروز سه شنبه نسبت به روز دوشنبه با افزایش جزئی مواجه شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و بانک مرکزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش قیمت سکه‌ در طرح خرید بانک ملی/ کمره‌ای: علت افت قیمت اونس و دلار است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کاهش قیمت سکه‌ در طرح خرید بانک ملی/ کمره‌ای: علت افت قیمت اونس و دلار است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره بانک ملی درباره کاهش قیمت سکه در طرح خرید نقدی بانک ملی به 575 هزار تومان گفت: با توجه به کاهش قیمت ارز و اونس جهانی، قیمت اعلامی بانک مرکزی برای خرید سکه توسط بانک ملی کاهش یافته است.

عباس کمره‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه قیمت سکه در طرح خرید نقدی بانک ملی متناسب با قیمت بازار تغییر می‌کند، اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون چند بار قیمت‌ها تغییر کرده و مقرر شده بود بانک مرکزی به صورت روزانه قیمت‌ سکه را به بانک ملی اعلام کند.

وی افزود: از زمانی که طرح آغاز شد قیمت خریداری شده بانک ملی 636 هزار تومان بود و از آن زمان تاکنون قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی و قیمت ارز کاهش یافته و به همین دلیل قیمت سکه در طرح خرید نقدی کاهش یافته است.

به گزارش فارس، براساس اعلام بانک مرکزی به بانک ملی قیمت سکه در طرح خرید سکه از 636 هزار تومان به 575 هزار تومان کاهش یافته است./فارس