اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بانک‌ها یک ریال هم تسهیلات نمی دهند


فروزان مهر با بیان اینکه بانک‌های عامل تا کنون یک ریال هم تسهیلات به مشاغل خانگی پرداخت نکرده اند، گفت: 32 درصد ایجاد فرصت‌های شغلی در برنامه پنجم بر عهده بانک‌ها است.

"محمدحسین فروزان مهر" معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی درباره اهم سیاست‌ها و تجهیز منابع مالی دولت برای ایجاد 2.5 میلیون شغل در سال‌جاری، اظهارداشت: رییس کل بانک‌مرکزی در جلسات شورای عالی اشتغال، قدرت سیستم بانکی را برای پرداخت تسهیلات در حوزه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال 130 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.



وی افزود: علاوه بر مبلغ فوق، مقرر  شده 30 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی و 28 هزار میلیارد تومان مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده طی سال های 88- 84 به بحث سرمایه گذاری تولید و اشتغال اختصاص داده شود.

فروزان مهر در خصوص برگزاری جلسه مشترک کمیسیون اعتباری بانک‌مرکزی و نهادهای حمایتی در هفته گذشته، گفت: این جلسه، جلسه کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی بود که از وزارت کار هم دعوت شده بود که در آن شرکت کردیم.

معاون وزیر کار با بیان اینکه در این جلسه اعلام کردیم که چه میزان تسهیلات برای ایجاد اشتغال نیاز داریم، افزود: همچنین از سیستم بانکی خواستار تحقق سهم 32 درصدی در ایجاد 1/1 میلیون فرصت شغلی طی برنامه پنجم شدیم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد فرصت های شغلی منابع مختلفی در برنامه پنجم پیش بینی شده است،گفت: تسهیلات بانکی، استفاده از صندوق توسعه ملی، اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی، فاینانس و ... برای ایجاد ایجاد 1/1 میلیون فرصت شغلی پیش بینی شده که در اسناد پشتیبان برنامه سهم نظام بانکی 32 درصد است که باید با پرداخت تسهیلات و سرمایه گذاری تامین شود.

فروزان مهر با بیان اینکه بانک‌مرکزی اعلام کرده منابع سیستم بانکی محدود است، اظهارداشت: برای ایجاد یک میلیون و صد هزار فرصت شغلی طی سال‌ها ی برنامه پنجم حداقل به 168 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال نیازمند هستیم.

معاون وزیر کار با اشاره به ایجاد 2 میلیون و 500 هزار فرصت شغلی در سال‌جاری تصریح کرد: قطعا منابع سیستم بانکی نیز باید افزایش یابد و از بانک‌مرکزی می خواهیم، سهم 32 درصدی از کل منابعی که قرار است در برنامه پنجم برای سرمایه گذاری و اشتغال اختصاص داده شود را اعلام کند که چه میزان تسهیلات می خواهند پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه در جلسه مشترک کمیسیون اعتباری بانک‌مرکزی و نهادهای حمایتی به هیچ جمع بندی نرسیدیم، گفت: مقرر شد جلسه ای در وزارت کار با حضور مدیران بانک‌ها و بانک‌مرکزی داشته باشیم.

فروزان مهر در خصوص پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی، بیان کرد: بانک‌مرکزی اعلام کرده، سیستم بانکی حدود 8 هزار و 600 میلیارد تومان منابع قرض الحسنه دارد که از این میزان 2 هزار و 500 میلیارد تومان آن‌را برای سال 90 به اجرای مشاغل خانگی اختصاص داده است.

معاون وزیر کار با اعلام اینکه در 13 سفر استانی مصوباتی برای مشاغل خانگی در هیات دولت تصویب شد، افزود: بر اساس این مصوبات باید 270 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی پرداخت می شد که تا الان و علی‌رغم اینکه بانک مرکزی بخش‌نامه آن را ابلاغ کرده است، ولی ریالی توسط بانک‌های عامل از طریق شعب سرپرستی استان‌ها پرداخت نشده است.

وی گفت: اگر برای ایجاد شغل سرمایه گذاری انجام نشود عملا بحث اشتغال بی معناست و این پاشنه آشیل کار در بحث تامین منابع است.

فروزان مهر در ادامه از "تهیه نقشه توسعه کارآفرینی کشور" خبرداد و گفت: این نقشه به عنوان سند میثاق تمامی دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های مرتبط با وظایف خود با هم افزایی و تحت مدیریت یکپارچه است.

وی همچنین از تصویب نهایی طرح "شرکت‌های مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی" در شورای‌عالی اشتغال و ایجاد و توسعه ظرفیت های لازم برای حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران و کاهش موانع کسب و کار با اصلاح قانون کارخبر داد و گفت: بررسی لایحه "سازمان نظام کارآفرینی کشور" نیز که در مراحل نهایی شدن می باشد از اقدامات دولت برای توسعه کارآفرینی در کشور است.

معاون وزیر کار،گفت: در تلاش هستیم با جذب اعتبارات طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی که از طرح های موفق در حوزه سیاست های فعال بازار کار  است و در 2سال اخیر با موفقیت انجام شده، در سال جاری برای صد هزار نفر از دانشجویان فارغ التحصیل اجرا کنیم.

منبع : برنا نیوز


ویدیو مرتبط :
اختصاص 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از خانواد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعطای تسهیلات خودرو بانک ملی متوقف نیست



 

 

اعطای تسهیلات خودرو بانک ملی متوقف نیست

 

 

ناتوانی در عدم دریافت تسهیلات خودرو به معنای عدم پرداخت این تسهیلات از سوی بانک ملی نیست.

 


محمود رضا خاوری مدیر عامل بانک ملی ایران در گفتگو با موج در مورد انتشار اخباری در مورد توقف اعطای تسهیلات خودرو در بانک ملی با تکذیب این گونه اخبار، اظهار داشت: بانک ملی ایران با توجه به منابع موجود همچنان به اعطای تسهیلات خودرو می‌پردازد.

 


به گفته وی، در اعطای تسهیلات به خودروهای فرسوده نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و بانک ملی همچنان به اعطای تسهیلات می‌پردازد.